"המעלה של האשה זה לטפל בבית, לכבס, לדאוג, להכין אוכל"

"אני בדרך לשדה התעופה אבל באתי בכל זאת בשביל להביע את החשיבות של הנהגה של הנשים בדור שלנו, אנחנו בדור שהדברים השתנו קצת"
איתי גדסי 2 Comment on "המעלה של האשה זה לטפל בבית, לכבס, לדאוג, להכין אוכל"

נשיא מועצת החכמים הגר"ש כהן עורר על תפקיד הנשים, והגר"ד יוסף קבל על השינויים: "בעולם יש כל מיני דיבורים על זכויות של האשה דברים שאצלנו מעולם לא עמדו על הפרק. הגמרא אומרת הכח של האשה זה שיושבת ומחכה לבעלה מחכה לבנים שיחזרו מהבית המדרש"

"אני בדרך לשדה התעופה אבל באתי בכל זאת בשביל להביע את החשיבות של הנהגה של הנשים בדור שלנו, אנחנו בדור שהדברים השתנו קצת"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עקב האסונות הקשים שאירעו לאחרונה, מאות השתתפו אמש בעצרת חיזוק והתעוררות עם תחילת בין הזמנים שנערכה ע"י אל המעיין, במלאות השלושים להסתלקותה של האשה הצדקת מרת אסתר חזן ע"ה בבית הכנסת אור החיים שבראשותו של הגר"ש בעדני שליט"א,

בעצרת נשאו דברים מרנן ורבנן מרן ראש הישיבה הגר"ש כהן, הרשל"צ הגר"י יוסף, הגר"ש קורח, הגר"ש מחפוד, הגר"ד יוסף, הגר"נ בן שמעון, הגר"ש חזן, הגר"י צארום, אח המנוחה הרה"ג ר' אשר אלבז, ובן המנוחה הרב מאיר חזן.

מרן הגר"ש כהן בדבריו ציין את חשיבותה של האשה בבית לדאוג לכל עניני הגשמיות כדי שהבעל והבנים יוכלו לעסוק בתורה."המעלה של האשה זה לטפל בבית לכבס, לדאוג, להכין אוכל לבעלה ולבניה כדי שיוכלו ללמוד. ושמעתי שהאשה הזאת זו הייתה מעלתה הגדולה שמטפלת בבעלה ובבנים.

בדבריו קרא הגר"ש כהן מהציבור להתחזק באהבת חינם, "אתמול התאבלנו על חורבן ביהמ"ק, אם רוצים באמת להיות דבקים בהשם ולהיות חיים שייבנה המקדש ה' יעזור שכולנו נהיה באהבה ואחווה שלום ורעות, לא משנה איזה עדה כולנו בני איש אחד. להתעורר באהבת חינם. הקב"ה רוצה מאיתנו שנהיה עם אחד , ובע"ה זכות האשה הצדקת הזאת תעמוד לכל המשפחה שימשיכו בדרכה. להיות קרובים להקב"ה ועליה נאמר יפה את רעייתי כתרצה. ואנחנו נזכה לעובדו בלבב שלם ולאהוב אחד את השני בכל ליבנו ובכל נפשינו. ככה אומרים במי שברך להסיר קנאת חינם מבניכם, זאת אומרת זו הבעיה". אמר מרן.

הרשל"צ הגר"י יוסף בדבריו אמר "אשה היא העיקר בבית היא בונה והיא ח"ו יכולה להרוס, היא הכל. הכל תלוי בה היא עקרת הבית. נתבונן ונראה את גדולי רבותינו איך הנשים שלהם נהגו. הרבנית עטייה ע"ה אשת מרן ראש הישיבה הגר"ע עטייה זצ"ל ואמא הרבנית ע"ה אשת מרן זצ"ל עשו הכל בבית לא נתנו לבעל לעשות כלום. מרן אף פעם לא היה במכולת לא ידע כלום, לא ידע מה זה שוק שום דבר. הכל האשה עשתה.

