רק 40 רשויות מקומיות בישראל מחזיקות ארכיון

לדעת כל חברי ועדת הכספים מדובר בסכומים נמוכים וחברי הכנסת קראו להעלות את הנושא בפני שרת התרבות והספורט ולדרוש הגדלת תקצוב הארכיונים בדיונים על תקציב המדינה לשנים 2017-2018
איתי גדסי No Comments on רק 40 רשויות מקומיות בישראל מחזיקות ארכיון

ועדת הכספים אישרה פה-אחד לקריאה ראשונה, הצעת חוק הפוטרת מתשלומי ארנונה ארכיונים ציבוריים • חברי כנסת מכל הסיעות: "הארכיונים משמרים את המורשת של כולנו, זה העבר שלנו שיבטיח שגם יהיה לנו עתיד"

גפני צילום: הדס פרוש, פלאש 90
לדעת כל חברי ועדת הכספים מדובר בסכומים נמוכים וחברי הכנסת קראו להעלות את הנושא בפני שרת התרבות והספורט ולדרוש הגדלת תקצוב הארכיונים בדיונים על תקציב המדינה לשנים 2017-2018
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הכספים אישרה פה-אחד לקריאה ראשונה, הצעת חוק שמטרתה לפטור מתשלומי ארנונה את הארכיונים הציבוריים. ההצעה קודמה ע"י הוועדה נוכח מצבם הפיננסי הקשה של הארכיונים הציבוריים, 18 במספר. ההצעה זכתה לתמיכת חברי הוועדה מכל הסיעות שאף דרשו להגדיל את התמיכה של המדינה בארכיונים, בין השאר ע"י הגדלת התקציב הייעודי לנושא במשרד התרבות והספורט. את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת נאוה בוקר ויוסי יונה (המחנה הציוני) והיא זכתה לתמיכת ועדת השרים לענייני חקיקה. כמו בדיונים הקודמים השתתפו בדיון נציגי הארכיונים המייצגים את כל הקשת הפוליטית. בדיון השתתפו נציגי כל הארכיונים, החל מיד טבנקין, מכון ז'בוטינסקי, הארכיון הציוני המרכזי, ארכיון תנועת הקיבוצים, הארכיון המרכזי לתולדות העם היהודי, ארכיון קידוש השם ואחרים.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני אמר ש"הנושא בקונצנזוס, כל חברי הוועדה כאחד מסכימים שיש לפטור את הארכיונים מארנונה וזו אמירה חשובה. גם השלטון המקומי לא מתנגד וכבר מעניק במקרים מסוימים פטורים חלקיים. החוק איננו מספיק ונוכח חשיבותם הלאומית של הגופים הללו על המדינה להגדיל באופן משמעותי את תקצובם. מדובר בסכומים זעומים בעוד נודעת לעצם קיומם חשיבות עצומה למורשת הלאומית שלנו. בלי עבר לא יהיה לנו עתיד. לאחר שהחוק יאושר בקריאה ראשונה ויוחזר לוועדה להכנה לקריאה שנייה ושלישית, נקדם אותו תוך הידברות עם הממשלה".

רכז הקואליציה בוועדה, ח"כ מיקי זוהר: "תקצוב הארכיונים הציבוריים זוהי חובתנו הלאומית". לאחר שבדיון עלה, שרק 40 רשויות מקומיות מחזיקות ארכיון ומעסיקות ארכיונאי וכי רק חמישית מהציבור בישראל זוכה לתיעוד ולשימור פרטיו בארכיונים מסודרים, אמר זוהר: "מדובר במחדל בלתי יאומן. רק אתמול, תשעה באב, ציינו תאריך שמזכיר לנו יותר מכל, שעם שאינו יודע ואינו משמר את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל. יש להקצות תקציבים ייעודיים לארכיונים, זוהי חובתנו ההיסטורית".

לדעת כל חברי ועדת הכספים מדובר בסכומים נמוכים וחברי הכנסת קראו להעלות את הנושא בפני שרת התרבות והספורט ולדרוש הגדלת תקצוב הארכיונים בדיונים על תקציב המדינה לשנים 2017-2018.

בסיכום הדיון, הודיע יו"ר הוועדה גפני, כי "לאחר שהחוק יאושר במליאה בקריאה ראשונה בתחילת המושב הבא, נקיים כאן את הדיונים להכנתו לקריאה שנייה ושלישית, תוך בחינת דרישת משרד הפנים להבחין בין פעילויות בתוך הארכיונים, אם כי אנחנו רוצים לפטור אותם לחלוטין מארנונה וללכת לקראתם. אכן מדובר בסכומים זעומים. בדיונים על תקציב המדינה ל- 2017-2018, גם במאקרו וגם בדיונים עם המשרדים השונים, נציב את הארכיונים על השולחן ונפעל להגדלת התקציבים שיעמדו לטובתם". גפני הודיע, כמו-כן: "אני אדבר על הנושא הזה באופן אישי עם שרת התרבות והספורט, מירי רגב. לא ניתן להותיר את הארכיונים עם תקציבים כה זעומים".



0 תגובות