'המשקפיים' • סחיטה: כך פותה שדרן בכיר להיכנס בלילה למעבה היער

    בעל 'המשקפיים' 30 Comment on 'המשקפיים' • סחיטה: כך פותה שדרן בכיר להיכנס בלילה למעבה היער
    13:08
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on "שיר השירים": הרב שלמה רוזנשטיין ונפתלי קמפה מתכוננים לשבת חול המועד | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות ש'המשקפיים' היו ספונים רוב ימיהם באהלי תורה, כשחוליות גבם מתפוקקות על הסטנדר הישיבתי, עדיין, כשבקשים מהם לומר דבר תורה לפרשת בלק, הווארט הראשון שיעלה במוחם הוא זה ההיתולי של המלמד בחיידר.

    הנה כי כן: אנחנו נמצאים בפרשת בלק, שהיא ראשי תיבות של ב'אהבת ל'רעך ק'מוך. ודפח"ח. אך לא אנשים רציניים כמונו יצטטו דבר דרוש, יסבו פניהם בגיחוך, וימשיכו הלאה בדרכם.

    עבור 'המשקפיים' מדובר בלקח עמוק שמחלחל עד למדור השבועי, ולמרות ערימות הביקורת המושחזת שהפוליטיקה החרדית זימנה השבוע לפתחנו – מועידת שלומי אמונים דרך מאבק האולפנה, וכלה במינוי דיינים – נסיר כל בדל של מילה רעה, ונתמקד אך ורק באהבת הזולת, גם אם זה יעלה במחיר נצירת המקלדת.

    ובכן ידידיי, הבה נצא למסע השבועי במשעולי הברנז'ה החרדית: אחרי זמן רב שיד החסידים הייתה על העליונה רק על הנייר, השבוע הצליחו נציגיהם הפוליטיים להביא להישג חד משמעי. כפי שסיכמנו בפתיח, לא נרד לעומקם של יריבויות במינוי הדיינים, אבל אם רק הייתם רואים את חיוכו של ישראל אייכלר בתפילת שחרית שלאחר בחירת דיין חסידי – הייתם מבינים הכל.

    אייכלר

    ומי שכבר 15 שנים זועק על בחירת דיין חסידי, כשכולם נדו לו בראשם במבט מעורר חמלה, הלא הוא יעקב ליצמן, יצא להתכונן לקרב הגדול בגולדי'ס הירושלמי, שנאמר הצבא צועד על קיבתו.

    האמת, 'המשקפיים' עדיין לא משלימים עם זה שליצמן הפך להיות מצטלם סדרתי בבית האוכל. הסיטואציה מתאימה בהרבה לעמיתו משלומי אמונים עתיר הנכסים ואיש החיים הטובים, ופחות למי שמחזיק בתדמית צנועה וסגפנית.

    ליצמן

    אותו ליצמן קפץ השבוע לביקור בבית החולים הדסה, בדיוק ביום בו נערך במקום יום השתלמות למתנדבי 'איחוד הצלה'. בין הנוכחים בקורס היה כתב 'קול חי' בנצי ליזרוביץ, שלצד עבודתו העיתונאית האינטנסיבית משמש כמתנדב בכיר במספר ארגוני חירום והצלה.

    שר הבריאות לקח את ליזרוביץ' לשיחה צפופה, תוך שהוא נעזר בדיווחיו על תאונת דרכים שאירעה לילה קודם בכביש גולדה, ובמצב הפצועים שמאושפזים בבית החולים.

    ליצמן ליזרוביץ

    בתום דיונים הרי גורל, ננעלה השבוע ועידת 'שלומי אמונים' באוקראינה. ובדרך לשדה התעופה, מקהלת 'מלכות' עלתה על כרכרה רתומה לסוס, ברוח התשדיר היצירתי: גם וגם.

    מלכות

    על פניו של מי שעמד מאחורי הקלעים של הועידה, מפיק אירועי הצמרת יענקי אלפא, נמרח חיוך רחב, בסיומה של עוד הפקה מוצלחת שעברה בשלום. עוד במחייכים: בניו של נשיא הועידה מוישי ונוחי פרוש ויענקי ברגר.

    אלפא ברגר

    האיש שנשלח לעמוד בחזית ולהביא את דבר דרישת הסיעה להגדלת כוחה, הלא הוא ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין, הספיק להתאקלם היטב בישראל ולחזור לשגרה מבורכת.

