מרגי זועם: "צה"ל רוצה לשנות את חזות החייל החרדי"

"אף אחד לא יכול להתחייב לחייל חרדי המבקש לגדל את זקנו שהוא אכן יוכל לעשות כן בצה"ל. כל מי שאומר לאותם חיילים חרדים שניתן לשרת בצה"ל עם זקן אינו אלא טועה ומטעה"
ישראל פריי 1 Comment on מרגי זועם: "צה"ל רוצה לשנות את חזות החייל החרדי"

חייל דתי שהתגייס עם זקן נאלץ בהוראת תא"ל עופר לוי לגלח את זקנו* ח"כ יעקב מרגי: "אני חש שצה"ל רוצה לשנות את חזותו של החייל החרדי" • גורם ברבנות הצבאית "אף אחד לא יכול להתחייב לחייל חרדי המבקש לגדל את זקנו שהוא אכן יוכל לעשות כן בצה"ל"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
"אף אחד לא יכול להתחייב לחייל חרדי המבקש לגדל את זקנו שהוא אכן יוכל לעשות כן בצה"ל. כל מי שאומר לאותם חיילים חרדים שניתן לשרת בצה"ל עם זקן אינו אלא טועה ומטעה"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעיית הזקנים בצה"ל מסרבת לרדת מסדר היום. מפניות רבות שמגיעות ללשכתו של יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט ח"כ יעקב מרגי (שס) עולה תמונה מדאיגה בצה"ל לא מעניקים את פטורי הזקן לחיילים דתיים וחרדים למרות המלצות הרבנים הצבאיים.

על פי הטענות, חיילים רבים נאלצים לגלח את זקנם או נשלחים לכלא. השבוע נשלח לכלא חייל דתי שהתגייס לצה"ל עם זקן וקיבל את המלצת רב היחידה המאשר לו לגדל זקן. הבעיה הקשה שסמכות לגידול זקן ניטלה מהרב הצבאי והועברה לקצין השלישות הפיקודי. "מדובר בפקודה הזויה" אומר בכיר ברבנות הצבאית.

לשכת הרב הראשי לצה"ל מוצפת בפניות רבות המגיעות מחיילים רבים אלו פונים לעזרת הרב הראשי לצה"ל אך הרב הראשי חסר אונים. ראש אכ"א האלוף חגי טופלנסקי החליט לצמצם את סמכותם של הרבנים הצבאיים וכחלק מאותה מדיניות הסמכות לפטור זקן ניטלה מהם והועברה לידי קצין השלישות הפיקודי.

כזכור לפני מספר חודשים בעקבות מספר מקרים בהם אולצו חיילים לגלח את זקנם נשאל שר הביטחון על הנושא ומי שהשיב בשמו היה סגנו ח"כ אלי בן דהן. בן דהן אמר בדיון לחברי הכנסת החרדים: "בכל מקרה בו חייל יחויב לגלח את זקנו אתם מוזמנים לפנות אלי". בעקבות דבריו מספר חברי כנסת שקיבלו פניות בעניין פנו לבן דהן אולם אין לו את היכולת לספק את המענה.

השבוע התקבלה בלשכתו של ח"כ יעקב מרגי פניה של חייל דתי המבקש לשמור על חזותו היהודית ולא לגלח את זקנו החייל (שמו שמור במערכת) משרת בפיקוד דרום ביקש לקבל את הפטור לגידול הזקן. סגן הרב הפיקודי המליץ לאשר לו וגם מפקדו האישי קצין בדרגת סא"ל המליץ לאשר לו לגדל את זקנו אלא שתא"ל עופר לוי ראש מטה פיקוד דרום סגנו של אלוף פיקוד הדרום החליט שלא לאשר לחייל לגדל את זקנו תא"ל לוי כתב :" הנני מתרשם כי תוכל לקיים את אורח החיים בצה"ל גם ללא זקן".

ח"כ יעקב מרגי לא אמר נואש ופנה לראש אכ"א שהתחייב לבדוק את העניין. "למרות הפניה שלי לראש אכ"א בקשתו של החייל סורבה חלק מהטענות שנכתבו בנימוקים לסירוב אינם נכונים התרשמותי שראש אכ"א אינו מעורב בפניה והסגל הזוטר בלשכתו פועל להעברת המכתבים וקבלת התגובות ללא הפעלת סמכות". ח"כ יעקב מרגי רואה בחומרה רבה את הבעיה ואומר :"אני חש שצה"ל רוצה לשנות את חזותו של החייל החרדי".

בכיר ברבנות הצבאית אמר "אף אחד לא יכול להתחייב לחייל חרדי המבקש לגדל את זקנו שהוא אכן יוכל לעשות כן בצה"ל. כל מי שאומר לאותם חיילים חרדים שניתן לשרת בצה"ל עם זקן אינו אלא טועה ומטעה חיילים חרדים רבים נשלחו מאז הפקודה לכלא חלקם רותקו בגין סירובם לגלח את הזקן". אמר הבכיר.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    יא'תמימים, רק עכשיו הם גילו את זה!…