הרפורמים מאיימים על המועה"ד לקבל גיוריהם לטבילה

    יוסי צלניקר 1 Comment on הרפורמים מאיימים על המועה"ד לקבל גיוריהם לטבילה
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרסום ראשון: התנועה הרפורמית ביקשה להטביל את הגרים במועצות הדתיות, ובמידה ותסורב תתבע ותחייב אותם לאפשר הטבלה בטענה לאפליה.

    חוק המקוואות של ח"כ משה גפני הגורם לכך שהרפורמים לא יקבלו מקווה משלהם לטבילת הגרים הרפורמים במימון המדינה, אומנם עבר במושב הקיץ האחרון של הכנסת, וייושם רק בעוד שמונה חודשים, אך מסתבר שחברי התנועה הרפורמית לא מתכוונים להשלים עם החוק המרע להם, וכבר בשבוע האחרון פעלו בעניין.

    לאתר 'קול חי' נודע כי במכתב שנשלח מטעם התנועה הרפורמית למועצות דתיות רבות ברחבי הארץ נדרש מהם לקבל את הגרים של התנועה הרפורמית לטבילה בכל זמן שיחפצו ובכל עיר, ואם לא תמולא הבקשה יתבעו המועצות הדתיות ע"י התנועה בטענה לאפליה.

    ראוי וחשוב לציין כי הטענה לאפליה קרוב לוודאי תהייה ומוצדקת ובג"צ שלכאורה מטיב עם התנועה הרפורמית יחייב את המועצות הדתיות לאפשר לגרים לטבול, וגם חיוב פיצוי ע"פ חוק.

    בתוך כך, הבוקר פורסם בעיתון הארץ כי אמש הועברו בועדת הכספים עשרה מיליון שקלים למשרד ראש הממשלה, בתנועה הרפורמית אומרים כי הסכום האמור הועבר למשרד ראה"מ ע"מ לבנות מקוואות לרפורמים במהלך החודשים הקרובים.

    יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני טען לעיתון הארץ כי לא נאמר לו ע"י משרד ראש הממשלה שהסכום יועד לבניית מקוואות לרפורמים, ואם אכן כך הדברים הוא יפעל למנוע זאת בכל מחיר.

    בתנועה הרפורמית אמרו לאתר 'קול חי' כי "אם עד לכניסת החוק לתוקף לא יהיו מקוואות להטבלת הגרים הרפורמים, נלך לבג"צ שקרוב לוודאי תבטל את החוק".

    פנינו למשרד לשירותי דת ע"מ לקבל תגובה עקב האיום בתביעה והכרחה לאפשר טבילה של גרים רפורמים במקוואות הנמצאות ברשות המועצות הדתיות, אך שם העדיפו להפנות אותנו לשר הדתות דוד אזולאי שבחר לא להגיב לנושא.



    1 תגובות

    מיין תגובות