הח"כים החרדים במתקפה על יהב • "איך הוא ישן בלילה, אין לו לב?"

גפני המשיך והתייחס לפרסום הבוקר באתר 'קול חי', על העובדה שעיריית חיפה פרסמה מודעה רק ביומונים המודיע והמבשר: "יונה יהב חושב שהוא יפריד בין החרדים, חושב שאם ישים מודעות על החוף השקט בהמבשר והמודיע ולא ביתד נאמן אז זה יעזור למישהו משהו".
איתי גדסי 3 Comment on הח"כים החרדים במתקפה על יהב • "איך הוא ישן בלילה, אין לו לב?"

המאבק החרדי נגד ראש עיריית חיפה, יונה יהב, מחריף • ועדת החינוך של הכנסת קיימה היום דיון סוער סביב מחאת ההורים ואיומי ההשבתה בבית הספר "נתיבות משה" בחיפה • גפני ניצל את הבמה, תקף את יהב בחומרה והתייחס לפרסום הבוקר באתר 'קול חי'

צילום: פיל סוסמן, פלאש 90
גפני המשיך והתייחס לפרסום הבוקר באתר 'קול חי', על העובדה שעיריית חיפה פרסמה מודעה רק ביומונים המודיע והמבשר: "יונה יהב חושב שהוא יפריד בין החרדים, חושב שאם ישים מודעות על החוף השקט בהמבשר והמודיע ולא ביתד נאמן אז זה יעזור למישהו משהו".
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המאבק החרדי נגד ראש עיריית חיפה, יונה יהב, מחריף. ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת קיימה היום (שני) דיון סוער סביב מחאת ההורים ואיומי ההשבתה בבית הספר "נתיבות משה" בחיפה, השייך לחינוך העצמאי וממוקם בשכונת קריית שמואל בעיר. בועדה, תקפו הח"כים החרדים את יהב.

האם 'יתד נאמן' משלם את מחיר מאבק הסגנות של מיכי אלפר?

בבית הספר לומדים 420 תלמידים בצפיפות חריגה, כששטחו עומד על כ- 800 מ"ר בלבד. על אף זעקות ההורים והמגעים עם העירייה שנמשכים מעל עשור, טרם נמצא מענה לסוגיה. במצגת שהציגו נציגי ועד ההורים בדיון, נראות הכיתות הצפופות, החצר המאולתרת על גג המבנה ואף מוצגות תמונות של התלמידים משחקים במסדרונות הצרים ועל רצפת השירותים בבית הספר, בהיעדר אפשרויות אחרות.

חברי הכנסת מהסיעות החרדיות, טענו בתוקף כי מדובר באפליה מכוונת וממושכת של האוכלוסייה החרדית בעיר חיפה מצדו של ראש העיר, יונה יהב. לדברי יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני כבר בשנת 2003 הקצה ראש עיריית חיפה דאז עמרם מצנע קרקע לבניית מבנה חדש לביה"ס, אולם לאחר כניסתו לתפקיד, ביטל יונה יהב את ההקצאה וכיום הוא מסרב להכיר באחריות העירייה כלפי בית הספר.

גפני שסימן בחודשים האחרונים את יהב, בעקבות הסכסוך על מעמדו של חבר המועצה מיכי אלפר, תקף היום את יהב ואמר כי "אני לא מבין איך האיש הזה ישן בלילה? אין לו לב? בסדר אז זה חרדי, אבל בכל אופן זה תושבי העיר. לא ראיתי מעודי דבר כזה. כמה שבאתי והתחננתי, תן לפחות קרקע, היו מבנים ריקים שעמדו והוא לא הסכים בשום פנים ואופן. המציאות הזאת זה כתם על החברה הישראלית, על חיפה ועל העם היהודי. איפה ראינו שילדים לומדים בצורה כזאת, בלוב? בעירק? אנחנו עומדים כאן וגרוננו ניכר ומולנו אדישות מוחלטת".

גפני המשיך והתייחס לפרסום הבוקר באתר 'קול חי', על העובדה שעיריית חיפה פרסמה מודעה רק ביומונים המודיע והמבשר: "יונה יהב חושב שהוא יפריד בין החרדים, חושב שאם ישים מודעות על החוף השקט בהמבשר והמודיע ולא ביתד נאמן אז זה יעזור למישהו משהו".

לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי "תשובותיו של ראש העיר לפניותיי בנושא, לפיהן בית הספר אינו בתחום אחריותו אינן עולות בקנה אחד עם החוק. הסמכות והאחריות לחינוך הילדים בתחומה של רשות מקומית מסוימת היא של הרשות עצמה ואולי יש מקום לשלול את אותה סמכות מרשות שכשלה בכך". בהתייחס להשוואה שהציגו ההורים בין בתי הספר השונים בעיר (גודל במ"ר מול מספר תלמידים) אמר ח"כ מרגי כי "המסקנה ברורה וזועקת, לא צריך להיות חד חושים כדי להבין שיש פה פגיעה מכוונת בציבור מסוים".

ח"כ יעקב אשר אמר "ברור שיש פה התנהלות אנטי- חרדית שמנסה להצר את צעדיהם של אותם הורים. לא יתכן שהמדינה ומשרד החינוך יתנו יד לעוולה מסוג כזה". בנוסף, פנה ח"כ אשר ליועציו של ראש העיר ואמר "אתם לא הייתם מוכנים שילדיכם ילמדו שם יום אחד. איך אתם נותנים לדבר הזה לקרות?"

ח"כ אורי מקלב הוסיף: "מדובר בבית ספר שמסכן את התלמידים, גם לימודית וגם בטיחותית. לא מדובר בחוסר יכולת תקציבית או מעשית להתמודד עם הבעיה, אלא בהתנכלות מגזרית ומכוונת מאוד שנעשית לאורך זמן".

אילנה טרוק- ראשת מערכת החינוך, התרבות והרווחה בעיריית חיפה הסכימה כי כל הנתונים שהוצגו בדיון נכונים, אך הסבירה כי מתוך 420 תלמידים- 40% אינם תושבי חיפה והעירייה אינה מקבלת עבורם תקציבים ממשרד החינוך, שכן מדבור בחינוך העצמאי. לדבריה "באופן היפותטי אם לא היו תלמידים מבחוץ היה מספיק מקום במבנה".

יועץ ראש העיר חיפה, מר נמרוד שיין סרב להתחייב כי העירייה תקצה שטח לצורך מבנה חדש ואמר כי "אנחנו לא מנהלים את ענייני העיר בירושלים, אלא בבניין העיריה בחיפה. נשמח להיפגש עם הנהלת ביה"ס וועד ההורים ולנסות להגיע לפתרון". עוד הוסיף שיין כי "חיפה מנהלת את משאביה ונכסיה והם יוקדשו לתושבי העיר בלבד. כמשלם מיסים לא הייתי רוצה לחשוב שהמיסים שלי מממנים תושבים של רשויות אחרות".

מנהל אגף מיפוי ותכנון במשרד החינוך, מר גנאדי קמנצקי אמר כי המקרה כלל לא היה מוכר למשרד החינוך והבטיח כי המשרד יקיים פגישה עם העירייה ויבחן את הדברים.

נציגת ועד ההורים נגה מוסקוביץ אמרה כי "אנחנו במו"מ מול יונה יהב כבר 8 שנים. לפני הבחירות האחרונות הייתה פגישה והוא אמר לנו "אם הייתם מהמרים על הסוס הנכון היה לכם מבנה מזמן". נציגים נוספים מוועד ההורים הכריזו כי אם לא ימצא פתרון ישביתו את הלימודים בבית הספר בראשית חודש ספטמבר- "הילדים יגיעו ללמוד מול משרדי העירייה".

לסיכום הדיון, ביקש ח"כ מרגי ממשרד החינוך להגיש לוועדה דו"ח מקיף על בית הספר והתנאים בו, וכן על הצעדים שמתכנן המשרד לנקוט בסוגיית הבינוי. כמו כן קרא יו"ר הוועדה למשרד שלא לתקצב שום תכנית פיתוח של בתי ספר בחיפה עד שלא ימצא פתרון לביה"ס נתיבות משה ואף אמר כי "הוועדה תפעל מול כל משרדי הממשלה, כדי שיתנו לעיריית חיפה את אותו יחס כפי שמקבלים ילדי קריית שמואל". ועדת החינוך תקיים סיור בבית ספר נתיבות משה במהלך החודש הקרוב.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה לאתר 'קול חי' כי "הורי התלמידים תושבי חיפה מוזמנים תמיד לעירייה למציאת פתרונות אמת למצוקות שהועלו היום בישיבה".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    כדוברו ועוזרו לשעבר של טדי קולק הנודע לשמצה, יודע גם יונה יהב למרר את חיי החרדים. ההיסטוריה תשפוט ותשליך אותו אל אותו מקום. ואתם אחינו החיפאים אל דאגה! כנגד ה"פרעה" הראשון שאמר פן ירבה כבר נאמר משמיים כן ירבה.