"אתם ראויים לבית הדין הגדול ובית הדין ראוי לכם"

    בסיום המעמד כיבד הראשון לציון את הדיינים הרה"ג יצחק אלמליח והרה"ג שלמה שפירא לשאת דברים, והם הזכירו בדבריהם את התענוג שיש במהלך העבודה בבית הדין הגדול כשהם זוכים לסייע לבעלי הדין ולפתור מקרי עגינות מסובכים
    איתי גדסי No Comments on "אתם ראויים לבית הדין הגדול ובית הדין ראוי לכם"

    פחות מיממה לאחר שהוועדה לבחירת דיינים בחרה פה אחד בתשעה דיינים לכהונה בבית הדין הרבני הגדול עלו הדיינים הנבחרים למעונו של נשיא בית הדין הרבני הגדול הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף להתברך ולהודות על בחירתם

    בסיום המעמד כיבד הראשון לציון את הדיינים הרה"ג יצחק אלמליח והרה"ג שלמה שפירא לשאת דברים, והם הזכירו בדבריהם את התענוג שיש במהלך העבודה בבית הדין הגדול כשהם זוכים לסייע לבעלי הדין ולפתור מקרי עגינות מסובכים
    9:08
    26.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים נ"ח-נ"ט

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פחות מיממה לאחר שהוועדה לבחירת דיינים בחרה פה אחד בתשעה דיינים לכהונה בבית הדין הרבני הגדול, לאחר שנים ארוכות שלא מונו דיינים, עלו הדיינים הנבחרים למעונו של נשיא בית הדין הרבני הגדול הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף להתברך ולהודות על בחירתם.

    הדיינים שנבחרו אמש הם הדיינים הגאונים הרב יצחק אלמליח, הרב אליהו הישריק, הרב יעקב זמיר, הרב אהרן כץ, הרב ציון לוז-אילוז, הרב מימון נהרי, הרב מיכאל עמוס, הרב אברהם שינדלר, הרב שלמה שפירא.

    בדברי ברכתו ציין נשיא בית הדין הגדול כי הוא ישב בדין עם הדיינים שנבחרו בבית הדין הגדול בכהונתם הזמנית והם ראויים לבית הדין הגדול ובית הדין הגדול ראוי להם. כמו כן הדגיש את הנקודה של "סיני ועוקר הרים" שלא שייך שיהיה רק עוקר הרים – פלפול בהלכה, ללא סיני, שזו דרך ההלכה והפסיקה שאנו ממשיכים מדורי דורות.

    עוד הוסיף ואמר הראש"ל, כי דיין צריך לזכור כשהוא בא לדין לפעול בכוחא דהיתרא, אם באה אליו עגונה שלא יהיה צדיק הרבה, אפשר לסמוך על פוסקים שמתירים, כל דיין צריך לחשוב שבאה אליו בת אחותו – האם היה סומך על הפוסקים המתירים או היה מחפש להחמיר? זאת צריכה להיות הגישה לכל בת ישראל, אך כמובן שצריך להתיר עגונות רק לפי ההלכה.

    הראש"ל הוסיף וציין כי לא מבין כלל את הרצון שהיה אצל חלק מחברי הוועדה למנות דיינים צעירים לבית הדין הגדול, "איך הם היו יכולים לדון ולבטל פסקי דין שיכתבו דיינים הגדולים מהם בחכמה ובמנין?" שאל.

    בסיום דבריו, ברך נשיא ביה"ד הגדול את הדיינים שיקדשו שם שמיים בעבודת הקודש ויראו ברכה בעמלם, והוסיף ואמר: אם אין קמח אין תורה, אי אפשר שלא להודות לשר הפנים הרב אריה דרעי שגם בדבר הזה הוא תלמיד מובהק של מרן אבי מורי זיע"א שראה חשיבות רבה במינוי דיינים ראויים, וברוך השם שהוא זכה להצליח ולממש את חזונו של מרן זיע"א. כמו כן הודה לכל העוסקים במלאכה שסייעו בכל הנדרש.

    הראש"ל פנה אל השר לשרותי דת דוד אזולאי, שהשתתף באירוע, שיפעל מול בית נשיא המדינה בהקדם האפשרי לקיים את טקס הצהרת האמונים של הדיינים הנבחרים וזאת כדי לא לפגוע בציבור המתדיינים המשחרים לפתחו של ביה"ד הגדול.

    השר לשירותי דת דוד אזולאי ציין בדבריו כמה היה חשוב לראשון לציון נושא מינוי הדיינים וכמה הוא פעל למינויים בהקדם של דיינים ראויים לבית הדין הגדול וברוך השם שאכן לאחר עבודה מאומצת זכה בית הדין הגדול למינוים של הדיינים הראוים ביותר.

    מנהל בתי הדין הרב שמעון יעקבי ציין בשביעות רצון את התוצאה הראויה של בחירת הדיינים, הוא הרחיב על העבודה הרבה והמאמצים הרבים שנעשו בשנה האחרונה למלאות את החסר בשורות בית הדין הגדול, כמו"כ סיפר לדיינים הנבחרים כי לאחר שנבחרו הדיינים לבית הדין הגדול זה הזמן לקדם את היוזמה הברוכה של הקמת "בית הרבנות הראשית" בו יאוכלס בית הדין הגדול במשכן מכובד כראוי וכיאה לערכאה מכובדת זו.

    בסיום המעמד כיבד הראשון לציון את הדיינים הרה"ג יצחק אלמליח והרה"ג שלמה שפירא לשאת דברים, והם הזכירו בדבריהם את התענוג שיש במהלך העבודה בבית הדין הגדול כשהם זוכים לסייע לבעלי הדין ולפתור מקרי עגינות מסובכים.



    0 תגובות