חודש לאחר משבר הסלמונלה והצרכנים מפחדים רק מהמחיר

48% מהנשאלים שציינו כי ילדיהם מקבלים ארוחת צהריים בגן הילדים, טענו כי הם חוששים מאיכות המזון המוגש בגן. 29% מהם ציינו כי בעקבות האירועים האחרונים הם יעדיפו לשלוח את הילד עם ארוחה מוכנה מהבית, על מנת שלא יאכל את האוכל המוגש בצהרון או בגן. 57% מהנשאלים ציינו כי בעקבות האירועים האחרונים הם סבורים שיש להם מודעות גדולה יותר ובקרה לגבי האוכל המוגש לילדיהם
אבי יעקב No Comments on חודש לאחר משבר הסלמונלה והצרכנים מפחדים רק מהמחיר

מהסקר עולה עוד כי 78% מהנשאלים ציינו כי הם נהגו בעבר לרכוש אחד או יותר מהמוצרים בהם התגלתה לאחרונה סלמונלה • 18% מהנשאלים לא הפסיקו לרכוש את המוצר גם לאחר ששמעו על החשש לזיהום • הנתונים המלאים

48% מהנשאלים שציינו כי ילדיהם מקבלים ארוחת צהריים בגן הילדים, טענו כי הם חוששים מאיכות המזון המוגש בגן. 29% מהם ציינו כי בעקבות האירועים האחרונים הם יעדיפו לשלוח את הילד עם ארוחה מוכנה מהבית, על מנת שלא יאכל את האוכל המוגש בצהרון או בגן. 57% מהנשאלים ציינו כי בעקבות האירועים האחרונים הם סבורים שיש להם מודעות גדולה יותר ובקרה לגבי האוכל המוגש לילדיהם
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משבר הסלמונלה עשוי להיות קצר מועד, כאשר הצרכנים ממשיכים לחזור לצרוך את המוצרים שבהם התגלה הזיהום. מסקר מיוחד שערכה חברת המידע העסקי CofaceBdi בקרב צרכנים וספקים של יצרניות המזון בישראל, עולה כי 5% מהצרכנים שהפסיקו לצרוך את המותגים שנמצאו נגועים בסלמונלה כבר חזרו לרכוש אותם, וכי שליש מהם שוקלים לחזור לרכוש את המוצר בקרוב.

מהסקר עולה עוד כי 78% מהנשאלים ציינו כי הם נהגו בעבר לרכוש אחד או יותר מהמוצרים בהם התגלתה לאחרונה סלמונלה. 18% מהנשאלים לא הפסיקו לרכוש את המוצר גם לאחר ששמעו על החשש לזיהום. 21% מהנשאלים ציינו כי בעקבות הזיהום הם החלו להתעניין ברכיבי המוצרים, ואילו 14% ציינו כי הם הפסיקו לאכול מזון מעובד.

59% ציינו כי הם לא שינו את הרגלי הצריכה שלהם בעקבות המקרים. 22% מהנשאלים ציינו כי הם אוכלים פחות במסעדות בעקבות המודעות לאירועי הזיהום במוצרי המזון. 95% מהנשאלים סבורים כי משרד הבריאות צריך לפקח באופן יותר הדוק על יצרניות המזון.

חוששים מארוחת הצהריים בגן הילדים

48% מהנשאלים שציינו כי ילדיהם מקבלים ארוחת צהריים בגן הילדים, טענו כי הם חוששים מאיכות המזון המוגש בגן. 29% מהם ציינו כי בעקבות האירועים האחרונים הם יעדיפו לשלוח את הילד עם ארוחה מוכנה מהבית, על מנת שלא יאכל את האוכל המוגש בצהרון או בגן. 57% מהנשאלים ציינו כי בעקבות האירועים האחרונים הם סבורים שיש להם מודעות גדולה יותר ובקרה לגבי האוכל המוגש לילדיהם.

האם משבר הסלמונלה יגרום לעליית מחירים?

מסקר שנערך בקרב הספקים של יצרניות המזון הגדולות בישראל עולה כי כרבע (27%) מספקי יצרניות המזון הגדולות בישראל סבורים כי האירועים האחרונים בענף המזון, כגון משבר הסלמונלה ביוניליוור ויצרניות אחרות, צפויים להוביל לירידת מחירים בענף. עם זאת חמישית מהנשאלים (21%) סבורים כי משברי הסלמונלה יביאו דווקא לעליות מחירים, ואילו 52% מהם סבורים כי לא צפוי שינוי במחירים לצרכן בעקבות המשבר.

ב-CofaceBdi מציינים כי אחד מכל 8 ספקים הצופים שהמחירים ירדו סבור שהירידה במחירים תהיה במסגרת מבצעים שיווקיים שמטרתם להחזיר את אמון הציבור במוצרי החברות. מבין אלו הצופים שהמחירים דווקא יעלו, כ-67% ציינו שעליית המחירים תחול כתוצאה מעלויות נוספות של בקרת איכות שיגולגלו לצרכן הסופי.

3% בלבד מהספקים של יצרניות המזון בישראל מדווחים על ירידה גדולה בהיקף הרכישות מהם בחודשיים האחרונים, ואילו 26% מדווחים על ירידה קטנה. 71% מהספקים מציינים כי לא היתה כל ירידה בהזמנות מהם בחודשיים האחרונים. יש לציין כי מתוך אלו שציינו כי קיימת ירידה קטנה או גדולה בהיקף הרכישות, כשליש מהם ציינו כי הירידה הינה עונתית וטבעית לתקופה זו בשנה.

83% מספקי יצרני המזון ציינו כי היצרנים לא שינו את הדרישות מהם כספקים בעקבות הארועים האחרונים. לעומתם 17% מהנשאלים בסקר טענו כי היה שינוי בדרישות מהם. 80% מאלו שענו כי היה שינוי בדרישות מהם העריכו כי הדרישות עוד יוחמרו ותהיה הקפדה לביצוע בקרות איכות, כאשר הצפי הוא להחמרת התקנות מצד משרד הבריאות.

37% מהספקים של יצרניות המזון צופים השקה של מבצעי מכירה בתקופה הקרובה כדי להתגבר על השפעות אירועי הסלמונלה. שליש מבין הצופים השקה של מבצעים לאו דווקא קשורים לאירועים האחרונים, אלא לתקופת החגים הקרבה.

הסקר בוצע טלפונית על ידי חברת CofaceBdi בקרב 500 צרכנים ובקרב ספקים עיקריים של יצרני המזון



0 תגובות