חנין זועבי: "2 מדינות? אבל שאף אחת מהן לא תהיה יהודית"

כל כך קל לדכא את הפלסטינים ולשלוט בהם, אף בלי נוכחות פיזית של הצבא הישראלי בערים הפלסטיניות. אין כיום נוכחות פיזית של הצבא הישראלי ברמאללה ובבית-לחם
דוד קורצוייל 2 Comment on חנין זועבי: "2 מדינות? אבל שאף אחת מהן לא תהיה יהודית"

"אם שתי המדינות הדמוקרטיות הללו, כולל זכות השיבה וירושלים כבירת פלסטין, ירצו לפתח יחסים ביניהן ויגיעו להבנה כמדינה אחת – הדבר אפשרי. אבל איני יכולה להסכים למדינה אחת ולהשאיר את המתנחלים וההתנחלויות בגדה המערבית"

אילוסטרציה צילום: Flash90
כל כך קל לדכא את הפלסטינים ולשלוט בהם, אף בלי נוכחות פיזית של הצבא הישראלי בערים הפלסטיניות. אין כיום נוכחות פיזית של הצבא הישראלי ברמאללה ובבית-לחם
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

העיתונאי ישי פרדימן ממקור ראשון חשף השבוע תמליל שיחה מטריד של ח"כ חנין זועבי בערב שקיימה בשוויץ סביב החזון הפוליטי שלה.

במפגש, שסוקר בהרחבה במקור ראשון וב-NRG ממנו אנו מצטטים, אמרה זועבי כי "החזון שלי הוא צדק ושחרור. אני לא רוצה להגיד מה הנוסחה – מדינה אחת או שתיים. זו שאלה טכנית מבחינתי. אבל אפילו אם אנחנו מדברים על שתי מדינות, אף אחת מהן לא יכולה להיות מדינה יהודית. שתיהן חייבות להיות דמוקרטיות. אנחנו לא יכולים להסכים עם רעיון המדינה היהודית. התוכנית הפוליטית של המפלגה שאני מייצגת מדברת על שתי מדינות – מדינה אחת לכל אזרחיה, שהיא מדינה לא ציונית, לא יהודית ובגבולות 1948. לצדה תקום מדינה פלסטינית, עם זכות השיבה.

"אם שתי המדינות הדמוקרטיות הללו, כולל זכות השיבה וירושלים כבירת פלסטין, ירצו לפתח יחסים ביניהן ויגיעו להבנה כמדינה אחת – הדבר אפשרי. אבל איני יכולה להסכים למדינה אחת ולהשאיר את המתנחלים וההתנחלויות בגדה המערבית. זכות השיבה, מדינות דמוקרטיות, שום לגיטימציה לציונות או למדינה יהודית – ואז אפשר יהיה לבחור אם העקרונות האלו מתאימים למדינה אחת או לשתי מדינות. לא אכפת לי".

בנושא הבטחון אמרה החכי"ת כי "לפני אוסלו הישראלים היו צריכים להתאמץ כדי לדכא, גם באינתיפאדה הראשונה וגם בשנייה, אך עכשיו לא. זו הבעיה שלנו עם התיאום הביטחוני הפלסטיני. כל כך קל לדכא את הפלסטינים ולשלוט בהם, אף בלי נוכחות פיזית של הצבא הישראלי בערים הפלסטיניות. אין כיום נוכחות פיזית של הצבא הישראלי ברמאללה ובבית-לחם".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    הזוי שיש אנשים כאלה בכנסת!!!

  2. 1

    בכנסת ישראל היא נמצאת הזוי