"שרוצים להכיר מי זו האשה צריך לראות את הבעל לראות את הבנים. המנוחה ע"ה לא הכרנו אבל מכירים את המשפחה. אחרי השבעה אמרו הבנים של המנוחה ע"ה לאבא שיחיה בא נלך שבוע לצפון תנוח קצת, אמר להם המנוחה שלי זה כאן בכולל לשבת וללמוד תורה. הבנים של המנוחה כולם יראי שמיים בני תורה עם השקפות טובות, זכות גדולה של הנפטרת שהשאירה בנים כאלה. אני אומר לבעלה שימשיך לעסוק בתורה כמו שהוא אמר כי הם חיינו ואורך ימינו. בדבריו סיפר הרשל"צ כי מה שריפא את מרן זצ"ל אחרי פטירת הרבנית ע"ה זה התורה".

"כאשר הרבנית אמא ע"ה נפטרה מרן היה בוכה הרבה. לא ידענו מה לעשות איך להסיח דעתו. בסוף חיפשתי שאלה בהלכה בדיני אונן. מה הדין אונן שהלך לבית הכסא כשהיה אונן ואח"כ קברו את הנפטר ועוד לא עבר שעה ורבע, האם יברך או לא, הרי בשעה שהלך לבית הכסא היה פטור אבל עכשיו חייב במצוות אז יברך או לא. מרן ישב ופלפל שעות וזה מה שהרגיע אותו. אני אומר לבנים ולאבא שבו תעסקו תלמדו במסכתות זה מה שמרגיע זה מה שמרפא ובע"ה זה יהיה נחת גדולה למנוחה ע"ה שתעמוד בתפילה על כל המשפחה שיחיו.

הגר"ד יוסף בדבריו, "אני בדרך לשדה התעופה אבל באתי בכל זאת בשביל להביע את החשיבות של הנהגה של הנשים בדור שלנו, אנחנו בדור שהדברים השתנו קצת. קודם כל בעולם יש כל מיני דיבורים על זכויות של האשה דברים שאצלנו מעולם לא עמדו על הפרק, היום לצערנו העולם מסתכל על התפקיד של האשה ההפך מכל כבודה בת מלך פנימה אנחנו צריכים לעמוד נגד זה. הגמרא אומרת הכח של האשה זה שיושבת ומחכה לבעלה מחכה לבנים שיחזרו מהבית המדרש ב"ה זכתה המנוחה לגדל דור ישרים בעלה בניה שיושבים ועוסקים בתורה לומדים ומלמדים ומזכים את הרבים. זה הזכות הגדולה ביותר יש לה בנים מזכים את הרבים הנחמה שאפשר לנחם את בעלה והבנים זה בזה שאתם ממשיכים לעשות לעילוי נשמתה. כיבוד אם רק מתחיל לאחר שנפטרה וכל מה שאתם עושים זה זכות לאמא היא מצפה לזה. אמר הגר"ד.

הגר"ש קורח בדבריו אמר כי האדם לא מת ע"פ כללי האמונה אדם חי כל הזמן וזה מה שנאמר דע לפני מי אתה עתיד לתת דין וחשבון.

הגר"נ בן שמעון בדבריו חיזק את בני הישיבות לקראת בין הזמנים "והחי ייתן אל ליבו כל אחד לקחת משהו אנחנו בבין הזמנים הבין הזמנים הורס. לפעמים כאלה שלמדו כל הזמן ופתאום מתבטלים צריך להזהר מזה. צריך לדעת לקבוע לכל הפחות שעתיים שלוש לשבת לעסוק בתורה להתכונן לימי הרחמים ואם מתעוררים זה לזכות הצדקת ע"ה וזה מטרת הכינוסים שעושים לע"נ.

צילום: יוס"ח כהן



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    קודש הקודשים מרינו ורבינו חכם שלום כהן..

  2. 1

    כהן גדול חכם שלום כמלאך