    ומהי שגרה ביתרית מתבקשת יותר ממסיבת יום הולדת בהפתעה לאיש החסד, שר העזרה ורמטכ"ל הצדקה, ר' חונה דייטש, שנערכה בבית כנסת מקומי.

    רובינשטיין דייטש

    ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול חיתן השבוע את בתו בשעה טובה, בהשתתפות כל צמרת העסקונה המקומית והארצית. הדובר הגוראי אירח ברוחב לב את העיתונאים ואנשי התקשורת הרבים שבאו לסקר מקרוב את הניצחון, שאחרי השבר שאחרי העלייה.

    בין העיתונאים נצפו הפוליטי של 'קול חי' איתי גדסי והמשטרתי של 'בחדרי' אלי שלזינגר.

    גדסי שלזינגר

    יומיים לאחר החתונה, ערך חבר המועצה משה מונטג לראש העיר שבע ברכות בחצר ביתו, בנוכחות מצומצמת של צמרת 'דגל התורה', ר' דוד שפירא, ח"כ משה גפני, מנחם שפירא, והשר לשעבר אריאל אטיאס.

    אבוטבול

    צמד האחים גת הנעימו בקולם ובגיטרתם לנוכחים בשבע הברכות למשפחת אבוטבול.

    אבוטבול האחים גת

    בשמחה אחרת בבית שמש, בר המצווה של משפחת יוסוביץ, נפגשו מנהל התכניות של 'קול חי' בצלאל קאהן ומנכ"ל 'קול ברמה' אריאל דרעי, וניהלו שיחה ערה בחיבה גלויה.

    קאהן אריאל דרעי

    אתם מכירים אותו בשמו המסחרי יוסי גיל, אבל שמו האמיתי של אגדת המוזיקה הוא יוסף קרישבסקי. השבוע חגגה משפחת קרישבסקי את נישואי אחיו של של יוסי, בשעה טובה ובמזל טוב.

    יוסי גיל

    השוטרים שמוצבים באורח קבע בכניסה לרחוב בלוך בתל אביב, בואכה כיכר רבין, כבר מכירים מרחוק את רכב 'המשקפיים' ומאשרים את כניסתו בין המחסומים שסוגרים על מבואות הכיכר בכל שני וחמישי. שהלא, מה יש לדמות חרדית לחפש בכל פסטיבלי העירייה או מחאות העירוניים, אלמלא הייתה משפחתו מתגוררת ברחוב.

    אלא שהשבוע עמדה אמינות 'המשקפיים' באתגר, לאחר שהכיכר המפורסמת התמלאה בחסידים, שנהנו ממופע "בני ברקי" לחלוטין, אותו יזם פלג מסוים בחב"ד לרגל ג' תמוז.

    מרתק היה לעקוב אחד תגובות העוברים ושבים לנגינת תזמורתו של רובי בנט, ולשירת הקסם של ילד הפלא ארי רייך.

    ארי רייך כיכר רבין

    וכוכב הערב ללא ספק היה מוטי שטיינמץ, שכבר אימץ לעצמו גינוני מגה-סטאר, עם תנועות ידיים וגוף בוטחות ושליטה מרשימה על הבמה. קבלו טעימה:

    שידור מרגש וראשון מסוגו הועבר השבוע ברדיו 'קול חי', היישר מציונו של יוסף הצדיק. צמרת מנהלי ושדרני התחנה הכוללים את: אבי רוזן המנכ"ל, בצלאל קאהן מנהל התוכניות, אבי מימרן מגיש המהדורה המרכזית, אסף קליין המנהל הטכני וחברים נוספים, נכנסו באישון ליל לשכם, משם העבירו את הקולות, התפילות, הריקודים והרגשות.

    קליין קאהן צלניקר רוזן מימרן

    ומי שעוד נכח במקום באותו זמן, הוא הזמר יעקב שוואקי שהתקבל בכבוד השמור לרבנים ואישי ציבור:

    מרחק לא רב היה צריך שוואקי לעשות בכדי לפקוד את ציון יוסף הצדיק. שעה קלה לפני כן עמד הזמר האמריקני מול קהל אלפים באיתמר, להופעה מושקעת שכללה שירים רבים מאלבומו החדש. מי שהנחה את הערב הוא איש 'קול חי' אשר גרייבר, שאף תפס את שוואקי רגע לפני עלייתו לבמה לראיון קצר.

