דו"ח הסנאט האמריקני: ממשל אובמה פעל להדחת נתניהו בבחירות

הכספים נועדו להקים מסד נתנונים ותשתית ארגונית לארגון, בפועל הכספים שימשו את עבודתם של ארגון "ויקטורי 15" (V15) המסונף לארגון "קול אחד", הכספים כאמור שימשו את הארגון לנהל פעולות שנועדו להביא להפסדו של ראש בממשלה בנימין נתניהו.
אבי יעקב 1 Comment on דו"ח הסנאט האמריקני: ממשל אובמה פעל להדחת נתניהו בבחירות

ארה"ב פעלה להדחת נתניהו; מימנה את הארגון שפעל בבחירות האחרונות להדיח את ראש הממשלה • ג'ון קרי: הדו"ח לא מוכיח בוודאות את הטענות • השר אלקין: התערבות בוטה של ארה"ב.

צילום: Amir Levy/Flash90
הכספים נועדו להקים מסד נתנונים ותשתית ארגונית לארגון, בפועל הכספים שימשו את עבודתם של ארגון "ויקטורי 15" (V15) המסונף לארגון "קול אחד", הכספים כאמור שימשו את הארגון לנהל פעולות שנועדו להביא להפסדו של ראש בממשלה בנימין נתניהו.
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דו"ח מיוחד של הסנאט האמריקני שהוגש בעקבות חקירה דו מפלגתית חושף: כי כספי משלם המיסים האמריקני, מצאו את דרכם לקמפיין שנועד להביא את החלפתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הדו"ח קובע שממשל אובמה לא עבר עבירה, אולם מהדו"ח עולה שמחלקת המדינה פעלה ברשלנות כאשר לא בדקה לאן מתגלגלים הכספים.

הכספים (1.35 מיליון שקל) הועברו לארגון "קול אחד" המציג את עצמו כפועל למען קידום שלום בין ישראל והפלסטינים, הכספים נועדו להקים מסד נתנונים ותשתית ארגונית לארגון, בפועל הכספים  שימשו את עבודתם של ארגון "ויקטורי 15" (V15) המסונף לארגון "קול אחד", הכספים כאמור שימשו את הארגון לנהל פעולות שנועדו להביא להפסדו של ראש בממשלה בנימין נתניהו.

הסנטור הרפובליקאי, פורטמן, מחבר הדו"ח יחד עם הסנטורית קלייר מקסי מהדמוקרטים אמר "מחלקת המדינה התעלמה מסימני האזהרה ובעצם מימנה קבוצה פוליטית אקטיבית" לדבריו: "הפיקוח של מחלקת המדינה לא היה מספיק, ולא מתקבל באופן מוחלט שכספי משלם המסים האמריקני, שנועדו לבנות תשתית לקמפיין פוליטי, ישמשו אחר כך נגד מנהיג של מדינה ידידותית לארצות הברית במזרח התיכון". אומנם, הדו"ח קובע כי למחלקת המדינה לא הייתה מדיניות שיכולה לתת הגנה טובה על כספי משלם המסים האמריקני.

מחלקת המדינה האמריקנית מתחמקת מהטענות לפיהן העבירה כספים לארגון שמימן קמפיין להדחת ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אינני הולך להיכנס לפרטים – אבל להבנתנו הדו"ח מבהיר שאין הוכחה שארגון "קול אחד" השתמש בכסף כדי להשפיע על הבחירות בישראל", אמר דובר מחלקת המדינה ג'ון קרי.

בתגובה לדו"ח אמור השר לעניני ירושלים ומורשת וחבר הקבינט זאב אלקין: "דוח הסנאט על מימון מחלקת המדינה האמריקנית לפעולת וי 15 הוא התערבות בוטה ביותר בתהליך הדמוקרטי הישראלי, שרק מוכיחה עד כמה נכונים חוקי השקיפות במימון של מדינות זרות לעמותות פוליטיות. העם בישראל בוחר ממשלה שתדאג לאינטרסים הלאומיים והביטחוניים של אזרחי מדינת ישראל ולא למימוש התוכניות המסוכנות, שמדינות זרות מנסות לארגן לנו."



1 תגובות

מיין תגובות