המתנדב המבוגר חוגג 100 וחושף את הסוד לאריכות ימים

שלמה בן יוסף 1 Comment on המתנדב המבוגר חוגג 100 וחושף את הסוד לאריכות ימים

"ראיתי מודעה בעיתון שמחפשים מתנדבים לתיקון ציוד רפואי ביד שרה, וכך הגעתי, לפני 27 שנים", הוא משחזר • עוד לפני הקמת המדינה בנה משוריינים לצה"ל ובהחלט ייתכן שהשלדים בשער הגיא הם מעשי ידיו

SONY DSC
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מחקר של האיגוד האמריקאי לפסיכולוגיה מצא כי התנדבות מעלה את הסיכויים לתוחלת חיים גבוהה יותר.  אך את הנוסחה הזו מכירים ביד שרה כבר מזמן כך היה השבוע כשחגגו יום הולדת 100 למתנדב יהודה לוויסקי  שמתנדב בית המלאכה בתיקון כיסאות גלגלים  במרכז השירותים של יד שרה בראשון לציון, לוסקי הוא המתנדב המבוגר ביותר מבין 6,000 מתנדבי יד שרה ברחבי הארץ. יהודה נולד ברוסיה הלבנה ועלה לישראל בשנת 1932. במלחמת העולם השניה היה מ- 100 החיילים היהודים ששרתו בחיל הספר של הצבא הבריטי. במסגרת ארבע שנות השרות הוא שירת כמסגר ומכונאי והוצב בעבר הירדן ובסוריה והגיע עד עירק. עוד לפני הקמת המדינה בנה משוריינים לצה"ל ובהחלט ייתכן שהשלדים בשער הגיא הם מעשי ידיו. אחרי המלחמה פתח מסגריה בה עבד עשרות שנים.

"ראיתי מודעה בעיתון שמחפשים מתנדבים לתיקון ציוד רפואי ביד שרה, וכך הגעתי, לפני 27 שנים", הוא משחזר. הוא היה ממקימי בית המלאכה בסניף ראשון לציון כשעוד פעל ברח' רוטשילד. הוא תיקן, שיפץ והתאים עשרות אלפי כיסאות גלגלים, הליכונים, קביים ומכשירים נוספים המושאלים לחולים ללא תמורה. היום הוא מתקן פחות, ובעיקר מדריך ומייעץ למתנדבים החדשים והותקים פחות בבית המלאכה. לוסקי עצמו לא חושב לפרוש. "כל חיי פעלתי לעזור לאנשים, וכל עוד הרגליים יאפשרו לי, אמשיך לבוא ולהתנדב. אני ממליץ לכול אחד להתנדב", הוא אומר.

חנה וסרמן, מנהלת השאלה ביד שרה ראשון לציון, מספרת על יהודה: "כיף להתנדב עם יהודה. בגיל 100 הוא הולך זקוף ללא מקל הליכה, ומגיע מוקדם בכל יום שישי, היום העמוס ביותר בסניף. מתנדבי בית המלאכה מפיקים תועלת מהייעוץ וההדרכה שהוא מעניק וזה כמובן עוזר לפונים. אנחנו מאוד אוהבים אותו.  כשיש לנו זמן אנו גם נהנים לשמוע את קורות חייו המרתקים.  ב-27 שנות התנדבות הוא סייע לעשרות אלפי בני אדם ואנחנו מאחלים לו שנים רבות נוספות של תרומה לקהילה".

משה כהן, מנכ"ל יד שרה, ברך את יהודה לכבוד יום הולדתו: "יהודה הוא דוגמא מצוינת שידע וניסיון לא צריכים לצאת לגמלאות. ליהודה ידי זהב ולב ענק והוא חולק אותם כבר שנים רבות עם עשרות אלפי הפונים ליד שרה בראשון לציון. אני מאחל לו בריאות והמשך התנדבות פורייה עוד שנים רבות".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אשריו שיזכה לאורך שנים בטובים ובנעימים