פולמוס הגיוס החב"די • כשהרבי עמד מול כל כלי התקשורת

    אינני רוצה להיכנס לעניין נוסף והוא, שהרבי תמיד חיזק את וועד הישיבות באה"ק, עוד כשהרב יחזקאל אברמסקי זצ"ל עמד בראש וועד הישיבות באה"ק, והיה מיודד עם הרבי נשיא דורנו. הרבי תמיד חיזק ועודד אותם בדבר פעולותם עבור ביצור וחיזוק לומדי התורה ועולם הישיבות.
    יעקב גלויברמן 3 Comment on פולמוס הגיוס החב"די • כשהרבי עמד מול כל כלי התקשורת

    הפולמוס החב"די סביב גיוס בחורי החסידות לצה"ל, עלה שוב לסדר היום ומאות דיונים והבהרות נראו מעל גבי הכותרות • כעת מצטרף לחגיגה, איש חב"ד יעקב גלויברמן, שמגולל את היחס של הרבי זצ"ל לנושאים שברומו של עולם, רפורמים, גיוס ו'ועד הישיבות'

    אינני רוצה להיכנס לעניין נוסף והוא, שהרבי תמיד חיזק את וועד הישיבות באה"ק, עוד כשהרב יחזקאל אברמסקי זצ"ל עמד בראש וועד הישיבות באה"ק, והיה מיודד עם הרבי נשיא דורנו. הרבי תמיד חיזק ועודד אותם בדבר פעולותם עבור ביצור וחיזוק לומדי התורה ועולם הישיבות.
    17:13
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלקוחות המומים: גם 'יש חסד' בירושלים מוכר ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דברי הרבי נשיא דורנו אור לרגלנו לנצח נצחים: אינני רוצה חס ושלום לפגוע באף אחד, אך אני יושב מזה כשבוע ומתלבט מה לעשות לנוכח האירועים האחרונים במחננו, האם לכתוב או לא משהו בעניין?

    לאחר התלבטות לא קלה החלטתי לבסוף להעלות בכתב את תחושות ליבי כחסיד חב"ד ש"אגרות הקודש" ודבריו של הרבי הם נר לרגליו. ברשותכם אעלה כמה נושאים שמהמפורסמות שהרבי עמד עליהם בתוקף.

    כידוע שימשתי במשך שנים רבות כמזכיר הכללי של בית הספר למלאכה בכפר חב"ד, ובתוקף תפקידי הייתי אחראי באופן ישיר על כל תקציבי החינוך הרווחה, ועליית הנוער במסגרת הסוכנות היהודית, שהיו מממנים כל תלמיד שהגיע ללמוד אצלנו.

    לפני כשלושים שנה הייתה עלייה מסיבית של עולים מאתיופיה, והרבי נשיא דורנו העביר מסר חד וברור שבקליטת תלמידים לבית הספר למלאכה יתקבלו רק תלמידים שעברו "גיור כהלכה" ואישור מטעם הרבנות הראשית בישראל.

    הסוכנות היהודית בשיתוף עליית הנוער הפנתה אלינו תלמידים אתיופים, (דרך אגב קבלנו רק תלמיד אחד מכלל האתיופים שהביא אישור מהרבנות). ואנחנו פעלנו בדיוק כפי שהרבי דרש.

    בזמנו פניתי להרה"ח אפרים וולף זצ"ל שהיה ראש מוסדות חב"ד באה"ק, ואמרתי לו, שיש לחצים כבדים מטעם הסוכנות היהודית, שאם לא נקבל תלמידים מאתיופיה, נפסיד תקציבים עצומים… ואכן נסעתי לפגוש את ראשי הסוכנות היהודית בתל אביב, ואמרתי להם, שאנחנו כן מוכנים לקלוט, אך על כל תלמיד להמציא אישור מהרבנות הראשית. הם אמרו לי שהם לא מוכנים לכך, וחובה עלינו לקבל אותם, כי הם יהודים לקולא. בנוסף, היו רבנים מכובדים שגם תמכו בעניין של 'גיור לקולא', ואכן כל התקציבים הופסקו ומוסדות חב"ד נקלעו למצב קשה מאוד, אך הרבי עמד על כך בתוקף. בשל כך, כל הקשר עם עליית הנוער הופסקו בזמנו. עלי לציין שכל כלי התקשורת היו אז נגד חב"ד.

    כידוע בזמנו, כאשר הרבי נשיא דורנו יצא נגד לפני למעלה מארבעים שנה נגד הרפורמים בארה"ב, שלוחי הרבי היו הראשונים שנפגעו מהעשירים שהיו תומכים בהם, ושאלות אלו הופנו לרבי נשיא דורנו, אך הרבי עמד על כך בתוקף. ב"ה הצלחנו לעבור את כל המכשולים.