    ביום שלישי הקרוב יערך קונצרט בהפקת ענק של מועצת בתי העלמין בירושלים, למרגלות הר הזיתים. רגע לפני המופע, 'המשקפיים' תפסו את החזן דובהל'ה הלר והזמר יצחק מאיר בחזרות בביתו של המנצח אלי יפה.

    הלר מאיר יפה

    ואחרי תפילות בשכם, וקונצרט בהר הזיתים, קבלו את מעמד פדיון הבן במערת המכפלה בחברון, בהשתתפותו של יהודה משי זהב.

    את שרשרת הביקורים המסוקרים היטב בקבר יוסף, ליווה ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שבלשכתו מצאנו לא פחות מתעודת אזרחות כבוד מהשומרון למזכ"ל 'שלום עכשיו' יריב אופנהיימר.

    מסתבר שראש המועצה הקודם גרשון מסיקה ביקש – בעוד תרגיל יח"צ מבריק – להעניק את התעודה לפעיל השמאל, שסירב לקבל אותה ומאז התעודה מונחת לשעשוע בלשכת ראש המועצה.

    יוסי דגן

    עוד בלשכת דגן: לוח מיוחד המונה את אישורי הבנייה שניתנו בתחומי המועצה. כפי שאתם מבינים, הסכום בעל שלש הספרות נחשב לכישלון ומהווה מושא ביקורת חריפה של איש ההתיישבות נגד מדיניות ממשלת הימין.

    יוסי דגן ספירת הקפאה

    והנה, כתגובה הולמת לפוסט של מר אורשר, שהעסיק את כולנו בצאת השבת שעברה, קבלו מקבץ מקברי הצדיקים:

    בין בישול לציוץ, מצא איציק סודרי זמן לעלות קברו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. רגע, גם את זה הוא בעצם צייץ…

    איציק סודרי

    זה אמנם לא קברי צדיקים, אלא הבית שאת קירותיו הספיגו בקדושתם ובתורתם: השבוע דיווח אתר 'קול חי' לראשונה על השיפוץ שנערך בביתו המפורסם של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ברחוב הקבלן. הסיפור יצר עניין גם בקרב כלי תקשורת חילוניים, שביקשו ממר סודרי הנ"ל להתראיין בנושא לתכנית הכלכלית של סיון כהן בערוץ 10.

    2016-07-14-PHOTO-00004951

    המפקד הכללי של משטרת ישראל רוני אלשיך העתיר בתפילה בקבר רחל אמנו.

    אלשיך

    והשילוב של הילולות וימין קיצוני בטח יעשה נעים לאורשר: בהילולת הבבא ליאון שנערכה השבוע באולמי ״ליאל גרדנס״ שבפתח תקוה, נצפה בין הנוכחים ברוך מרזל. השתדלנו לא להפריע לברוך להתעמק בכתבי המקובל.

    ברוך מרזל

    כד הווי 'המשקפיים' טליא, דרך כוכבו של הזמר אפרים מנדלסון. אחד השירים שלו שהתנגנו באותם ימים ביתר שאת היה על המילים במגילת איכה: "ראה ה' מעי חמרמרו, נהפך ליבי בקרבי". מצחיק היה לראות איך בכל החתונות, זמן שמחת חתן וכלה, מפליגים הזמר והתזמורת בשירת דבקות של קינה ובכי.

    השבוע נזכרנו בזה כשראינו את שלמה כהן, קובי גרינבוים, יוסי ברגר, שמחה פרידמן, ציון גולן, יוני ברגר, שלום ברנהולץ, מנדי ג׳רופי, בליווי הקלידנים מושמוש, דוד ביתן, ויהודה גלילי, מתיישבים לקומזיץ בסיום שמחת הברית לבנו של עמי כהן, ושרים בדבקות 'יוודע בגויים'.

    מעט לפני כן, בסעודת המצווה, האזינו 'המשקפיים' לדואט קסום ודי נדיר של הזמר החב"די מנדי ג'רופי והזמר המזרחי ציון גולן.

    ואם חשקה נפשכם לצפות בביצוע משותף של בעל השמחה עם שלמה כהן, ללחן חדש ומיוחד לרגל האירוע, כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לקישור הבא, וליהנות:

    'זה הקטן': עמי כהן חגג ברית לבנו, והפתיע עם לחן חדש

    מקהלת 'נרננה' נפרדה השבוע מבירת הממלכה המאוחדת, לאחר סדרת הופעות מרשימה בשמחות עשירי הקהילה הלונדונית. לפני שעזבו, התיישבו החברים לקומזיץ במוצאי שבת, ושוררו "ה' ישמור צאתך ובואך" בלחנו האבוד של ר' שלמה קרליבך.

