בגלל שכחלון זילזל: בני ישיבות יעתרו לבג"צ על אפליה בתחבורה

    בשיחה לאתר 'קול חי' אומר נפתלי סיגל ממובילי המאבק, כי הוא מופתע מכמות התגובות וההד הציבורי שהמאבק גורר. לדבריו, ניכר כי הקיפוח המתמשך בתחבורה מעיק הרבה זמן על משפחות האברכים.
    איתי גדסי 1 Comment on בגלל שכחלון זילזל: בני ישיבות יעתרו לבג"צ על אפליה בתחבורה

    בימים אלו מתקיימים דיונים מרתוניים בין נציגי בחורי ישיבות לבין משפטנים שונים • הדיון נסוב סביב האפשרות שאיגוד בחורי הישיבות יגיש עתירה לבג"ץ כנגד אפליית בחורי ישיבות בתחבורה ציבורית • כל הפרטים על המאבק

    אוטובוס • אילוסטרציה צילום: אדיר סולטן, פלאש 90
    בשיחה לאתר 'קול חי' אומר נפתלי סיגל ממובילי המאבק, כי הוא מופתע מכמות התגובות וההד הציבורי שהמאבק גורר. לדבריו, ניכר כי הקיפוח המתמשך בתחבורה מעיק הרבה זמן על משפחות האברכים.
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים אלו מתקיימים דיונים מרתוניים בין נציגי בחורי ישיבות לבין משפטנים שונים, הדיון נסוב סביב האפשרות שאיגוד בחורי הישיבות יגיש עתירה לבג"ץ כנגד אפליית בחורי ישיבות בתחבורה ציבורית.

    בעתירה הם יטענו, כי ההנחה המוקדמת של המל"ג – מועצה להשכלה גבוהה, כי לימוד התורה אינו מקצוע ראוי לסבסוד בתחבורה, מנוגד לחוק הגיוס המכיר במפורש בלימוד התורה כערך עליון,

    ומנוגד לרוח החוק, כאשר מרוח החוק ניכר בבירור כי המדינה רואה בלימוד התורה ערך נעלה משאר המקצועות ולכן פוטרת בחורי ישיבות מגיוס, דבר שהיא לא עושה באף מקצוע אחר.

    המהלך נעשה לאחר שנציגי הארגון פנו כמה פעמים לשר האוצר משה כחלון בניסיון להיפגש עמו בנושא, אולם על אף פניותיהם החוזרות ונשנות טרם קיבלו תגובה.

    בארגון אומרים כי הם רואים בחומרה את הזלזול של שר האוצר ולשכתו בגוף שמייצג את החלק החשוב ביותר במגזר החרדי, לומדי תורה. ומדגישים כי יפעלו בכל הדרכים העומדות לרשותם כדי לבטל את האפליה, וכי פניה לבג"ץ יעשה רק לאחר שאילת דעת תורה, ובשיתוף פעולה עם הח"כים החרדים והדתיים.

    יצוין, כי החל מתחילת פעולותיהם של הנציגים, והתאגדות בחורי הישיבות תחת גוף אחד, הנציגים מקבלים תגובות רבות מכל שכבות הציבור המודים להם על עזרתם הרבה בנושא.

    בשיחה לאתר 'קול חי' אומר נפתלי סיגל ממובילי המאבק, כי הוא מופתע מכמות התגובות וההד הציבורי שהמאבק גורר. לדבריו, ניכר כי הקיפוח המתמשך בתחבורה מעיק הרבה זמן על משפחות האברכים.

    "אני שמח מאד על היוזמה לאגד את הבחורים לגוף אחד, עם כח של ציבור גדול כל כך שעומד מאחורינו, אנחנו הולכים להיאבק בנושא בכל הכח, אני מאמין שעם הגוף הזה נוכל לפעול בעוד הרבה נושאים למען ציבור בחורי הישיבות, וזה מה שנעשה".

    סיגל העלה את דבר המחאה בשבוע שעבר בתוכנית 'מעבירים הילוך' עם יעקב גרודקה ב'קול חי' וסיפר כי מספר חברי כנסת חרדים ודתיים נרתמו לפעול ולסייע בנושא הזה.

    האזינו לראיון המלא:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      יש מישהו שיכול להסביר למה בקוים החרדים לבית שמש המחיר 14.5 ובקוים החילונים 11.4 אם זו לא אפליה מה זה אפליה