מרן הגר"ש כהן: "נשים צריכות לדעת מה תפקידן האמיתי"

    איתי גדסי 3 Comment on מרן הגר"ש כהן: "נשים צריכות לדעת מה תפקידן האמיתי"
    10:53
    26.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on ההבטחה השניה מתגשמת מול עינינו \\ הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות


    אמש (מוצ"ש) נערכה בבית הכנסת היזדים בירושלים, עצרת הספד במלאת שלושים יום לפטירת אשת נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר"ש כהן. בעצרת השתתפו הגר"ד כהן ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה, הגר"ד יוסף ראש ביהמ"ד יחווה דעת וחבר מועצת חכמי התורה, הגר"ר אלבז ראש ישיבת אור החיים וחבר מועצת חכמי התורה, בני המנוחה וחתניה הרבנים הגאונים.

    הגר"ד יוסף בדבריו ספד ואמר כי "אני זוכר את אמי מורתי ע"ה איך הייתה ממתינה לאבי מורי מרן זיע"א כל ערב עד שהיה חוזר משיעורי התורה. לא הייתה הולכת לישון עד שהיה חוזר. ובשבעה על אימי מורתי אמר מרן ראש הישיבה שליט"א "מרן הוא קודש והיא זכתה לשמש את פני הקודש. היום אנו אומרים את הדברים על מרן שליט"א. מרן ראש הישיבה הוא קודש הקודשים. ספר תורה חי, כששומעים שיעור ממרן. איזה היקף. איך הוא מדקדק בדברי רבותינו הראשונים. אי אפשר להיות גדול כזה בלי העזרה של האשה. אשריה שזכתה לשמש את פני הקודש".

    הגר"ד כהן בדבריו ציין כי הבסיס של הבית זה הצניעות והשתיקה "הרבנית הדגולה הייתה מופלאה בכח השתיקה והצניעות ולכן זכתה להקים את בית המלכות הזה – מרן רבינו ראש הישיבה ובניו הרבנים שליט"א".

    הגר"ר אלבז דיבר על לימודי התואר שנכנסו לאחרונה ואמר כי "התואר הגדול של האשה זה להקים בית קדוש. זה ולעמוד ולשרת את פני מנהיג הדור מרן שליט"א".

    מרן הגר"ש כהן הרחיב בחשיבותה הגדולה של האשה לסייע בהקמת בית של תורה. בדבריו הביא מרן את דברי הזהר על מקומם של נשים בעולם העליון וזכותם הגדולה. מרן ציין את מסירותה הגדולה של הרבנית ואמר כי "היא הייתה לוקחת את הבן שלנו הקטן כל בוקר לתלמוד תורה מהעיר העתיקה ועד לגאולה ובצהרים מחזירה אותו וזה מעבר לכל ענייני הבית שהייתה עושה, נשים צריכות לדעת מה תפקידן האמיתי. אשרי האשה ששומרת על תפקודה ועוזרת לבעלה ללמוד תורה ומגדלת את ילדיה לתורה".

    בסיום דבריו ערך 'מי שבירך' לכל משתתפי העצרת והשומעים דרך מוקדי הלווין בארץ ובעולם ובתחנת הרדיו 'קול חי'.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      עובדי אלילים פרימיטיביים. אמרתי לכם.

    2. 2

      מעוניין לשמוע את ההספדים על הרבנית יעל ע"ה