פרויקט • כל צלמי המגזר "מתוודים" בפני מנחם טוקר

    היה זה בעת צילומים באמזונס טסנו במסוק עם נהג שלא ממש ידע את הדרך ואע"פ שמסוק הוא כלי בטוח כבר נשאנו את עינינו לשמים בתפילה כי הדלק נגמר, ולא מצאנו היכן לנחות
    ישראל פריי 1 Comment on פרויקט • כל צלמי המגזר "מתוודים" בפני מנחם טוקר

    ישראל ברדוגו על האדים של המסוק, שוקי לרר על האדמו"ר שגירש אותו, יעקב נחומי על התמונה שלא הצליח לצלם מרוב רעידות, ויוני צור על חתונה שהסתיימה בבית חולים • ומי 'גילה תוך כדי צילום שהדלק במסוק אזל? • אל תפספסו

    מצלמה • אילוסטרציה
    היה זה בעת צילומים באמזונס טסנו במסוק עם נהג שלא ממש ידע את הדרך ואע"פ שמסוק הוא כלי בטוח כבר נשאנו את עינינו לשמים בתפילה כי הדלק נגמר, ולא מצאנו היכן לנחות
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    200 מצלמות הוצבו בנת"צ בת"א וזה היה מספיק לטוקר כדי לכנס שיח צלמים מרתק. לשידור נקראו ברדוגו, שוקי לרר, יעקב נחומי ויוני צור ששוחחו על אירועים מעניינים שחוו תוך כדי עבודתם. השאלות היו דיי זהות אבל התשובות – ממש לא!

    קבלו את מצעד סיפורי הצלמים:

    ישראל ברדוגו סיפר על פדיחה בה נתקל הייתה בעת שהגיעה לאירוע ולאחר שחשבתי שאני מצלם את חתן השמחה שעה ארוכה התברר שטעיתי. זה נדיר אבל היה גם היה.

    אירוע מעניין היה דווקא מפחיד. היה זה בעת צילומים באמזונס טסנו במסוק עם נהג שלא ממש ידע את הדרך ואע"פ שמסוק הוא כלי בטוח כבר נשאנו את עינינו לשמים בתפילה כי הדלק נגמר ולא מצאנו היכן לנחות. בנס מצאנו מקום חניה זה היה כבר נחיתה על ה'אדים' של הדלק.

    תמונה מפורסמת שהתפרסמה גם בניו יורק טיימס היא של שלוחי חב"ד עם הנשיא דאז, בוש, בחדר הסגלגל וגם שתי תמונות של הגירוש מגוש קטיף אבל הוא מחכה למשיח אז תהיה לדבריו החגיגה הגדולה.

    שוקי לרר סיפר כי הדמות המעניינת אותה צילם הם דמויות ההוד של גדולי ישראל זצ"ל כאשר 12 שנה היה סמוך למרן הרב עובדיה יוסף זיע"א ובתקופות מיוחדות היה בביתו של מרן הגראמ"מ שך זיע"א ובביתו של מרן הגרש"ז אויערבך זיע"א.

    אבל הדמות שהוא מלווה לדבריו הכי הרבה זה מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א אותו אני מלווה ברחבי העולם כבר שנים רבות "ואולי" הוא חשף "אוציא ספר עם סיפורים אודותיו שזכיתי לראות במו עיניי".

    סיפור מעניין במיוחד היה לו עם כ"ק האדמו"ר מבאבוב זיע"א כאשר הגיע לארץ לביקור של 24 שעות. כחלק מהביקור התפלל האדמו"ר שחרית בקרית באבוב בבת ים ואני צילמתי אך האדמו"ר סימן לי לא לצלם אותו.

    בסוף התפילה הוא אמר לחסידים 'אנו צריכים להודות לצלם שהיה עמנו בתפילה' ובעוד החסידים תוהים על דברי הרבי, המשיך ואמר 'הרי מצלמים אותנו כל דקה בשמים אינספור תמונות והצלם כשמצלם אותנו מזכיר לנו שאנו מצולמים מלמעלה' ולרר לא עצר ואמר "זה אומר שבת"א עכשיו רק מזכירים לנו שבשמים אנו מצולמים בכל רגע"

    יוני צור סיפר כי דמות מעניינת אותו יוצא לו לצלם היא דמותו של הרב גמליאל רבינוביץ' שבכל עת כשרואה אותו הרב אומר לו 'אתה מזכיר לי שאנחנו מצולמים משמים אתה הספר מוסר שלי'.

    פדיחה שארעה לו הייתה בעת שצילם חתונה והחתן פרק את ידו ומשכך הובהל לבית החולים. החתונה המשיכה והוא גם המשיך לצלם. לפתע הוא נפל מהסולם והמכה שקיבל השביתה אותו כך שהוא מצא את עצמו בדרך לבית החולים. כשהוא נכנס לבית החולים הוא ראה את החתן יוצא.

    בקשה מוזרה הוא קיבל לאחר מצווה טאנץ שהסתיים בשעות בבוקר המוקדמות. החתן והכלה ביקשו אם אפשר לצאת לסיור צילום. "אולי עכשיו" סיים את דבריו צור "אמליץ ללקוחותיי לצאת מוקדם לחתונה ולא למהר ולהיתפס במצלמות עיריית ת"א".

    יעקב נחומי שכבר 7 שנים מצלם סיפר כי התמונה המיוחדת שלו והמפורסמת ביותר הייתה מעצרת המיליון שהתקיימה בירושלים בהשתתפות גדולי ישראל. תמונתו זכתה לכינוי "תמונת הנחש" בשל הצורה בה לכד במצלמתו את הציבור שהשתתף בעצרת.

    הארוע המעניין שהוא צילם ועדיין מצלם הוא דווקא אורע מרגש מאד שהוא מצלם מתוקף תפקידו. בעזר מציון מפגישים בין תורם מח העצם לזה שקיבל את התרומה. "כשאתה רואה את זה, אומר נחומי" רועדת לך המצלמה ביד. זה מרגש ומיוחד ואני ממליץ לכל מי שיכול לבוא ולהשתתף באחד מהמפגשים המרגשים הללו. זה מרומם, מיוחד ומחזק".

    לשאלת טוקר מהי הפדיחה בה נתקל במשך השנים ענה "אין לי פדיחה. צר לי לאכזב".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שמעתי בחי היה פינה אדירה ברוך ה " תודה לכם ולישראל פריי שהעלה את זה