קיבוץ עין גדי סוער בגלל החלטה להקים בית כנסת ומקווה

    היתי מצפה מהמתנגדים לנהוג כלפי המקום באותו הכבוד אותו חלקו תושבי האזור לבית הכנסת לפני 1600, כך אנחנו שואפים לעשות כאן. מדובר בפרויקט מעורר גאווה במסגרתו העתק של בית הכנסת הקדום שיכלול פסיפס ואתר מורשת של ממש
    דוד קורצוייל 3 Comment on קיבוץ עין גדי סוער בגלל החלטה להקים בית כנסת ומקווה

    מדובר בפרויקט "מעמקים" – בית הכנסת הנמוך בעולם, והוא יוקם על פי הדגם והקונספט של בית הכנסת העתיק, שפעל במקום • אחד המתנגדים: "גם ככה הכשירו את חדר האוכל בגלל הפנימייה בקיבוץ"

    צילום: Hadas Parush/Flash90
    היתי מצפה מהמתנגדים לנהוג כלפי המקום באותו הכבוד אותו חלקו תושבי האזור לבית הכנסת לפני 1600, כך אנחנו שואפים לעשות כאן. מדובר בפרויקט מעורר גאווה במסגרתו העתק של בית הכנסת הקדום שיכלול פסיפס ואתר מורשת של ממש
    17:13
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלקוחות המומים: גם 'יש חסד' בירושלים מוכר ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערה בקיבוץ עין גדי בעקבות תוכנית שהגישה המועצה האזורית תמר, להקים, לראשונה בתולדותיו, בית כנסת ומקווה כחלק מתוכנית כוללת להקים בית מורשת, כך מדווח היום גדי גולן בישראל היום.

    על פי גולן "מדובר בפרויקט "מעמקים" – בית הכנסת הנמוך בעולם, והוא יוקם על פי הדגם והקונספט של בית הכנסת העתיק, שפעל במקום, והוחלט להקימו כאטרקציה תיירותית.

    התוכניות מדברות על שטח של כ־600 מ"ר שבו ייבנו היכל תפילה, מקווה ומרכז מבקרים שבו יוצגו ממצאים ארכיאולוגיים שונים מבית הכנסת העתיק, שכיום מפוזרים במוזיאונים ברחבי הארץ", כך בישראל היום.

     "מדובר בשינוי ממשי באורח החיים של הקיבוץ. גם ככה הכשירו את חדר האוכל בגלל הפנימייה בקיבוץ. לאט לאט, דברים מהותיים משתנים פה, ולכן ההתנגדות שלנו" דברי אחד המתנגדים.

    ראש המועצה האזורית תמר, דב ליטבינוף הבהיר כי "המתנגדים לפרויקט אינם מבינים כלל את מהותו של הרעיון ולא מתייחסים לעין גדי בכבוד הראוי לו. לא מדובר בהקמת בית כנסת פשוט רק לשם שימוש כבית תפילה "רגיל". מדובר בהישג הסטורי שבמסגרתו שוחזר בית כנסת עתיק ששימש יהודים באזור עוד לפני אלפי שנים.

    היתי מצפה מהמתנגדים לנהוג כלפי המקום באותו הכבוד אותו חלקו תושבי האזור לבית הכנסת לפני  1600, כך אנחנו שואפים לעשות כאן. מדובר בפרויקט מעורר גאווה במסגרתו העתק של בית הכנסת  הקדום שיכלול פסיפס ואתר מורשת של ממש".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      לכו לעזעזאל מה הבעיה יחוליגנים לכו לחו"ל מה יש לכם לחפש פה זה ארץ ישראל של יהודים ולא של גויים!!!!!

    2. 2

      ?בע"ה שיזכו לחזור בתשובה שלימה ברחמים

    3. 1

      אני מתפלא כמה שנאה יש בנינו אני מרחם ואתה אפילו לא מחפש תשובות למה