חנין זועבי כינתה את חיילי צה"ל רוצחים ועוררה מהומה

איתי גדסי 9 Comment on חנין זועבי כינתה את חיילי צה"ל רוצחים ועוררה מהומה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שש שנים אחרי הדיון הסוער במליאה על משט המרמרה שוב זה קורה: ח"כ חנין זועבי חוללה מהומה גדולה במליאת הכנסת במהלך דיון בהצעה לסדר בנושא הסכם הפיוס עם סוריה והפיצויים למשפחות הרוגי המרמרה.

ח"כ חנין זועבי התייחסה להסכם הפיוס ואמרה: "אני עמדתי פה לפני שש שנים, חלק מיכם זוכרים את השנאה והעוינות כלפיי ותראו לאן הגענו. התנצלות למשפחות של אלה שקראו להם טרוריסטים. התשעה שנרצחו, מתברר שצריך לפצות את המשפחות שלהם. אני דורשת התנצלות לכל הפעילים הפוליטיים שהיו על המרמרה והתנצלות כלפיי חברת הכנסת חנין זועבי שהסתתם נגדה במשך שש שנים. אני דורשת פיצויים ואני אתרום אותם למען המשט הבא. כל עוד יש מצור צריך לארגן עוד משטים.

הדברים עוררו חמת זעם בקרב חברי כנסת שניגשו לדוכן הנואמים ודרשו להוריד את ח"כ זועבי מהדוכן. חברי כנסת רבים דרשו מח"כ זועבי להתנצל על שכינתה את חיילי צה"ל רוצחים, ח"כ זועבי הגיבה ואמרה "חיילי צה"ל שרצחו הם אלה שצריכים להתנצל, אתם צריכים להתנצל". בעקבות זאת סגן יו"ר הכנסת חמד עמאר הוריד את ח"כ זועבי מהדוכן והרחיק אותה מהמליאה.

הדברים עוררו מהומה במליאה בה היו מעורבים חברי כנסת רבים שהגיעה עד כדי עימותים פיזיים. חברי הכנסת אורן חזן מיקי לוי וג'מאל זחאלקה הורחקו מהמליאה.

ח"כ מייקל אורן הגיב: דמוקרטיה מושתת על ריבונות וזו מושתת על נאמנות בסיסית. בלי אלה דמוקרטיה לא יכולה להתקיים. חברת כנסת שקוראת לחיילי צה"ל רוצחים ממשיכה לקבל משכורת מהכנסת. מישהו מטיל ספק בחיוניות של חוק ההשעיה?



9 תגובות

מיין תגובות
  1. 9

    ברור אחרי שראש הממשלה נתן לה הכשר בענין ונתן לה פיצוים שלא תקרא ?? בעיניה היא צודקת שלא נדע בושה למדינה שלנו

    1. תותים ,אין ספק בחיוניות ההסכם ,קל לך לדבר ,אתה לא נושא בשום אחריות ,המדינה רק מרוויחה מזה

    2. קל לך לדבר ,אתה לא נושא בשום אחריות ,תקרא את ההסכם ותגלה שהוא לא כזה כצעקתה ,הביקורת וההתנגדיות הם לגופו של מוביל ההסכם ןלא לגופו של ענין

    3. למה אין תיעוד מהמהומה בכנסת ?????????????

  2. 8

    ברור אחרי שראש הממשלה נתן לה הכשר בענין ונתן לה פיצוים שלא תקרא ?? בעיניה היא צודקת שלא נדע בושה למדינה שלנו

  3. 7

    למה לא מעלים תיעוד מהמהומה במליאה?????????????

  4. 6

    מי היא חושבת שהיא? למה נותנים לפה ג'ורה הזה בכלל לנאום בכנסת?