מייסד המחוז החרדי: "חוק הליב"ה תלוש מההוויה"

    מי שחושב שהוא יכפה על הציבור החרדי ויאיים בתקציבים וע"י זה הוא חושב שהוא יכול לשנות את הלימודים שלהם, זה מגוחך. אי אפשר לשנות את הישיבות ואת צורת הלימוד שמעל 1000 שנה. זה לא לא בר שינוי
    עמית דניאל 3 Comment on מייסד המחוז החרדי: "חוק הליב"ה תלוש מההוויה"

    ד"ר נרי הורוביץ: לא בטוח שיש לדרוש מילדים חרדים את כל הלימודים שמלמדים במערכת החינוך הממלכתית • והחרדים? "גם הם חושבים שהם בדרך הכי נכונה ולא חסרים אינטרסים של ראשי סמינרים" • ומי הראשון שניסה לבטל את החוק?

    צילום: צילומסך יוטיוב
    מי שחושב שהוא יכפה על הציבור החרדי ויאיים בתקציבים וע"י זה הוא חושב שהוא יכול לשנות את הלימודים שלהם, זה מגוחך. אי אפשר לשנות את הישיבות ואת צורת הלימוד שמעל 1000 שנה. זה לא לא בר שינוי
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתכנית "הפוך על הפוך" בהגשת הרב משה בן לולו שוחח היום ד"ר נרי הורביץ ממייסדי המחוז החרדי במשרד החינוך. בעקבות חוק הליב"ה דיבר הורביץ על הסערה מנקודת מבטו, יש לציין, המאד מעניינת.

    "שר החינוך לשעבר, שי פירון, פעל בשני אפיקים. באפיק אחד הוא הקצה הרבה משאבים בכדי לשבת במט"ח שהוא הגוף החינוכי החזק וניסה לחבר תכניות לימודים מותאמות יחד עם עשרות מליוני שקלים שהוקצו למורים חרדים בכדי שילמדו את מקצועות החול אך מצד שני" אומר הורביץ "הוא פעל באפיק נוסף והיה עם לפיד שקידם את החוק החלול שנקרא חוק הליב"ה שכעת באים, ולא בצדק, לבנט ומאשימים אותו בביטול החוק הזה."

    הורביץ ממשיך ותוקף: "זה תלוש מההוויה. מי שחושב שהוא יכפה על הציבור החרדי ויאיים בתקציבים וע"י זה הוא חושב שהוא יכול לשנות את הלימודים שלהם, זה מגוחך. אי אפשר לשנות את הישיבות ואת צורת הלימוד שמעל 1000 שנה. זה לא לא בר שינוי."

    ויש לו פתרונות. ד"ר נרי הורביץ מציע: "צריך לשבת ולחבר תכנית ייעודית שמותאמת תרבותית לציבור החרדי. אני מדבר על מהלך עמוק לא על להוסיף כיפה וציצית לציור אלא תכנית בה ילד חרדי לא יקבל פחות לימודי קודש ויקבל תכנים שמתאימים לו. אני לא בטוח שיש לדרוש מילדים חרדים את כל הלימודים שמלמדים במערכת החינוך הממלכתית. לגבי אנגלית צריך אולי ללמד דרך חוגים ובכיתות ז ח צריך לייצר מכינות. תלמיד שהולך לישיבה שזו דרך המלך שיהיה במכינה שתכין אותו לכך כמו שיש היום לא מעט ובמקביל שיהיו מכינות למי שלא יהיה מסוגל ללמוד בישיבה בכדי שיהיה מוכן לישיבה טכנולוגית מקצועית."

    ד"ר נרי הורביץ לא חוסך את הביקורת מהציבור החרדי ואומר: "גם החרדים חושבים שהם בדרך הכי נכונה ולא חסרים אינטרסים של ראשי סמינרים. לדוגמא, נשים חרדיות מתפרנסות בהייטק פחות מכולן כי אין להם 5 יחידות. למה אין 5 יחידות? הרי זה קל לקחת כפל שכר לימוד בסמינרים ולומר שכל מי שלומד לימודי תעודה יוצא לשמד. זה חלק מהסיבות שחצי מהנשים החרדיות משתכרות מתחת ל-4,300 ש"ח בחודש."



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      שקרן! נשים מקבלות הייטק סכום כזה נמוך לא בגלל שחסר להם 5 יחידות
      זה בכלל לא רלוואנטי למקצוע שלהם, יש להם את מלא ההכשרה הנדרשת ולמעלה מכך.
      הסיבה האמיתית היא שפשוט הן מנוצלות משום שאין להם הרבה אפשרויות בחירה
      כי מקומות העבודה ברום חשופים לפריצות ואורח חיים שאי אפשר להשתלב בתוכו!!
      הראיה לדברים: אנשי הייטק מקבילים שאין להם 5 יחידות מקבלים פי שלוש ויותר!
      זה עוד דבר שמפריך את השטיפת מוח שיותר לימודים אקדמאיים ישפרו ויצילו את כלכלת הבית של החרדים

    2. 2

      למגיב 1 אתה מדבר שטויות בקצב אתה משווה משכורת של מהנדס לשל מזכיר בת"ת? אין להתעלם מאלפי החרדים שרוצים כיום להתפרנס בכבוד אבל כל מה שהם יודעים לעשות זה ספונג"ה בבהכנ"ס השכונתי ועל הנשירה מהמוסדות האקדמאים לאלו שכבר הלכו לשם עוד לא דיברנו. ממה הנשירה הזו? כי סטודנט מגלה עד כמה קשה לו להדביק פער של עשרות שנים. וכמאמר חז"ל הלומד ילד … מי שלא עבר את זה לא יבין

      1. מה עניין שמיטה להר סיני, מה הקשר בין ההשוואתיות בין אותם גורמי מקצוע מקבילים – עובדי הייטק בעניין שכרם
        לעניין השוואתיות בין מזכיר למהנדס?
        בעניין הנשירה מלימודים אקדמים, ההסבר פשוט מי שהולך לשם הוא מהנחשלים בחברה החרדית
        ולאו דווקא מהמוכשרים, הרי לצורך לימודים אקדמאים קודם לכן נשרו מלימודים תורניים, לא כן?
        וכמה נ ושרים מקרב החברה החילונית עוד הרבה קודם לכן אתה יודע? לך תשאל את לפיד (שלא סיים בגרות…)