"ליצמן לא יכול להחליט לבד על פרישה מהקואליציה"

מציגים אותי כמי שלא מסתדר עם האוצר, זה לא נכון, אני מסתדר אתם מצוין אלא שאני לא מסכים לוותר בשם הציבור על מה שמגיע לנו
ישראל פריי 2 Comment on "ליצמן לא יכול להחליט לבד על פרישה מהקואליציה"

איומי הפרישה של יו"ר 'יהדות התורה' לא זוכים לגיבוי חברי סיעתו • גפני בראיון: "מהקואליציה פורשים כשמגיעים מים עד נפש" • עוד בראיון: על המחיר הפוליטי הכבד שהוא משלם, איזה עיסוק גורם לו לשיברון לב והשיעור שיהב צריך לקחת מלפיד

מציגים אותי כמי שלא מסתדר עם האוצר, זה לא נכון, אני מסתדר אתם מצוין אלא שאני לא מסכים לוותר בשם הציבור על מה שמגיע לנו
20:57
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on תיעוד חדש מהחטופים; תקיפות בחאן יונס וחילופי אש בצפון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הצהרותיו הלוחמניות של יו"ר 'יהדות התורה' – המאיים על שלמות הקואליציה, במידה ורפורמת הביטוח הסיעודי לא תעבור – נותרות ללא גיבוי מחברי סיעתו. בראיון ל'מהדורה המרכזית' ב'קול חי', אומר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני כי "על דברים כאלה לא מפרקים קואליציות".

"אנחנו נהיה שותפים מלאים במאבק, נעזור לו, נילחם בכל בכוח", אומר גפני, "אבל אנחנו לא מאיימים על זה בפרישה מהקואליציה. פורשים כשבאים מים עד נפש, כשאין דרך אחרת, וכמדובר בנושא כזה שבלתי אפשרי להשלים אתו".

"דברים כאלה אי אפשר להחליט לבד. אמרתי את זה לליצמן בישיבת סיעה והוא גם הסכים אתי", וכאן שלף גפני עקיצה לכיוונו של יו"ר מפלגתו: "יש לו קשר טוב מאד עם סגן שר האוצר, המשרד שאחראי לנושא. אולי הוא יוכל לעזור לו…".

גפני התייחס להבדל בין התדמית המיליטנטית שלו לבין הגישה המפויסת של הח"כים החרדים האחרים, בכל הנוגע להתנהלות מול משרד האוצר. "מציגים אותי כמי שלא מסתדר עם האוצר, זה לא נכון, אני מסתדר אתם מצוין אלא שאני לא מסכים לוותר בשם הציבור על מה שמגיע לנו, ואני משלם על זה מחיר פוליטי כבד".

הוא פירט את הנושאים בהם הגיע לסיכומים טובים עם האוצר, בהם המשך תקצוב הישיבות, תגבור יהדות, והבטחת הכנסה, לעומת הנושא שעדיין לא בא על פתרונו, והוא תקציב מסודות המוכש"ר.

"יש הסכם לפיו אנחנו צריכים להגדיר מה זה מאה אחוז תקצוב של ילד במגזר הכללי, שמזה נגזר 75% תקצוב של המוכש"ר, ו- 55% של מוסדות הפטור. אנחנו טוענים שלא מקבלים את הנתונים הנכונים, והתוספת כתוצאה מהגדרת מאת האחוזים – שווה הרבה מאד כסף. גם בזה אני לא מוכן לוותר. ההסכם יכובד, הסכם שבעיקרו ביטול הקיפוח בתשלום".

גם בראיון הנוכחי, התייחס יו"ר 'דגל התורה' למשבר אליו נקלעה מפלגתו מול ראש עיריית חיפה. "הוא הגיע אליי בהפתעה לביקור, אמרתי לו שיותר מכל פוליטיקאי אחר, שמו יוכתם כמי שלא כיבד הסכם שהוא חתם עליו. אנחנו היינו שותפים לויאליים, ויתרה מזאת, במקרה ואלפר יחרוג מההסכמים, בידיו הסמכויות לפטר אותו. הוא לא צריך אפילו את מועצת העיר, הוא יכול פשוט לקחת את הסמכויות מידיו".

"אם יהב לא יקיים את ההסכם, הוא יקבל אותנו כאופוזיציה לוחמנית. אני לא מציע לו לבחון אותנו באופוזיציה, שישאל את יאיר לפיד איך זה שיהדות התורה היא האופוזיציה שלך".

בניגוד לתכניות הגדולות שביטא בעבר בניסיון לפתור את בעיית הרישום לסמינרים, גפני נשמע מיואש ופסימי: "אתה לא יודע כמה כאב יש לי. אתה רואה את גדולי ישראל, הצער שיש להם בעניין הזה נורא. אני עובד על כל אחד ואחת כאילו זה היה בן משפחתי. זה הרבה צער כאב לב. "כשהייתי צעיר" לפני שנה, הצעתי פתרונות בתקשורת ויצאו מזה כל מיני טענות, אני לא רוצה להצהיר, אני רק עובד בכל הכוח לכל אחד".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    מעניין שעל תקצוב המוכש"ר בו מתחנכים 34,000 ילדי ישראל חרדים ליצמן לא מאיים על פירוק הקואליציה!

  2. 1

    א"א לאיים כל הזמן על פרוק הקואלציה. זה פתטי. זה לא אמין. זה כבר לא מאיים. אני הולכת להגיש הצעת חוק שמותר לאיים על פרוק קואליציה רק פעם בשנה….. נמאס.