    גם בעניין "מיהו יהודי", כאשר הרבי יצא נגד חוק "מיהו יהודי" בצורה הגלויה ביותר, היה ברור שאין זה מן השפה ולחוץ, אלא עניין עקרוני אצל הרבי.

    דרך אגב, הייתה בזמנו הפגנה בעניין הזה בירושלים, על פי הוראת הרבי נשיא דורנו, בה נעצרתי יחד עם חברי הרה"ח ישראל גלינצשטיין על ידי משטרת ירושלים. שוחררתי מבית המעצר על ידי הרה"ח אפרים וולף זצ"ל, והרה"ח שמואל חפר שיחי'.

    זכורני שיום אחד שר הפנים יוסף בורג ז"ל, החליט להפסיק את התקציבים למוסדות חב"ד, וראש העיר לוד צבי איצקוביץ ז"ל שהיה מראשי מפא"י וידיד נאמן לחסידות חב"ד, נסע לשר הפנים יוסף בורג ז"ל, בכדי לדבר על ליבו ולהבין מדוע הוא מפסיק את התקציבים? הרי יש פה על המאזניים מאות תלמידי ישיבה ולא צריך לגרום נזק להם בשל כך.

    הוא (בורג) טען באוזני ראש העיר: "מדוע הרבי מתקיף אותי?" אך ראש העיר שהיה אדם לא דתי, אמר לשר הפנים שלחב"ד ולרבי מליובאוויטש יש עקרונות, ושהילדים במוסדות לא צריכים לסבול מכל זה… לבסוף יוסף בורג השתכנע והחליט להעביר את התקציב.

    ועתה אגש לנושא החשוב של הנסיעה של התמימים לשנת ה'קבוצה' לרבי נשיא דורנו. קודם כל צריך להבין שהרבי דרש שכל בחור שמגיע לקבוצה יישב וילמד בתורה ובחסידות וביראת שמים.

    במכתב שהרב אפרים וולף כתב להרב ח.מ.א. חדוקוב ע"ה, מזכירו האישי של הרבי מליובאוויטש מיום י"ב שבט תשכ"ב נכתב בין היתר אודות הארכת שהותם של התמימים בקבוצה.

    הייתה הצעה מטעם משרד הביטחון שאותם התלמידים ייסעו לקבוצה ולפני נסיעתם יעברו 33 ימי אימונים בצבא, והרב אפרים וולף כתב שלדעתו הדבר מסוכן, אם יראו להם שבחורי ישיבה הולכים לאימונים.

    במכתב לרב חודוקוב מיום מיום כ' טבת תשכ"ב כותב הרב אפרים וולף ע"ה בשמו של מר שמעון פרס סגן שר הביטחון, שאם הבחורים יהיו מוכנים לעבור את אימוניהם בארץ לפני צאתם, יהיה מקום לדון באישור לקבוצה.

    בתשובה לרב אפרים וולף ע"ה, כתב הרב חודוקוב ע"ה ביום י"ח שבט תשכ"ב, כי הרעיון לסידור אימונים לתלמידי הישיבה מופרך לגמרי.

    ידוע שדבריו של הרב חודקוב ע"ה הנם על פיו הקדוש של הרבי נשיא דורנו.

    אינני רוצה להיכנס לעניין נוסף והוא, שהרבי תמיד חיזק את וועד הישיבות באה"ק, עוד כשהרב יחזקאל אברמסקי זצ"ל עמד בראש וועד הישיבות באה"ק, והיה מיודד עם הרבי נשיא דורנו. הרבי תמיד חיזק ועודד אותם בדבר פעולותם עבור ביצור וחיזוק לומדי התורה ועולם הישיבות.

    אני חושב שאילו היו יושבים עסקנים בצורה רצינית על המדוכא לא היינו מגיעים לעניין הזה בכלל. הנני תקווה שהשלום והאחווה, כמו גם דברי והוראות הרבי נשיא דורנו, יהיו אור דרכנו ונתיבתנו תמיד כל הימים.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      פולמוס הגיוס החב"די. גלויברמן דיבר הרבה על עצמו ועל הרבי. לגופו של עניין לא אמר כלום. בעד? נגד? לא חשוב. העיקר שהצליח להשתחל לעניין.

    2. 1

      הרב גלויברמן היקר, הרבי אמר שמה שבית דין רבני חבד יאמרו זו דעתו. ואתה יודע מה הם אמרו. אז מה כל הסיפור???????????