בנט: "לא ייתכן שיש ילדים שלא יודעים מה זה סליחות"

"אין בחירות באופק כרגע, וזה רק סקרים אני מציע לא להתרגש יותר מידי מהסקרים, הציבור בסופו של דבר מבחין בעשייה, ורואה מי עושה ומי לא, יש לנו ממשלה טובה עם שותפות טובה ובמיוחד עם הנציגים החרדים אני לא מציע לאף אחד להתלהב מהסקרים, אני לא חושב שיש אנשים מהציבור שלנו שיצביעו ליאיר לפיד"
admin2 5 Comment on בנט: "לא ייתכן שיש ילדים שלא יודעים מה זה סליחות"

במהדורת הבוקר ב'קול חי' שוחח מגיש המהדורה אבי מימרן עם שר החינוך נפתלי בנט • השר בנט התייחס בין היתר על חשיבות לימודי היהדות במדינה, לימודי ליב"ה, ונושאי שמירת השבת, • וגם מה דעתו על מצב הסקרים המעניקים ליאיר לפיד את מספר המנדטים הגבוה ביותר

שר החינוך, נפתלי בנט
"אין בחירות באופק כרגע, וזה רק סקרים אני מציע לא להתרגש יותר מידי מהסקרים, הציבור בסופו של דבר מבחין בעשייה, ורואה מי עושה ומי לא, יש לנו ממשלה טובה עם שותפות טובה ובמיוחד עם הנציגים החרדים אני לא מציע לאף אחד להתלהב מהסקרים, אני לא חושב שיש אנשים מהציבור שלנו שיצביעו ליאיר לפיד"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהדורת הבוקר ב'קול חי' שוחח מגיש המהדורה אבי מימרן עם שר החינוך נפתלי בנט. השר בנט התייחס בין היתר על חשיבות לימודי היהדות במדינה, לימודי ליב"ה, ונושאי שמירת השבת, וגם הביע את דעתו על מצב הסקרים האחרונים המעניקים ליאיר לפיד את מספר המנדטים הגבוה ביותר.

בכנס קרן תל"י (תגבור לימודי יהדות) שנערך אמש בקיסריה נאם שר החינוך נפתלי בנט והתייחס ללימודי היהדות: "התורה שלנו היא זאת המחיה אותנו. בלעדי התורה הזאת – אנחנו כמו אטוֹמים בחלל", אמר בנט.

דבריו אלו של השר בנט עוררו זעם בתקשורת הכללית ע"כ ששר החינוך דיבר בשבחה של לימודי התורה, כעת מגיב נפתלי בנט לראשונה ושולל את הטענות: "אנחנו יהודים במדינה יהודית, ואני לא מבין מדוע במדינה יהודית ילד לא יידע מה זה שמע ישראל ומה זה קידוש, ויזכור את המסורת של אבותיו, זה לא מספיק להיות עם 'הסטארט אפ' צריך להיות עם התנ"ך".

כשר החינוך התבטא השר בנט רבות שבלי לימודי ליב"ה אין לילדים החרדיים עתיד, כעת אומר השר בנט: "יהדות ומציינות לא סותרים אחד את השני, אנחנו לא שווים אם אין לנו שורשים, החשיבות של לימודי ליב"ה לא סותרים את החשיבות של היהדות", קובע שר החינוך.

השר בנט מפריך את הטענה ע"כ שישנם לימודי ליב"ה שסותרים את היהדות: "אני לא רואה בכך בעיה בלימודי הליב"ה, אני אדם דתי ולמדתי מדעים ואין שום סתירה בדברים, התורה היא תורת אמת ואין לנו ממה לחשוש".

לדבריו: "במדינה יהודית אנחנו חייבים להכיר את המורשת שלנו, כעת בחודש אלול יש המון מילדי ישראל שלא יודעים מה זה סליחות, ותפקידי כשר חינוך אני צריך להכיר להם את המסורת".

על התמיכה של השר בביטול לימודי ליב"ה במוסדות החרדיים אומר בנט: "אני בהחלט חושב שגם ילדים חרדים צריכים ללמוד ליב"ה, לגבי החוק של ביטול לימודי ליב"ה במוסדות החרדים אני תמכתי בביטולו משום שהוא שהחוק של יאיר לפיד נועד נטו לתקוף את החרדים, אני בעד להכניס לימודים במוסדות חרדים, אני יושב עם רשתות מוסדות חרדיים והמון רוצים את זה רק אי אפשר לעשות את זה בכפייה, מה שלפיד ניסה לעשות זה נטו נגד החרדים, צריך להבין שאין בעיה ללמוד תורה ויחד עם זאת ללמוד לימודי ליב"ה".