    ובזמן שאתם רק מדמיינים את החופש, ורואים אותו מבצבץ בקושי מעבר ללחות המבעבעת ולערימת ימי האבל הארוכים, מיטב חרדי ארצות הברית התמקמו כבר בבטחה בהרי הקטסטיל הקרירים, שם יעבירו כחודשיים, עד לשיבה לקראת ראש השנה.

    בפינה צדדית של אחד הקעמפים הישיבתיים הגולים, נצפו בחורי ישיבה בקומזיץ קליל, תוך שהם נעזרים שאיש מקהלת 'שירה' זאבי פריד.

    ומי שנצפה פוקד את רחובות בורו פארק המתרוקנים הוא הרב הראשי לשעבר יונה מצגר, שפספס את המופע של שטיינמץ בכיכר הסמוך לביתו, לטובת ביקור בתפוח הגדול.

    יונה מצגר

    קעמפים בסטייל אמריקאי לא נוכל להציע לכם, אך אם תתעניינו בקייטנה לילדכם, יש אחת כזו של 'הקינדרלאך', בשיתוף צוות מנטורים מוזיקליים מורחב (נו טוב, כל הטאלנטים של אותו מפיק), הלא הם אוהד מושקוביץ, ישי לפידות, ואיציק דדיה.

    שופטים קינדרלאך

    ועוד לפני החופש הגדול, יהודי אחד העונה לשם אריה דרעי החליט לקחת פסק זמן קצרצר מעבודתו, לטובת חופשה צפונית של סוף שבוע.

    עם או בלי קשר לסיפורים שנכרכו בבית הנופש בספסופה, החופשה הנוכחית נערכת מעט דרומה משם, בעיר נהריה. על מקום האירוח מוטל חיסיון, וכל שאפשר לעדכן הוא שמדובר במקום סמוך לבית האדמו"ר רבי דוד אבוחצירה.

    אם הצלחתם לזהות את המקום לפי הסביבה הנאה של ארוחת הבוקר של חמישי, יתכן ותוזמנו למרתפי החקירות של 'המשקפיים'.

    דרעי בנהריה

    על קו התפר שבין חופש לעבודה: הזמר אבי מילר שוהה בימים אלה באלפים השוויצריים, במסגרת נופש כהלכה של יוסי גרז.

    אבי מילר

    במהלך בלאנס לקונצרט חזנות ושירה יהודית בכפר סבא עם ישי לפידות וחברים נוספים גילינו את לפידות יושב לרגע על הפסנתר, ומנסה להלחין את את הלהיט הבא…

    ישי לפידות

    לפעמים מספיקה תמונה אחת בשביל להסביר הכל. הנה התמונה שאומרת: עזבו אתכם מחופש, מבילויים, מאור הזרקורים וממעמד ברנז'אי – אין כמו ההנאה וההתעלות מלימוד דף גמרא.

    על הספרים שוקדים אברכי כולל האמנים באלעד דוד חכם, יהודה שוקרון, ועמירם בן לולו.

    כולל אמנים שוקרון חכם עמירם

    ועוד רגע של התעלות: בגבעת שמואל מתכנס לו מדי שבוע שיעור תורה, בביתו של עמירן דביר, יחד עם אחיו אריק, איש קו עיתונות דתית ינון פלח, ועוד רבים וטובים. מגיד השיעור הוא הרב בנימין מילצקי. אשריכם ישראל.

    כולל אומנים

    בדרך כלל הוא נמצא בצד השובב, היוזם, המותח והמבדר, אלא שפעם אחת, הצליחו החברים להעמיד אותו בצד המופתע. אשר גרייבר חגג השבוע 21 שנות קיום, והחברים גררו אותו בתואנות שונות לפארק הירקון, שם חגגו לו מסיבת ענק בהשתתפות אלעד כהן, יהודה שוקרון, אלעד שבר, שלומי פולק וחברים.

    את השבת שלפני יום ההולדת, העביר גרייבר יחד עם בני הראל במחיצת המנהל הטכני של 'קול חי' אסף קליין, בביתו ברבבה. העליזות נמהלה בהתעלות, והצחוקים בדברי תורה, והיו הדברים מאירים ומשמחים, כפי שתוכלו להסיק גם מהתמונה למזכרת של מוצאי השבת.

