גפני נגד יהב: מיליון תושבים נפגעים מהזיהום בחיפה

הן עקץ את גפני ואמר "לגבי כוונת עיריית חיפה וכוונות ראש העיר, תפנה אליו ישירות. הוא לא מכין לי את התשובות. אני רואה בעיתון שאתה בקשר איתו כל יום. כל שאלה שתשאל אותו, אני מאמין שישמח לענות לך
איתי גדסי 1 Comment on גפני נגד יהב: מיליון תושבים נפגעים מהזיהום בחיפה

גפני במליאת הכנסת בשאילתא דחופה: האם זה נכון שהבעלים של בתי הזיקוק, תרמו לראש עיריית חיפה, לאולם הספורט שם 80 מיליון שקלים? • איציק כהן: "תבקש תגובה מיונה יהב אני קורא בעיתונים שאתם בקשר הדוק"

הן עקץ את גפני ואמר "לגבי כוונת עיריית חיפה וכוונות ראש העיר, תפנה אליו ישירות. הוא לא מכין לי את התשובות. אני רואה בעיתון שאתה בקשר איתו כל יום. כל שאלה שתשאל אותו, אני מאמין שישמח לענות לך
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סוגיית הסגנות של מיכי אלפר בחיפה עלתה על שרטון והעלתה את המתח בין דגל התורה לראש העיר חיפה יונה יהב לרף גבוה. גפני שהבין לאחר מו"מ ארוך והסכמות שכמעט הושגו – כי יונה יהב לא מתכוון למנות את מיכי אלפר לסגנו, למרות ההסכמים הקואליציוניים – הכריז מלחמה, והתוצאות לפניכם.

בשאילתא דחופה שהגיש היום במליאת הכנסת שאל ח"כ גפני "לאחרונה התפרסם כי הוחלט להרחיב את בתי-הזיקוק במפרץ-חיפה. האם המידע נכון? אם כן – מה עושים עירית חיפה וראש העיר בנידון? האם התחשבו בהרחבת הפגיעה בתושבי-חיפה והאזור?
סגן שר האוצר יצחק כהן השיב: חבר הכנסת הרב משה גפני, שידוע בגישה הירוקה שלו הרבה שנים. הוא קיבל גם כמה פרסים של איכות הסביבה. זאת אחת האג'נדות של הרב גפני.

כהן עקץ את גפני ואמר "לגבי כוונת עיריית חיפה וכוונות ראש העיר, תפנה אליו ישירות. הוא לא מכין לי את התשובות. אני רואה בעיתון שאתה בקשר איתו כל יום. כל שאלה שתשאל אותו, אני מאמין שישמח לענות לך.

משה גפני: 80 מיליון ש"ח תרמו לחיפה

גפני המשיך ותקף בתגובה לדברי סגן השר איציק כהן "אדוני סגן השר, אני רוצה להגיד לך, מיליון תושבים שגרים במטרופולין חיפה, שנמצא שם המזהם הכי גדול שיכול להיות שפוגע חד-משמעית בבריאות של התושבים ושל הילדים שם, הולכים להרחיב את זה, למסד את הנושא של בתי הזיקוק, זאת שערורייה שלא תסולח. כל המחקרים, יש לי פה חלק מהם, כולם אומרים שהמצב הזה הוא מצב בלתי נסבל. גפני ממשיך במתקפה: "אבל אני רציתי לשאול עוד שאלה. האם זה נכון שהבעלים של בז"ן, של בתי הזיקוק, תרמו לראש עיריית חיפה, לאולם הספורט שם, תרמו סכום גבוה של 80 מיליון שקלים".

"האם הם תרמו לעירייה, לראש העיר, ופתאום גם מאשרים להם. אני לא יודע, אני, חס וחלילה, אני לא מאמין שיש איזה קשר בין הדברים. אבל האם היה עובדה שאלה שמרחיבים את בתי-הזיקוק, שאנחנו לא שומעים את ראש העיר, אנחנו לא שומעים את העירייה, על כל פנים בוודאי לא את הקואליציה – אני שומע מהאופוזיציה, הם אומרים לי. אבל האם זה נכון שהבעלים תרמו כסף לעיריית חיפה לבנות אולם ספורט? האם בריאות תושבי חיפה הוא תמורת אולם הספורט?

מיכאל אלפר: לקיים דיון על מפת המוות

לפני שנושא התחלואה והזיהום הגיע לכנסת, הוא עבר דרך מועצת העיר חיפה. חבר מועצת העיר מיכאל אלפר העלה לדיון את הנושא כבר לפני שבועיים ודרש מראש העיר יהב להוריד את הנושאים שאמורים לעלות לדיון בישיבת המועצה לטובת דיון בנושא זיהום האוויר והתחלואה הקשה בקרב תושבי חיפה.
במכתב ששיגר לראש עיריית חיפה יונה יהב כתב יו"ר סיעת שס"ג מיכאל אלפר: "אני בטוח ש'מפת המוות' המלמדת על שיעורי התחלואה הגבוהים בקרב תושבי עירנו, מדירה שינה גם מעינכם.

"אדוני ראש העיר, האחריות מונחת לפתחנו. לא נוכל לחמוק ממנה. חובתנו בשעה כל כך קשה לעיר ולתושבים לגלות מנהיגות ואחריות ולהביא פתרונות שיסלקו את מלאך המוות מהעיר שלנו. "אם לא נקיים דיון מעמיק ונקבל החלטות אופרטיביות כיצד להתמודד עם המוות שעולה בחלונינו לא נוכל לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה.

על כן דרש אלפר להוריד את הנושאים שתוכננו לישיבת המועצה מסדר היום ולדון בנושאי התחלואה והזיהום. "השעה היא שעת חירום. אם אנחנו קברניטי העיר, לא נכיר בגודל השעה ולא ננוח ולא נשקוט עד שנפתור את התופעה הארורה הזו שמאיימת על חיינו ועל חיי ילדינו, יוטל עלינו כתם נורא לדורי דורות.

אלפר המשיך ותקף את יהב: "איך נוכל לעסוק בנושאים בירוקרטים כשהמחלקה האונקולוגית בבית החולים רמב"ם הולכת ומתמלאת בילדים קטנים שמשלמים את מחיר ההחלטות השגויות של עיריית חיפה והגורמים הנוגעים בדבר.
את מכתבו חתם אלפר בקריאה: "חכמינו ז"ל לימדו אותנו כי כל המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא. כאן מדובר במאות נפשות, מאות עולמות. בתקווה ותפילה שלא נהיה בוכים על לשעבר".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אגב החרדים הם בקואליציה כמדומני