דרעי: "בסופו של דבר, החילונים יחליטו איזו שבת הם רוצים"

    זו כל החברות, בזה נמדדת חברות... מישהו כנראה נח לו בשביל ליצור אווירה שאולי לפיד מוכר איזשהו מצג שהוא יכול להיות ראש ממשלה, והחרדים אתו: הנה, אריה דרעי מחזיר לו שלום, זה לא"
    ישראל פריי 2 Comment on דרעי: "בסופו של דבר, החילונים יחליטו איזו שבת הם רוצים"

    יו"ר ש"ס מכניס את מאבק השבת לפרופורציות: "צריך לזכור איפה הגבולות ולשים סדרי עדיפויות" • מה באמת קורה בינו לבין יאיר לפיד? מדוע הוא מתחייב להמליץ על בנימין נתניהו? וגם: איך קשור מוטי שטיינמץ למהפכה התורנית בדרום? • האזינו

    "רואה את דרעי כגורם מאחד בממשלה" | דרעי צילום: פלאש 90
    זו כל החברות, בזה נמדדת חברות... מישהו כנראה נח לו בשביל ליצור אווירה שאולי לפיד מוכר איזשהו מצג שהוא יכול להיות ראש ממשלה, והחרדים אתו: הנה, אריה דרעי מחזיר לו שלום, זה לא"
    10:53
    26.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on ההבטחה השניה מתגשמת מול עינינו \\ הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי 'רעידת האדמה' הפוליטית שחולל משבר הרכבת, שערערה את היחסים הירודים ממילא בין ראש הממשלה ושר התחבורה, והכניסה לטלטלה את את המפלגות החרדיות – הגיעו רעשי המשנה בדמות סקרים המלמדים על צמיחת 'יש עתיד' לראש הפירמידה הפוליטית, והדיווחים על ציר פוליטי הולך ונרקם בין אריה דרעי ליאיר לפיד.

    בראיון נרחב שהעניק לבצלאל קאהן ב'מהדורת הבוקר', ביקש יו"ר ש"ס אריה דרעי להכחיש נמרצות את הדיווחים ששמו נקשר בהם, אך לא פחות מכך, להעניק פרספקטיבה רחבה יותר למשבר – האמיתי או המדומה – למגבלות הכוח של מאבקי הנציגות החרדית, וליחס העדין שבין רצון להשליט צביון יהודי במדינת ישראל לבין אי רצון לכפות על אנשים דברים המנוגדים לרצונם, ולאורח חייהם.

    "תראה, הפקנו מזה לקחים, אנחנו מסיקים מסקנות", אומר דרעי. "אנחנו יושבים ראשי הסיעות החרדיות, אין לנו שום עניין לחולל משברים אנחנו גם מבינים שאנחנו לא במדינת הלכה, עוד לא הגענו לימות המשיח, ושאנחנו לא הגענו למצב אידאלי שכל עם ישראל מבין מה זו מהות שבת".

    כאן עבר לחידוד הסוגיה: "תבין, בבני ברק לא מחללים שבת, בהר נוף לא מחללים, אבל הציבור החילוני בישראל צריכים לדעת, עם כל הכבוד, שאנחנו נאבקים בשבילם על מהותה של השבת צביונה היהודי של מדינת ישראל, אבל בסופו של דבר – הם יצטרכו להחליט איזו שבת הם רוצים. אנחנו לא נכוף על אף אחד מה לעשות, ואנחנו נצטרף לראות בעז"ה מה יכולים לעשות. צריכים גם לזכור שיש לנו לדאוג לחינוך שלנו, ולזכויות של הציבור שלנו אנחנו חיים בתוך מדינה חילונית – אמנם יהודית – אבל חילונית, שכשהיום אתה מדבר אתם הם לא מבינים את המהות של שבת".

    כשרואים את ההשפעה של המשבר על צניחת 'הליכוד', אתה לא חושש שנתניהו יגבה כעת מחיר מהנציגות החרדית על מה שעשיתם לו?

    "קודם כל אני מציע לא להתרגש מסקרים כאלה ואחרים, הבחירות יתקיימו במועדן, עוד למעלה משנתיים. הממשלה הזו תמשיך, כל המרכיבים בה רוצים אותה, מה זה אומר הסקר הזה של אתמול? מהסקרים האלה אף אחד לא מרכיב ממשלה, ואני מציע ללפיד ולאחרים את החליפות לגנוז בארון ולהמשיך מהאופוזיציה להגיש שאילתות והצעות לסדר היום".

