האב שימש כרופאם של גדולי ישראל – הבן מונה למנהל המחלקה

    "זכיתי להתלוות לאבי ז"ל בהגיעו למעונם של גדולי ישראל לצורך טיפול ומתן רפואה. כעת אני שב לבני ברק בכובע של מנהל מחלקה"
    איתי גדסי No Comments on האב שימש כרופאם של גדולי ישראל – הבן מונה למנהל המחלקה

    סגירת מעגל: בנו של הרופא המפורסם שטיפל בגדולי ישראל, מונה היום למנהל המחלקה הפנימית במרכז הרפואי 'מעיני הישועה' • פרופ' אילן בנק, ניהל עד כה מחלקה פנימית ב'שיבא' – תל השומר

    "זכיתי להתלוות לאבי ז"ל בהגיעו למעונם של גדולי ישראל לצורך טיפול ומתן רפואה. כעת אני שב לבני ברק בכובע של מנהל מחלקה"
    8:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דיווח: חמאס דוחה את העסקה; נמשכת הלחימה במרכז הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרופ' אילן בנק, שניהל עד כה מחלקה פנימית ב'שיבא' – תל השומר, מונה למנהל המחלקה הפנימית במרכז הרפואי מעיני הישועה בבני ברק. פרופ' בנק, מומחה בעל שם לרפואה פנימית וראומטולוגיה, החליף את פרופ' אברהם ויינברגר שעמד עד כה בראש המחלקה ופרש לגמלאות.

    במסגרת עבודת המדע התפרסם בזכות מחקר בינלאומי שפורסם במגזין המדע המוביל בעולם אודות גילוי תאי ה-T המכונים 'גאמה-דלתה' האחראים על מערכות החיסון וההגנה מפני חיידקים, וירוסים ומחלות סרטן. המאמר פרי מחקרו של פרופ' בנק נחשב למאמר החיוני והחשוב ביותר שפורסם ב-30 השנים האחרונות במגזין המדע.

    פרופ' אילן בנק הוא בנו של הפרופ' צבי בנק ז"ל – שימש כרופאם הנודע של גדולי ישראל מרנן ורבנן: ראש ישיבת פוניבז' הרב כהנמן; כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ בעל ה'אמרי חיים'; הסטייפלער; הרב שך ועוד גדולי עולם – זצוק"ל.

    פרופ' אילן בנק: "זהו עבורי סגירת מעגל לבוא ולשמש כמנהל מחלקה פנימית במרכז הרפואי מעיני הישועה בבני ברק. בהיותי ילד קטן זכיתי להתלוות לאבי ז"ל בהגיעו למעונם של גדולי ישראל לצורך טיפול ומתן רפואה. כעת אני שב לבני ברק בכובע של מנהל מחלקה".

    בהתייחסו לתפקידו החדש אליו נכנס לפני כשבוע אומר פרופ' בנק: "הופתעתי מרמת המסירות והמקצועיות של מעיני הישועה ומהאצילות המיוחדת של החולים ובני משפחותיהם. מצאתי צוותים רפואיים וסיעודיים בעלי מסירות נדירה. מצאתי מנהלים בכירים כמו מייסד ונשיא המרכז הרפואי ד"ר משה רוטשילד שבעצמו מצטרף לביקורים ומתעניין במצבם של החולים המאושפזים. זה דבר חריג ונדיר בעולם כולו וזה מוכיח שב'מעיני הישועה' שמים את המטופל במרכז תשומת הלב. זה לא דבר שמובן מאליו בכלל".

    יצוין כי קדם למינויו של פרופ' בנק, מפגש מיוחד שהתקיים במרכז הרפואי מעיני הישועה בינו לבין הרב אלימלך פירר, יו"ר 'עזרה למרפא'. במהלך המפגש הציג פרופ' בנק בפני הרב פירר את מחקריו פורצי הדרך ושיטות פעילותו הרפואית. מנגד הציג הרב פירר בפני פרופ' בנק את משנתה הרפואית הייחודית של המרכז הרפואי בנושאי איכות רפואית, אתיקה, והחיבור בין הלכה לרפואה מקצועית.



    0 תגובות