גואטה: "צריכים לקום בבוקר ולהגיד 'מודה אני' לגפני"

""בעקבות התנהלותו הקטנונית של מר גפני אני חושב שמעתה צריכים אנו לקום בבוקר ולהגיד "מודה אני" למר גפני, ותודה על המים על החשמל על האוכל ועל האוויר הצח למרות תנאי מזג האוויר השרבי השורר בחוץ"
ישראל פריי 8 Comment on גואטה: "צריכים לקום בבוקר ולהגיד 'מודה אני' לגפני"

תחקיר עומק של 'קול חי', הביא אתמול לבשורה של ממש עבור 80 סייעות חרדיות בירושלים, אך הוליד קרב עיקש וסוער על הקרדיט • גואטה חוזר בו מפתרון נעלי אדידס, ועובר לאבחון חדש: הבעיה בראש של גפני • מצוקת הסייעות – שלב הקרדיטים

ח"כ גואטה וח"כ גפני
""בעקבות התנהלותו הקטנונית של מר גפני אני חושב שמעתה צריכים אנו לקום בבוקר ולהגיד "מודה אני" למר גפני, ותודה על המים על החשמל על האוכל ועל האוויר הצח למרות תנאי מזג האוויר השרבי השורר בחוץ"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תחקיר עומק של 'קול חי', הביא אתמול לבשורה של ממש עבור 80 סייעות חרדיות בעיריית ירושלים, אך הוליד קרב עיקש וסוער על הקרדיטים. אחרי שב'יתד' יוחס ההישג לח"כ גפני, פצח ח"כ גואטה במתקפה חריפה, וטען כי את הכתרים יש לקשור לראש אריה דרעי.

"בשבועות האחרונים צפה לה בעיית הסייעות החרדיות בגנים בירושלים שהופלו בתנאי העסקתן", פתח ח"כ יגאל גואטה פוסט עצבני במיוחד. "תנועת שס והעומד בראשה הרב אריה דרעי עשו ועושים לילות כימים בכדי לשמור על זכויותיהם של אותם גננות, מטבע הדברים יו"ר התנועה ר' אריה דרעי עסוק בפעילות אין סופית לטובת האזרח והשכבות החלשות, ומשכך אין זמן ואין גם רצון להתעסק בקרדיטים. אבל משהו שם קורה כל פעם מחדש, אדון גפני קופץ כמו ילד בגן להלל ולשבח את עצמו בזמן שאין קשר בינו לבין הנושא כלל וכלל".

הוא מנצל את ההזדמנות למנות את כל מקרי ה"גניבות". "זה התחיל מזמן ותקופה קצרה זה נרגע, אך בעקבות מכסת ההישגים הדלה של מר גפני החליט הנ"ל לנכס לעצמו הישגים שאינם קשורים אליו לא במישורין ולא בעקיפין, הן בנושא בני התורה ששנות הלימוד שלהם בצירוף מבחני הרבנות יחשבו לתואר אקדמאי ברשויות המקומיות, והן בטיפול המסור במצוקתם של הסייעות בשילוב שר החינוך מר נפתלי בנט".

וכאן, הוא עובר להתפייט: "בעקבות התנהלותו הקטנונית של מר גפני אני חושב שמעתה צריכים אנו לקום בבוקר ולהגיד "מודה אני" למר גפני, ותודה על המים על החשמל על האוכל ועל האוויר הצח למרות תנאי מזג האוויר השרבי השורר בחוץ. חשבתי לתומי שהבעיה בנעליים כנראה שטעיתי. אני חוזר בי מהאבחון הקודם הבעיה היא כנראה בכל זאת בראש".

גואטה פונה לגפני ישירות, ואומר: "אין לנו רצון לגמד את הישגיך, שאילולא התעסקותך הקטנונית בלקיחת קרדיט – הינך מודל לחיקוי בעבודתך הפרלמנטרית".

מצוקתן של 80 הסייעות החלה לקראת שנת תשע"ו, בה התבשרו הסייעות חרדיות שעבדו תחת עיריית ירושלים, כי העירייה מפסיקה את העסקתן וכי מעתה הן יעבדו תחת עמותות פרטיות.

ההחלטה הגיעה לאחר שבית המשפט קבע כי משרד החינוך לא יוכל לשלם לגנים בהן מועסקות סייעות שמקבלות את שכרן דרך עיריית ירושלים – העסקה באמצעות עמותות צינור. לאור ההחלטה התבקשו הסייעות לעבור להעסקה ישירה של רשתות הגנים החרדיות או לחלופין לעבור לעבוד בגנים של עיריית ירושלים.

אלא שבשנה האחרונה סירבו הסייעות לפתרון המדובר בשל החשש להרעת תנאים, בהעסקה ישירה של רשתות הגנים החרדיות, ובנוסף סירבו לעבוד בגנים של עיריית ירושלים מאחר ולטענתן הם אינם תואמים לרוחם.

בעקבות העדר מציאת הפתרון, בשנה האחרונה נאלץ משרד החינוך להפסיק לממן את הגנים המדוברים בשל החלטת בית המשפט האוסרת עליו לעשות זאת.

בעקבות הפרסום, פעלו הח"כים החרדיים – או לפחות חלק מהטוענים לקרדיט – אצל שר החינוך נפתלי בנט, שנאות לגבש פתרון הכולל התחייבות של העירייה וההסתדרות למצוא פתרון סופי עד לשנה הבאה במסגרתו תמצא העירייה פתרונות לסייעות עד לשנה הבאה.

כחלק מפתרון זה ימשיך השנה משרד החינוך לממן את העסקת הסייעות כפי שהיה עד כה. היום השלימה מנכ"לית משרד החינוך את גיבוש מתווה הפתרון לסייעות שיוארך בשנה אחת בלבד, בתנאי שבשנה הבאה יימצא להן פתרון העסקה ישירה סופי.



8 תגובות

מיין תגובות
  1. 6

    גואטה חושב שהוא מהעבריינים של הליכוד, פה גדול שצועק המלך הוא עירום

  2. 5

    אפילו גואטה מודה לגפני כי "הינך מודל לחיקוי בעבודתך הפרלמנטרית". רק חבל על ש"ס שאינה מצליחה לנצור את הפה הזה.

  3. 4

    ולא לשכוח תודה רבה ענקית לגב' רחל עמרם (נציגת הסייעות של מנח"ח בועד עובדים של עיריית ירושלים) שנבחרה בשנה האחרונה ע"י מאות סייעות חרדיות, בין היתר על מנת לפעול בענין זה.
    אז תודה רבה !!

  4. 3

    זה גדול נס שיש את גואטה האשכנזים מאז ומתמיד כך טוב מאוד הוא עושה להם בית ספר

  5. 2

    גוטה זה נשמע לי באידיש צריך לבדוק את השורשים שלו

  6. 1

    אל תדאג/י גואטה ספרדי מבטן ומלידה