נציג מר"צ על מחאת השבת: "מנסים לשסות תושבים"

    "יש ציבור חילוני, ציבור חופשי, לא שומר שבת, הוא כן רוצה ליהנות בעיר שלו. מה נשאר לציבור הזה?"
    ישראל פריי 3 Comment on נציג מר"צ על מחאת השבת: "מנסים לשסות תושבים"

    אנחנו רגילים למחאות שומרי תורה ומצוות על חילולי שבת, אך קניון חדש שנפתח בכפר סבא מצליח ללכד התנגדות חילונית רחבה • בעוד בעלת עסק משוחחת בכאב עם אבי מימרן על הנזק, מתקשה נציג מר"צ העירוני לענות לשאלה פשוטה: איך אתה תומך בהפרת חוק? • האזינו

    מתחם קניות • אילוסטרציה
    "יש ציבור חילוני, ציבור חופשי, לא שומר שבת, הוא כן רוצה ליהנות בעיר שלו. מה נשאר לציבור הזה?"
    13:08
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on "שיר השירים": הרב שלמה רוזנשטיין ונפתלי קמפה מתכוננים לשבת חול המועד | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קניון חדש שנפתח בכפר סבא, מתהדר בהיותו פתוח 7 ימים בשבוע, למגינת לב שומרי השבת ומסורת ישראל. אלא שבניגוד למקרים דומים בערים אחרות, בכפר סבא עולה קול זעקה ומחאה לאו דווקא מכיוון הנציגים הדתיים, אלא מתושבים וסוחרים חופשיים.

    לטענת בעלי עסקים, פתיחת הקניון פוגעת בשוויון ההזדמנויות, ולוקחת מהם את יום המנוחה. מלבד זאת, מדובר בקניון שנמצא בלב איזור המגורים, שלפי כל פרשנות בחוק, אסור לחלוטין לפתוח בו בתי עסק בשבתות.

    דינה אונרייך, בעלת עסק במרכז העיר, תינתה את כאבה בפני אבי מימרן: "יש חוק במדינת ישראל, עד כמה שאני יודעת אנחנו מדינת חוק, והחוק קובע שאסור לפתוח בתי עסק בשבת. כל הגורמים – משום מה – כולל הגורמים הפוליטיים וגם אנשי הפוליטיקה בציבור הדתי לאומי והחרדים, לא טורחים לציין את העובדה שבעצם רומסים את החוק. איש לא אוכף אותו אלא פשוט נותנים לאנשים לפתוח בשבת. מעבר לעובדה שהקניונים לקחו פלח שוק, נעשה עוול גם מבחינה כלכלית וגם סוציאלית חברתית".

    כשנציג סיעת מר"צ בעיר, עילאי הרסגור, התבקש להשיב לטענותיה, הוא הפליג בדיבורים על סטטוס קוו, על חיזוק העסקים הותיקים, הכל, מלבד תשובה על השאלה: הכיצד הוא תומך בהפרת החוק.

    עילאי: תראה, אין לי דבר נגד הסוחרים ברחוב ויצמן. מה שעיריית כפר סבא עושה עכשיו, מנסים לשסות תושבים אלה באלה, במקום לתור אחר פתרון לבעיות. צריכים לחזק את העסקים במרכז העיר, יש כאן 2 סוגיות נפרדות אמנם הן מתחברות בנקודות מסוימות… אבל מצד שני יש חוסר מאד גדול. יש ציבור חילוני, ציבור חופשי, לא שומר שבת, הוא כן רוצה ליהנות בעיר שלו. מה נשאר לציבור הזה? היכל התרבות סגור בשבת, מרכזים קהילתיים סגורים בשבת? הלוואי שהייתה אלטרנטיבה אחרת, מה לעשות.

    האזינו:



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      אבי מימרן אתה גאווה לציבור החרדי! גאון!!!

    2. 2

      לי יש תשובה בשם אותו נציג והיא: אני שונא חרדים שיפסיקו להתערב לי בא לי לגרוס חרדים. ורק בגלל שזה רדיו חרדי הוא לא אמר את זה.

    3. 1

      אקוז כפשוטו זה מה שהוא (אגב אילעי זה מלשון עליה פה נראה דווקא שהוא בירידה)