קנסות הכשרות נשארות על הנייר כבר למעלה מעשור

כבר בשנת 2007, לפני כעשור, הוחלט בפרקליטות כי תיקי הונאה בכשרות יועברו לטיפול של עורכי דין פרטיים לצורך הגשת כתבי אישום בפיקוח הפרקליטות. אך כאמור, עד היום טרם יצא פתרון זה לפועל. למעשה בהעדר הגשת כתבי אישום נסללת הדרך בפני עוברי עבירות מנהליות לחמוק מלתת את הדין על מעשיהם
איתי גדסי 1 Comment on קנסות הכשרות נשארות על הנייר כבר למעלה מעשור

שערורייה חדשה שנחשפה בימים האחרונים, מעמידה את מחלקת ההונאה בכשרות ברבנות במבוכה גדולה • משרד המשפטים מעכב את הליכי הענישה כנגד העוברים על החוק ובכך ממסמס אותו כליל

צילום: Yaakov Naumi/FLASH90 Keywords
כבר בשנת 2007, לפני כעשור, הוחלט בפרקליטות כי תיקי הונאה בכשרות יועברו לטיפול של עורכי דין פרטיים לצורך הגשת כתבי אישום בפיקוח הפרקליטות. אך כאמור, עד היום טרם יצא פתרון זה לפועל. למעשה בהעדר הגשת כתבי אישום נסללת הדרך בפני עוברי עבירות מנהליות לחמוק מלתת את הדין על מעשיהם
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שערורייה חדשה שנחשפה בימים האחרונים, מעמידה את מחלקת ההונאה בכשרות ברבנות במבוכה גדולה. ארגון חותם חשף כי משרד המשפטים מעכב את הליכי הענישה כנגד העוברים על החוק ובכך ממסמס אותו כליל.

הדבר נחשף במסגרת כנס בנושא חיזוק מערך הכשרות הממלכתית שערך ארגון חותם, במהלך הכנס נחשף ע"י אחד המשתתפים, שגם לאחר פסיקת בג"צ כי בתי עסק המעונינים להחזיק בתעודת כשרות יחויבו לעשות זאת אך ורק דרך הרבנות הראשית לישראל, המצב לא בהכרח ישתפר, מכיוון שהקנסות הם בעיקר על הנייר.

לדבריו עסקים אשר הגישו בקשה לשפיטה על הקנס, אינם מקבלים מענה כיוון שטרם הוסדר ע"י משרד המשפטים מי הגורם הממונה על הטיפול בבקשות אלו, ובכך נתקע ההליך והעסקים מתחמקים מתשלום הקנס. מדובר במאות רבות של קנסות, ככל הנראה מעל 1000 קנסות שמעולם לא מומשו. אבסורד נוסף הוא שחלקם הגדול אף נמחק בעקבות התיישנות של מעל 5 שנים הקבועה בחוק.

כבר בשנת 2007, לפני כעשור, הוחלט בפרקליטות כי תיקי הונאה בכשרות יועברו לטיפול של עורכי דין פרטיים לצורך הגשת כתבי אישום בפיקוח הפרקליטות. אך כאמור, עד היום טרם יצא פתרון זה לפועל. למעשה בהעדר הגשת כתבי אישום נסללת הדרך בפני עוברי עבירות מנהליות לחמוק מלתת את הדין על מעשיהם.

"מדובר בשערורייה של ממש. לא יתכן שמשרד המשפטים, שהוא האמון על מדיניות אכיפת החוק, יזניח במשך שנים, טיפול בפורעי חוק בתחום שבו ישנה הונאה כה משמעותית לציבור רחב ומגוון במדינת ישראל. מדיניות אי השפיטה של משרד המשפטים הביאה לכך שבתי עסק המשיכו להונות אזרחים תמימים בנושא הכשרות, תוך קריצת עין מהמשרד שמתעלם במפגיע מרמיסת החוק ופגיעה בצרכני הכשרות".

"התנהלותו הלקויה של משרד המשפטים, הנה עקבית ביחס למערך הכשרות, רק לאחרונה שלל ביהמ"ש העליון את הוראתו של היועמ"ש לשעבר, לאפשר לעסקים שאינם מחזיקים בתעודת כשרות מטעם הרבנות הראשית להמשיך ולהציג מצג שווא של החזקה בתעודת כשרות. בנוסף משרד המשפטים, בקדנציה הקודמת, מנע רפורמה בנושא הכשרות, אשר הייתה בה בכדי לפתור את הפגמים אשר הועלו בפס"ד של בימ"ש העליון, בעניין ניגוד האינטרסים של המשגיחים ובתי העסק, ובכך פגע שוב במערך הכשרות."

מהרבנות הראשית לישראל נמסר בתגובה: "לאורך השנים, פרקליטות המדינה טיפלה בהגשת כתבי אישום בגין עבירות לפי חוק איסור הונאה בכשרות, לרבות במקרים בהם נקנס ביקש להישפט. לנוכח העומס הרב הרובץ לפתחה של הפרקליטות, נערכה הרבנות הראשית בשנתיים האחרונות להכנת מכרז מורכב לגיוס עורכי דין חיצוניים, שישמשו כתובעים פליליים לפי החוק האמור, יסייעו באכיפתו, ואשר פעילותם תהיה בפיקוח הפרקליטות והרבנות הראשית. לאחרונה, הושלמה עבודת הכנתו של המכרז שארכה, מטבע הדברים, זמן רב ודרשה השקעה רבה. במקביל אותר תקציב מתאים להפעלת הפרויקט, המהווה שיעור לא מבוטל מתקציבה השנתי של הרבנות הראשית. נבקש להדגיש כי בכל מקרה עיכובים בהגשת כתבי אישום לפי החוק, במקרים שבהם הוטל קנס כספי, אינם מהווים פגיעה בזכות מזכויותיו של הנקנס, אלא לכל היותר יש כאן פגיעה מסוימת ביעילות אכיפת החוק, אשר כאמור באה אל פתרונה בימים אלו".

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: ‏"בשל עומס העבודה הרב בפרקליטות המחוז ובשים לב למדיניות תעדוף התיקים בפרקליטות, הוחלט בעבר במשרד המשפטים לקדם את הטיפול בהגשת כתבי אישום בנושא זה על ידי מיקור חוץ. בימים אלה, החלטה זו נבחנת מחדש".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    תפסיקו להידמות לאתרים החילונים שמקהים את הרגשות בבקשה ממכם אל תשימו כאלה דברים מגעילים באתר