    לפיד לא חבר שלך שאתה ככה מדבר עליו?

    "כנראה שהשיקום הצליח, ומהשיקום הפכנו לחברים… תראה, בא נשים את הדברים על דיוקם. אני לא יודע מה זו חברות במושגים ישראלים, לא ניהלתי אתו שיחת טלפון אחת. לא נפגשתי אתו שום פגישה. כשהוא אומר לי שלום אני עונה לו שלום, זה אולי שינוי היחס. פעם הוא לא היה אומר לי שלום כשהיה רואה אותי – וכמה פעמים התלוננתי מעל במת הכנסת: למה הוא לא אומר לי שלום – כנראה שהיה קשה לו להגיד לי, עכשיו הוא אומר לי שלום יפה".

    לדבריו: "זו כל החברות, בזה נמדדת חברות… מישהו כנראה נח לו בשביל ליצור אווירה שאולי לפיד מוכר איזשהו מצג שהוא יכול להיות ראש ממשלה, והחרדים אתו: הנה, אריה דרעי מחזיר לו שלום, זה לא".

    אם יש עוד שנתיים בחירות, החרדים לא ילכו עם יאיר לפיד?

    "חד משמעית, אם יש בחירות במועדן בעז"ה, לא מחר יש בחירות – כשיהיו בחירות, ואנחנו נצטרך להמליץ לנשיא, על אנחנו נמליץ על ביבי נתניהו. הוא שותף נאמן הוא קיים את מה שהבטיח, יש לנו לפעמים ויכוחים, אבל זה בתוך הבית, למי אין ויכוחים בתוך הבית?! אנחנו אנשים שונים, ישנם ויכוחים, אבל בסוף כל פעם אנחנו יושבים ומגיעים להבנות, וכך אנחנו… הוא המועמד שלנו".

    היחסים שלכם עם נתניהו לא נפגעו כתוצאה מהמלך?

    "שוחחתי אתמול בלילה ממושכות עם ראש הממשלה, היחסים לא נפגעים, כולנו ביחד, בעז"ה נתמודד עם הבעיה, תראה, ראש המשלה היה מופתע מהסיפור של הרכבת, זה לא איזה משבר מתוכנן, אני בכלל הייתי בחופש בצפון והודיעו לי ביום חמישי: 'יש עכשיו שיחת ועידה של שר התחבורה כץ עם ראשי הסיעות החרדיות – תצטרף'. אף אחד מאתנו לא חלם להביא את זה למשבר. פשוט מאד דיברנו עם כץ, ולהפתעתנו, בניגוד לכל הפעמים שניהלנו שיח והגענו להבנות – נתקלנו בקיר טון 'אני לא יכול לעשות שום דבר, אין לי סמכות', הוא דחף אותנו בכוח לראה"מ. משם התחיל כל העניין והגיע לאן שהגיע".

    על רקע הפרסום על כוונת שר הפנים לסגור מרכולים בתל אביב בשבתות, ויציאת תנועת 'ישראל חופשית' למאבק, אמר דרעי: "אין לי בכלל סמכות, הסמכות נדונה בבית המשפט. אנחנו לא נמצאים שם, מישהו זרק סתם ידיעה, אבל ראית את התגובות: 'אתם תגידו לנו מתי לקנות בתל אביב ואיפה?', הם בכלל לא מבינים שיש פה מאבק ערכי".

    "צריך לחשוב באיזה מאבקים אנחנו נאבקים, וצריך להסתכל בכל מאבק מה התועלת האם אתה מצליח בו, מה אתה מפסיד בתמורה, כל זה צריך לשאול את גדולי ישראל, אני כבר שאלתי כמה פעמים, ונעלה את זה שוב, אלו שאלות מאד קשות, מאד ערכיות. צריך לזכור איפה הגבולות ולשים סדרי עדיפויות".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      די אריה תשחרר אותנו מאחיזתך אתה לא רואה שכל מה שלא תעשה לא מצליח לך עזוב אתה לא מתאים לתפקיד שלך…

    2. 1

      כן לא הולכים ראש בראש מאז ועד עולם היו חילולי שבת מה נזכרו עכשיו