מקלב סופד לר"י מיר • "איפה שהוא היה לא הייתה מחלוקת"

"השיחות והנאומים שלו היו לשם דבר, היית עושה כינוס ואומר שר' אריה מגיע - כולם היו מגיעים, ראית את ההתבטלות שלו בפני גדולי הדור, כמו חייל, גם אם היה קשה לו והיה חלש".
דוד לזר 1 Comment on מקלב סופד לר"י מיר • "איפה שהוא היה לא הייתה מחלוקת"

ראש ישיבת מיר, הגאון רבי אריה פינקל זצ"ל, שימש בשנים האחרונות כחבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' • הבוקר ב'קול חי' ספד לו ח"כ אורי מקלב • "איש של מאור פנים ושל שלום, איפה שהוא היה לא היה יכול להיות מחלוקת או מריבה"

"השיחות והנאומים שלו היו לשם דבר, היית עושה כינוס ואומר שר' אריה מגיע - כולם היו מגיעים, ראית את ההתבטלות שלו בפני גדולי הדור, כמו חייל, גם אם היה קשה לו והיה חלש".
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש ישיבת מיר – ברכפלד, הגאון רבי אריה פינקל זצ"ל, שנפטר הלילה בפתאומיות, שימש בשנים האחרונות כחבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה'. הבוקר (רביעי) ספד לו ח"כ אורי מקלב ב'מהדורת הבוקר' עם בצלאל קאהן ב'קול חי'.

"הכרנו והוקרנו מאוד אותו. הוא היה גר ברחוב מלאכי בירושלים. לא היית צריך הכרות מעמיקה בכדי שתרגיש שהוא הכי מקרב ומחזק אותך, מנער ועד זקן, דמות פלאית מיוחדת, שריד לדור קודם, גם ראש הישיבה המעטירה בברכפלד עם אלפי תלמידים", סיפר מקלב הבוקר.

מקלב הוסיף כי "מצד אחד הוא היה דמות תורנית מיוחדת, הבהירות בשיעורים, יחד עם הדמות המוסרית, דברי החיזוק שלו היו חודרים לכל לב עם רגש רב, היה לו מאור פנים, כולם נדבקו ונמשכו אל הדבר הזה. הרגשת ממש מה זה 'תורה מסיני'. כל תלמיד שלו היה תלמיד גם בתורה וגם ביראת שמים, גם שנים ארוכות אחרי שעזב את הישיבה".

"הוא היה איש של מאור פנים ושל שלום, איפה שהוא היה לא הייתה יכולה להיות מחלוקת או מריבה, זו הדמות המיוחדת וכך גודל האבדה הגדולה לעולם התורה", הוסיף מקלב.

לדברי חבר הכנסת מקלב, "הוא היה חלק מההצלחה הגדולה של הישיבה, לקחו ראש ישיבה ענק ושמו אותו כראש ישיבה חדשה, זה היה דבר נדיר, כי בדרך כלל לוקחים מישהו צעיר, וזה מה שגרם להצלחה הגדולה של הישיבה".

הוא הוסיף ב'קול חי' כי "השיחות והנאומים שלו היו לשם דבר, היית עושה כינוס ואומר שר' אריה מגיע – כולם היו מגיעים, ראית את ההתבטלות שלו בפני גדולי הדור, כמו חייל, גם אם היה קשה לו והיה חלש".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    קשה פטירתם של צדיקים יותר מחורבו בית המקש עמוד התורה עזב את העולם ברוך דיין האמת!!!!!!!!!!!!!!!