    אסף קליין אשר גרייבר בני הראל

    ואל תשאלו איך, אבל החברים המסורים הצליחו לעלות על כך שקליין חוגג בימים אלו 15 שנות נישואים, ומאי שם נשלף אלבום החתונה, בו הוא נראה לצד הרב הראשי הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל.

    אסף קליין

    ח"כ פרופ' יוסי יונה (המחנה הציוני) פגש השבוע מחוץ למליאה את הבני שלנו (בני הראל) בכנסת, בין השניים התפתחה שיחה שבסופה ביקש יונה מבני ברכה, הראל כמובן נעתר, את הקטע המלא תוכלו לראות ב"בני בכנסת" של השבוע
     בני הראל יוסי יונה

    אביו של אסף, הלא הוא הרב משה קליין, רבה של הדסה, הגיע ליום עבודה שגרתי, והופתע לגלות כפיל שלו מסתובב בין כתלי מקום עבודתו. ככה זה כשנוכחותך נחוצה ומחוזרת, רב כוחה להביא קהלים חדשים לבית החולים, ולתת להם הרגשה רצויה ונעימה. שבת שלום.

    משה קליין

     



    30 תגובות

    מיין תגובות
    1. 30

      מדור משובח ביותר. ממש לא פריי(אר) הכותב המעולה

    2. 29

      זה היה באמת מדור מיוחד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      תביא ככה כל שבוע!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!יישר כויח!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    3. 28

      בקשר ליומולדת של אשר גרייבר: הביאו אותו בתואנות שונות ולא בתאונות חלילה, ואגב, לא ידעתי שהוא סה"כ של 21, נראה הרבה הרבה יותר

    4. 27

      מושקע ביותר כל הכבוד!!!!!!!!!!!!!!!!!הפעם זה היה חזק!!!!!!!!

    5. 26

      שדרן בכיר…
      איך מפיק תכניות ילדים נהפך לשדרן בכיר

    6. 24

      חחח אז זרובבל זה גרייבר!!!

        1. בסירטון רואים ששוקרון שואל אותו משהו, ואז הוא ענה בדיוק באותו קול של זרובבל…

      1. בוקר טוב לכם!!!! מינימום של שמיעה צריך כדי לשמוע שזרובבל זה אשר!

        1. נכון מאד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!אני פעם שמעתי את אשר מדבר ומיד אח"כ הוא עשה את הקןול של זרובבל

    7. 23

      למה הורידו את ההפתעה שעשו לגרייבר?!
      בבקשה נא להעלות את זה שוב למדור!

    8. 22

      למה הורידו פתאום את הסרטון של היומלדת של אשר גרייבר

    9. 21

      התמונה האחרונה של אביו של אסף קליין
      היא בסך הכל עבודת פוטו שופ לא הכי מוצלחת

    10. 20

      התמונה של הרב משה קליין היא עבודת פוטו שופ ב100%

      1. אם מפיק תכניות ילדים נהפך במדור לשדרן בכיר.
        אז רב במעמדו של הרב משה קליין צריך להיות רשכבה"ג במדור

    11. 18

      למגיבים שלילי לתגובה 16 ו17 שימו לב
      א. העמידה של הרב משה קללין לעומת העמידה של ה"כפיל" היא מעל הרצפה
      ב. רואים בבירור את החיתוך מסביב לזקן של הרב קליין

      1. יואוו .. נכון צודק!!!!!!!!!!!!!!!!
        הוא בכלל לא עומד על הריצפה!!!!!!!!!!…

    12. 17

      חברים יקרים!!! אלקנה קליין הוא נכד שלו (הבן של אסף, לא??) והוא אמר שזה מהם….. מה אתם מתעקשים?

      1. חבר יקר!!! תתבונן בתמונה, ותגיד לי אתה.
        לא צריך להיות גרפיקאי מקצועי בשביל לראות את זה,
        צריך להיות עיוור כדי לא לראות את זה.

      2. אני אומר לכם זה שוב אלקנה…
        א. העניבה לא אותו דבר
        ב. התנוחה שלו לא אותו דבר

    13. 16

      אני הורדתי את הסרטון של היומולדת שעשו לאשר ועדייין יש לי את זה.

        1. אז עכשיו הורידו את הסרטון ומי שלא הוריד את זה אז אין לו את זה.

    14. 15

      אני הייתי בהדסה וראיתי את הרב קליין בתמונה