על מצב הסקרים המעניקים ליו"ר יש עתיד את המספר הגבוה ביותר של מנדטים למרות היותו שר אוצר כושל, אומר בנט: "אין בחירות באופק כרגע, וזה רק סקרים אני מציע לא להתרגש יותר מידי מהסקרים, הציבור בסופו של דבר מבחין בעשייה, ורואה מי עושה ומי לא, יש לנו ממשלה טובה עם שותפות טובה ובמיוחד עם הנציגים החרדים אני לא מציע לאף אחד להתלהב מהסקרים, אני לא חושב שיש אנשים מהציבור שלנו שיצביעו ליאיר לפיד".

לגבי סוגיית חילולי השבת אומר שר החינוך: "השבת זה המתנה הכי גדולה של הקב"ה לעם היהודי, לולא השבת רק עשירים היה להם שביתה מהעבודה ושאר הציבור היה עובד בצורה בהמית, צריך את השבת לקדש. יחד עם זאת אנחנו במדינה מודרנית ולכן צריכים כולם לשבת ביחד ולסכם דברים ברורים, מה שלא חיבים לעשות בשבת אפשר לדחות את זה לימי חו"ל".

לגבי תחבורה ציבורית בשבת אומר נפתלי בנט: "צריכים כולנו לסכם עקרונות עבודה, כל תחום המסחר הוא בלתי ראוי, אולם תחום התרבות זה לא הדבר שצרכים להכריז עליו מלחמה, אני מבין שרוב הציבור לא דתי ואני לא מאמין בכפייה דתית, צריך לייצר נוסחה מה מותר ומה לא".



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    יישר כח רבי נפתלי!

  2. 4

    פשוט לא נתפס!
    אם לימודי יהדות יותר חשוב ממתמטיקה ואנגלית וגם מהייטק, למה כבוד השר לא העביר תשלומי שעות תגבור לימודי יהדות
    דווקא למוסדות המוכש"ר החרדים ולעומת זאת למוסדות הנוצרים הועברו עשרות מליוני שקלים בתוספת? האם מוסדות נוצרים ערבים
    ילמדו יותר לימודי יהדות מהחרדים??? כעת נאלצים מאות מוסדות המוכש"ר החרדים להתאגד ולשרוף מכספם עבור תביעה משפטית
    נגד שר החינוך ומשרדו! למה כבוד השר לא נותן את מה שמגיע? כיצד הוא לא רואה את הסתירה בין מעשיו לדבריו?
    למה בנות חרדיות המתחנכות במוכש"ר מתוקצבות 30% ולא באופן שוויוני, הרי הן לומדות היטב מתמתיקה ואנגלית וגם יוצאות לעבוד (גם בהייטק אך בתנאי עבדות עם שכר משפיל), למה להן לא מגיע תקציב נורמאלי ובפרט בשעות תגבור לימודי יהדות שהובטח ואושר ולבסוף לא שולם עבור שנת הלימודים שהסתיימה?
    אנו דורשים העברת התשלום שהתחייב עבור שנת הלימודים התשע"ו!!!

  3. 2

    בנט סופי אתה בתהליכי חזרה בתשובה ?

  4. 1

    בס"ד

    בנט מדבר אחד בפה ואחד בלב
    אם לימודי יהדות זה יותר חשוב ממתמטיקה למה אינו מעביר את תקצוב שעות תגבור לימודי יהדות למוסדות המוכש"ר החרדים???
    למה במקום זה הוא מעביר עשרות מליונים דווקא למוסדות ערבים נוצרים, האם שם לומדים יותר יהדות?
    למה מוסדות המוכש"ר החרדים נאלצים כעת להגיש עתירה לבית המשפט בכדי שהשר בנט לא יפלה את 34,000 תלמידי המוכש"ר החרדים
    ויעביר את תקצוב תגבור לימודי יהדות כפי שסוכם והוחלט בממשלה?
    מה חטאו ומה פשעו רבבות תלמידות חרדיות המתחנכות במוכש"ר אשר לומדות אנגלית ומתמטיקה ברמה גבוה ויוצאות עם נשואיהן לעבוד (גם בהייטק אך בתנאי עבדות) למה הן מופלות ומתוקצבות רק 30%???? האם אין זה רק בגלל שהן לומדות גם לימודי יהדות???
    אנו דורשים העברת תקצוב שעות תגבור לימודי יהדות לאלתר עבור התשע"ו וישולמו גם כסדרן (כמו כל ילדי ישראל) החל משנת הלימודים הזו!
    לא נרפה ולא ניתן להשתיק את המאבק!!!