חרדים 2016: פחות נשארים בכולל, יותר נחשפים לרשת

    ובעוד ששיעורי התעסוקה במגזר עולים בהתמדה בקרב נשים וגברים כאחד, העוני נותר קבוע ועומד על כ-60% לאורך השנים
    ישראל פריי 3 Comment on חרדים 2016: פחות נשארים בכולל, יותר נחשפים לרשת

    נתוני מחקר חדש שמתפרסם, מאששים את הטיעונים: משהו משמעותי עובר על הציבור החרדי • כמה חרדים משוטטים היום ברשת? מהו מספר מחזיקי הרכבים ורישיונות הנהיגה? ואיך עלתה רמת החיים של כולנו? • תמונת מצב

    תמונת אילוסטרציה
    ובעוד ששיעורי התעסוקה במגזר עולים בהתמדה בקרב נשים וגברים כאחד, העוני נותר קבוע ועומד על כ-60% לאורך השנים
    18:13
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on "זה רגע שלא אשכח לעולם" | הרב ישראל מאיר לאו בראיון מרגש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שיעור הגברים החרדים העובדים חצה בשנת 2015 לראשונה את רף ה-50%, לעומת עלייה מתונה במספר האברכים ובחורי הישיבות, כך עולה מנתונים שאספו המכון הישראלי לדמוקרטיה ומכון ירושלים לחקר ישראל. המחקר המקיף נותן תימוכין לאמירות המוכרות בדבר שינויים קריטיים שעוברת החברה החרדית, ומגבה זאת במספרים.

    הפערים בין החברה החרדית לכללית ניכרים וגדולים, אך בפרמטרים שונים – בעיקר ביציאה לעבודה ובחשיפה לאינטרנט – נראה כי הפער הולך ומצטמצם. כך למשל 54% מהחרדים משתמשים במחשב לעומת 79% במגזר הכללי, אך מדובר בזינוק של 14% תוך 7 שנים. 41% מבני הציבור החרדי נחשפים לאינטרנט – אמנם רחוק מאד מהשימוש במגזר הכללי העומד על 80% – אך גם כאן מדובר בזינוק של 13% תוך חמש שנים.

    ובעוד ששיעורי התעסוקה במגזר עולים בהתמדה בקרב נשים וגברים כאחד, העוני נותר קבוע ועומד על כ-60% לאורך השנים. הסיבות לכך – לטעמם של עורכי המחקר – הן הקיצוץ בתשלומי ההעברה ובראשם קצבאות הילדים והעלייה ביוקר המחיה.

    עם זאת, במאפיינים שונים המעידים על רמת החיים, מצביעים נתוני השנתון על עליה. כך, בתוך עשור עלה שיעור הבעלות על רכב במגזר החרדי מ-31% למשפחה ל-37%, שיעור בעלי רישיון הנהיגה בקרב הגברים עלה מ-52% ל-57%.

    קשה גם להתעלם מהנתונים הדמוגרפיים שהמחקר מציג, לפיהם בעוד 25 שנה החרדים יהוו 19% מכלל אוכלוסיית ישראל. נכון לכיום אחד מכל 9 ישראלים הוא חרדי, וקצב הגידול במגזר עומד על ארבעה אחוזים בשנה, לעומת אחוז בודד במגזר היהודי הלא חרדי.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      זה אומר שעוד 25 שנה 19% לא יעבדו המדינה תראה במקרה הטוב כמו ירדן או מצרים שאלו שיש להם שכל תלמדו אנגלית טוב ותהגרו מכאן כמה שיותר מהר

    2. 2

      חבלי משיח, נסיון לא פשוט
      צוחק מי שצוחק אחרון!!!

    3. 1

      זה מה שנתניהו רצה והוא מקבל סיוע מהעיתונים המבשר ויתד אבל אל דאגה הובטחנו כי לא ימוש מפי זרעו ה' יעזרינו שנזכה שההבטחה הזאת תמומש על ידינו ועל ידי זרעינו אמן