לאחר לילה ארוך: חוק הליבה אושר בקריאה ראשונה

    גפני: "פתאום אתם דואגים לילדים החרדים? תדאגו לילדים שלכם שילמדו ליבה - דף גמרא, תנ"ך, משנה".
    איתי גדסי No Comments on לאחר לילה ארוך: חוק הליבה אושר בקריאה ראשונה

    לאחר לילה ארוך ורווי נאומים והתנגדויות אושר חוק הליבה ברוב של 37 בעד מול 33 מתנגדים • זאת למרות היעדרות סיעת 'ישראל ביתנו' בניגוד לסיכומים עם צוות דת ומדינה

    מליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת
    גפני: "פתאום אתם דואגים לילדים החרדים? תדאגו לילדים שלכם שילמדו ליבה - דף גמרא, תנ"ך, משנה".
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה הלילה (שני) בקריאה ראשונה את הצעת חוק לימוד חובה המאפשרת את המשך תקצוב מוסדות הפטור גם ללא לימודי ליבה. מדובר בהצעה ממשלתית אליה הוצמדה הצעה של ח"כ משה גפני וקבוצת חברי כנסת.

    חוק לימוד חובה קובע כי שר החינוך רשאי לקבוע הוראות ותנאים לעניין תקצוב מוסדות החינוך שבהם "מוסדות פטור", בכפוף למספר תנאים שבהם על מוסד החינוך לעמוד (היקף לימוד תכנית הבסיס, מבחנים ומחקרים ועוד). מוצע לבטל תנאים אלה, ולהותיר את התנאים וההוראות לשיקול דעתו של שר החינוך.

    בדברי ההסבר נכתב: "מאז חקיקת חוק לימוד חובה מערכת החינוך הכירה ותקצבה את מוסדות הפטור. בעקבות בג"ץ התנועה למען איכות השלטון בישראל נגד שרת החינוך, עלה הצורך להסדיר את תקצוב מוסדות הפטור בחקיקה.

    במסגרת החוק לשינוי סדרי עדיפויות לאומיים (תיקוני חקיקה להשגת יעדי תקציב לשנים 2013 ו-2014), תוקן החוק ונקבע כי משרד החינוך רשאי לתקצב את מוסדות הפטור כפי שהיה נהוג בעבר.

    עם זאת במסגרת התיקון קבע המחוקק הוראות המגבילות את שיקול דעתו של שר החינוך בהוראות ותנאים שיקבעו כתנאי לתקצוב מוסדות הפטור. מוצע לבטל את ההוראות המגבילות את שיקול דעתו של שר החינוך, ולהותיר לשר שיקול דעת לקבוע הוראות ותנאים, כתנאי להכרה ותקצוב מוסדות הפטור."

    בוצעו שתי הצבעות נפרדות על ההצעה הממשלתית והפרטית, שתיהן התקבלו ברוב של 37 בעד מול 33 מתנגדים. ההצעה עברה לוועדת החינוך, התרבות והספורט להמשך הליכי חקיקה.

    במהלך הדיון אמר סגן שר החינוך, מאיר פרוש מ'יהדות התורה' כי "בן גוריון התחייב בפני כל יהודי כי יתחנך לפי אורח חייו, הוא הבין שאינו יכול לכפות על אף יהודי לחיות לא לפי המסורת. 65 שנה נהגה איתם כך הכנסת עד שהגיעה הצעת החוק של יש עתיד".

    יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מ'יהדות התורה' אמר כי "מעולם לא שמעתי מישהו ממי שחוקק את חוק הכפייה הזה אומר שיש ילדים שהם נכים והם לומדים במוסד פטור ויש לשלוח להם סייעת. אף פעם לא שמעתי מישהו מהמפלגות הליברליות האלה דואגים לילדים האלה שמתוקצבים רק 32 אחוז, ועכשיו פתאום דואגים לילדים האלה. תדאגו לילדים שלכם שילמדו ליבה – דף גמרא, תנ"ך, משנה".

    ח"כ עליזה לביא מ'יש עתיד' טענה כי "החתם סופר למד מתמטיקה והיסטוריה וכך רבים אחרים, אתם מונעים אמצעים מילדים שידם אינה משגת, אתם כאן יכולים לתת לילדים שלכם, אתם מונעים מאלה שאין להם וזה עוול".

    ח"כ מיקי לוי מ'יש עתיד' תקף בחריפות את סגן השר פרוש וכינה אותו שקרן. לאחר מכן התנצל ח"כ יאיר לפיד במליאה בפני סגן השר פרוש.

    ח"כ יואל חסון מ'המחנה הציוני' הוסיף כי "יותר ויותר מהציבור החרדי שואפים להשיג השכלה, מנסים לעשות השלמות על מה שמנעו מהם. הם מבינים שזו הדרך להתקדם בחיים ולצאת מקו העוני. אני קורא לגפני, בוא תוביל אתה מהלך שבתי ספר שיכניסו ליבה יקבלו על כך קרדיט תקציבי, למה לתת עונש? אולי לתת פרס?"

    כאמור, החוק אושר בקריאה ראשונה. זאת למרות היעדרותם של חברי סיעת ישראל ביתנו



    0 תגובות