בנט מתחייב: "אלחם נגד אפליית תלמידות ספרדיות בכל העוצמה"

אפילו פה בירושלים תמיד מדברים על משכנות שאננים שיצאה מהחומות אבל שוכחים את השכונה המוגרבית שיצאה מאחורי החומות, למה? למה לא מגיע לנו להכיר את הסיפור המלא?
ישראל פריי 4 Comment on בנט מתחייב: "אלחם נגד אפליית תלמידות ספרדיות בכל העוצמה"

שר החינוך לוקח על עצמו כפרויקט את אפליית הסמינרים: "יש כל מיני תרגילים שבעבר עשו, אני סוגר את הפרצות" • "אני עוקב בצורה הרבה יותר הדוקה אחר ועדות הערר. לא יכול להיות שבשנת תשע"ו יפלו בנות בגלל שהן ספרדיות, זה פשוט סדום ועמורה"

אפילו פה בירושלים תמיד מדברים על משכנות שאננים שיצאה מהחומות אבל שוכחים את השכונה המוגרבית שיצאה מאחורי החומות, למה? למה לא מגיע לנו להכיר את הסיפור המלא?
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

החל ממסקנות ועדת ביטון שעוסקת בהנחלת מורשת ספרד למערכת החינוך, דרך סיפור אפליית בנות ספרדיות בסמינרים חרדיים – מרבית ראיונו של שר החינוך נפתלי בנט הערב ב'קול חי', הוקדש למען עדות המזרח, והניסיון להשיב להם את מקומם הראוי והמכובד.

תחילה למניעים שהביאו שר החינוך להקמת ועדת ביטון, שבין מסקנותיה ניתן למנות סיורי העשרה לתלמידי בתי הספר בספרד וטיולים לקברי צדיקים. בנט:"ראיתי דבר חמור מאד. מאז קןם המדינה, מערכת החינוך לימדה רק חצי סיפור. את החצי האשכנזי. שכחו ללמד הרבה מאד דברים כמו רבני יהדות ספרד והמזרח, כמו הפיוטים, כמו העליות מארצות צפון אפריקה, כמו נושא המעברות שמירב ההתיישבות בגליל והנגב בשנות החמישים מיוצאי עדות המזרח".

"אפילו פה בירושלים תמיד מדברים על משכנות שאננים שיצאה מהחומות אבל שוכחים את השכונה המוגרבית שיצאה מאחורי החומות, למה? למה לא מגיע לנו להכיר את הסיפור המלא?", תהה בנט.

לקראת פתיחת שנת הלימודים, במוסדות מסוימים ישנה אפליית בנות על רקע עדתן, כשר החינוך, איזה כלים יש לך?

"נתתי הנחיה חדה למנהל המחוז החרדי: לא אקבל את הסיפור של האפליה. אני עוקב בצורה הרבה יותר הדוקה אחר ועדות הערר. לא יכול להיות שבשנת תשע"ו יפלו בנות בגלל שהן ספרדיות, זה פשוט סדום ועמורה".

בנט התחייב לטפל ביסודיות בסוגיה: "אני לא מקבל את זה, לא מוכן לקבל, אני אלחם נגד זה בכל העצמה. יש כל מיני תרגילים שבעבר עשו – אני סוגר את הפרצות. להגיד לך שאני יצליח בצורה מלאה? – אני לא יודע אבל אני עובד על זה ובהחלט נתקדם".



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    הרבה יותר מוצלח לחזק את הסמינרים הספרדים ולתת להם העדפה מתקנת
    לעשות את האינטגרציה בצורה מלאכותית זה לא עושה את השינוי באמת

  2. 3

    כל הכבוד בנט!!!
    הוא גבר אם הוא מצליח לשנות את העולם המטומטם הזה!!!
    אין על הספרדים!!!
    ( אני אשכנזיה שלא מבינה למה האשכנזים יותר טובים מהספרדים!- אני יקח רק ספרדי!!!!
    האשכנזים היינו מתים להיות ברבע שלהם)

  3. 2

    מדבר על שיוויון אבל בפועל פועל לחסל את החינוך המקצועי. מסגרות חינוכיות מדהימות של 12 אלף תלמידים.

    דיברת עם התלמידים האלה? שאלת מה דעתם? אתה עושה עליהם סיבוב

  4. 1

    כולם שמו לב לידיעה הקטנה באמצע על בתי הספר המקצועיים??? בכל החזיתות בנט מנסה להתמקם כשר חברתי ומתנגד לאפליות ואז הוא בחסות אותו טיעון שומט את הקרקע תחת רגליהם של אלפי נערים עובדים. להגיד שהאפשרות לרכוש מקצוע, להתנסות ולעבוד בשכר כנער, תוך כדי לימודים, הוא אפליה ושביטול האופציה הזו זה התיקון- זו ממש מכבסת מלים מקוממת.