המאבקים ביבניאל • התושבים: "מנסים להצר את צעדינו"

    יעקב גרודקה No Comments on המאבקים ביבניאל • התושבים: "מנסים להצר את צעדינו"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המאבקים ביבניאל לא נגמרים: תושבים ביבניאל מאשימים שחבורה מסוימת מנסה להצר את צעדיהם של מרבית אנשי היישוב, וכתוצאה מכך נאלצים מאות רבות מהפוקדים את ציון הרב שיק זצ"ל, לעמוד ולהתפלל תחת השמש הקופחת.

    "ישנו מאבק של גורמים מסוימים, חבורה קטנה של אנשים, שמנסה להשיג שליטה על יבניאל, וחוברים להם כמה גופים שמשתפים עימם פעולה", מסביר אחד התושבים לאתר 'קול חי'.

    היום שיגרו חברי ועד קהילת חסידי ברסלב יבנאל מכתב לשר הפנים אריה דרעי, לשר הדתות דוד אזולאי ולראשי המועצה המקומית ביבניאל ויו"ר הוועד לתכנון ובניה, ובו הם דורשים לאפשר הצבת סככה לתועלת מאות המתפללים.

    "עשרות אנשים כולל קשישים וילדים מגיעים מכל רחבי הארץ להתפלל בקבר הצדיק מיבנאל" הם כותבים "הזכות הבסיסית לצל מעל ראשם כהגנה מהשמש הקופחת וכן משטח דרך ישרה, נמנעת מהאזרחים הרבים בעקבות נהלים שלא טופלו כראוי להכשרת שטח בית העלמין משטח חקלאי לתב"ע הראויה למקום", כתבו.

    "פרוצדורת הגשת שינוי תב"ע וכן הוצאת רשיונות למבנה קבע לוקח זמן רב, למיטב ידיעתנו המועצה הדתית באמצעות הי"ור הרב מיכאל אילוז הגישה את הבקשות הראויות וממתינים לאישורים", הוסיפו.

    "אך לא יתכן כי עד להוצאת ההיתרים הראויים, הועדה לתכנון ובניה גליל מזרחי תמנע מאנשים את הזכות הבסיסית לעמוד תחת צל על מנת להתפלל בקברו של הצדיק, בפרט כאשר כל בית העלמין אינו חוקי (נמצא על שטח חקלאי) וישנה סככה קבועה רחוקה מקברו של הצדיק אותה הועדה לא מבקשת לפרק. מאות האזרחים לא יפסיקו לעלות לקברו של הצדיק. הם מגיעים לומר מזמורי תהילים ושהותם במקום אורכת לרוב מעל למס' שעות, יבנאל ידועה כמקום חם מהרגיל".

    "גם בשטחים חקלאים מתירים סככות צל עבור בהמות, ידוע  לנו כי ישנו צו שיפוטי במקום אך כפי שביקשה הועדה מבית המשפט הסכמה לסיוג הצו השיפוטי לטובת קבורת המתים, אנו מבקשים כי הוועדה המקומית תבקש בהסכמה סיוג הצו השיפוטי אוהל זמני או סככה זמנית שתיתן צל לאזרחים המבקרים במקום".

    לסיום נכתב כי "כידוע כיום ישנה במקום סככת בד מעין אוהל על גלגלים שהועדה המקומית לתכנון ובניה דורשת לפרק. אנו דורשים בשם האזרחים  לקבל את הצורך הבסיסי שניתן אפילו לבהמות, צל".



    0 תגובות