מבקר המדינה • טור ביקורת שבועי: עולם הפוך

    אריאל שרפר No Comments on מבקר המדינה • טור ביקורת שבועי: עולם הפוך
    מגיש ועורך החדשות, אריאל שרפר
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    איני יודע מי המציא את הדימוי "עולם-הפוך" אבל לדעתי הוא מתאים מאד לעם –היהודי. כי הרי עמי הארצות תמיד הסתכלו על היהודים כעם שעושה הכל הפוך מכולם- וברוב המקרים גם האשימו אותם באופן מידי בכל פעם שהיה נדמה להם שהעולם מסתובב בכיוון הלא-נכון.

    הנטייה הטבעית של העולם להעביר ביקורת לא בונה ולהאשים את היהודים בכל צרות העולם אינה תופעה שמתרחשת רק בדורנו אנו אלא החלה כבר מזמן כשאחד האנטישמים הידועים בהיסטוריה היהודית, פרסי מאוזן למדי בשם המן (שבשל העובדה ששם משפחתו לא אותר בדברי ימי פרס ומעט מדי מאוחר מדי הוחלט להצמיד לו את הכינוי "הרשע" פשוט בגלל שהוא היה כזה) החליט לתאר באוזני המלך שאין לי כוח לכתוב את השם שלו את אותו "עם אחד מפוזר ומפורד בין העמים… ודתיהם שונות מכל עם" או במילים אחרות- היהודים.

    אם בשלב זה יתהה הקורא מדוע הובא ציטוט מהמן הרשע שפורים לא קרוב (ובבקשה לא להקפיץ לראש אוטומאטית את הדרשה המפורסמת מדי "כיפורים כפורים") אסביר שהסיבה העיקרית הינה צורך להזכיר את החג הכי שמח ומבדח בשנה- דווקא רגע לפני חגים שממוקמים בלוח השנה תחת הכותרת "ימים נוראים" במובן ההוד וההדר שלהם אפילו שרוב האנשים לצערנו אינם מבינים את משמעותם האמיתית ורוב העיתונים בארץ ממלאים שוב עמודים שלמים ריקים מתוכן אמיתי על כמויות התפוחים והדבש הדיאטטי שנקנה(בהשגחת שר הבריאות וללא חשש סלמונלה), ורואי-השחורות צופים חשש למחסור בעופות על שולחן החג ולא מהסיבה שלא נוכל לאחל איש לרעהו שתהיה לרגל ולא לגב.

    להלן רק כמה דוגמאות מהתקופה האחרונה מדוע היהודים חשים צורך לומר "עולם הפוך":
    • מזכ"ל האו"ם חושב שישראלים שיושבים בארצם על פי המפה הנוכחית- זה טירוף- אבל משום מה הוא לא טורח לכנות כך אנשים עם מוח שתופסים סכין ומנסים לסיים חיים של חפים מפשע ללא סיבה נראית לעין מלבד היותם מטורפים משנאה.
    באי קי מון או''ם מנהרה עזה חמאס

    • ישראל חותמת עם ארצות-הברית על הסכם סיוע אמריקני בתחום הביטחוני שמוגדר בשתי המדינות כעזרה הגדולה ביותר בתולדות אמריקה למדינה זרה- אבל דווקא כאן בארצנו נשמעים כמעט מדי יום מאז החתימה הטובה קולות רעים ואינטרסנטים (בהם לפחות אחד שמתוסכל מזה שלא הצליח להשיג הסכם טוב יותר ושכנראה מאד משעמם לו ממה שהוא עושה או יותר נכון לא עושה כיום חוץ מלעבור דירות מדי-פעם ולספק לציבור כותרות הזויות ומראה מוזנח בכוונה) ואותם קולות לא רק שמפרשנים את ההסכם לא נכון כי הם לא היו מעורבים בדרך שהובילה לחתימתו אלא גם מזלזלים בכבודה של הידידה הטובה והחשובה של ישראל בעולם ועל הדרך גם מוצאים עוד הזדמנות לחבוט במילים בראש-ממשלת ישראל. אבל הוא כנראה כבר רגיל לזה שבעולם מעריכים אותו יותר מאשר בארץ. אולי בגלל זה הוא גם שר-החוץ.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא ארצות הברית ברק אובאמה בניו יורק Photo by Kobi Gideon / GPO

    • אנשים עם ביטחון עצמי מופרז שעדיין לא ניצחו בהתמודדות פוליטית משמעותית ולא זכו בתפקיד בעל השפעה מצהירים כי רק הם יכולים לנצח את הטרור. ואולי על זה לא אומרים "עולם הפוך" אלא אדם הפוך שחושב בטעות שיש לו כוח לשנות את המציאות כרצונו. על אדם כזה צריך לחשוב שאומרים בכל בוקר את הברכה: הנותן לשכוי בינה להבחין בין יום ובין לילה.

    • הצהרות בריאות של מתמודדים לנשיאות, סלמונלה ושאר מרעין בישין באוכל, חשש להרעלה בגן-ילדים, וניסיונות בלתי פוסקים להבריח ארצה בשר וביצים שיגרמו לאדם שהשנה עלתה לו לראש להרגיש זנב. נראה שהעיסוק הבלתי-פוסק במאמצים של תושבי הכדור שעדיין לא תחליף לשמור על העולם- מתחיל מהפך שעיקרו ההבנה שלא פחות חשוב ואולי אפילו יותר חשוב לשמור על הבריאות. בבחינת- תכלה שנה וחששותיה- תחל שנה ובריאותיה

    לסיום: סגולה להשכמה לסליחות לכוון את השעון הביולוגי שעה אחת לפני הזמן-אלול
    יצחק מאיר סליחות



    0 תגובות