אחרי 22 שנות סבל: אחרון חללי הפיגוע בבואנוס איירס – זוהה

    ארגנטינה מעוניינת להניח את ידה על ולאיתי ולהאשים אותו יחד עם עוד ארבעה פקידים בכירים באיראן באותה העת, וכן את הנשיא לשעבר רפסנג'אני באחריות לפיגוע הנורא
    ישראל פריי No Comments on אחרי 22 שנות סבל: אחרון חללי הפיגוע בבואנוס איירס – זוהה

    היחידה החוקרת המיוחדת של ממשלת ארגנטינה בנושא הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנס איירס בשנת תשנ"ד, הודיעה על זיהוי החלל הבלתי מזוהה האחרון • ההרוג הוא אוגוסטו דניאל חזוס שהיה אז בן 22, ושהה במקום יחד עם אמו, שגם היא נהרגה • הי"ד

    ארגנטינה מעוניינת להניח את ידה על ולאיתי ולהאשים אותו יחד עם עוד ארבעה פקידים בכירים באיראן באותה העת, וכן את הנשיא לשעבר רפסנג'אני באחריות לפיגוע הנורא
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עשרים ושתיים שנים לאחר הפיגוע הנורא, היחידה החוקרת המיוחדת של ממשלת ארגנטינה בנושא הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנס איירס בשנת תשנ"ד, הודיעה על זיהוי החלל הבלתי מזוהה האחרון.

    ההרוג הוא אוגוסטו דניאל חזוס שזוהה בוודאות ע"י דגימת די. אן אי. חזוס שהיה אז בן 22, שהה במקום יחד עם אמו שגם היא נהרגה, והיו בין שמונים וחמש האנשים שנהרגו בפיגוע לצד שלוש מאות פצועים במצבים שונים.

    מאמצי הזיהוי החלו בשנת תשס"ב, לאחר שתעודת הזיהוי של חזוס התגלתה באתר הפיגוע. בשלב מסוים צצה סברה שהחלל שהתגלה היה המחבל, אך זו נשללה ומאז קמה הממשלה החדשה בארגנטינה וחידשו הרשויות את חקירת הפיגוע, ושרת המשפטים בארגנטינה דורשת מסינגפור ומלזיה להסגיר אליה את שר החוץ האיראני לשעבר עלי אכבר ולאיתי, אותו היא מאשימה בתכנון הפיגוע במרכז הקהילה היהודית בבואנוס איירס בשנת תשנ"ד.

    בקשת ההסגרה מגיעה לאחר שהבכיר האיראני לשעבר ,שנמצא בראש רשימת המבוקשים של האינטרפול ,אותר במהלך סיור והרצאות שנתן במדינות דרום מזרח אסיה.

    ארגנטינה מעוניינת להניח את ידה על ולאיתי ולהאשים אותו יחד עם עוד ארבעה פקידים בכירים באיראן באותה העת, וכן את הנשיא לשעבר רפסנג'אני באחריות לפיגוע הנורא.

    כזכור, ממשלת ארגנטינה החדשה ביטלה את ההסכם עם איראן שעסק בחקירת הפיגוע בבניין הקהילה היהודית שלפי הערכות בוצע בחסות ובמעורבות אירנית.



    0 תגובות