עקב 600 אירועים אלימים בשנה שוטרים יוצבו בסניפי הביטוח הלאומי

    ח"כ יגאל גואטה (ש"ס): "אני תוהה לגבי נחיצות העניין, מבחינת עלות-תועלת. יש מאות סניפים של המוסד לביטוח לאומי ובממוצע פחות מאירוע אחד בסניף בשנה"
    איתי גדסי No Comments on עקב 600 אירועים אלימים בשנה שוטרים יוצבו בסניפי הביטוח הלאומי

    ראש אגף הביטחון במוסד לביטוח לאומי סיפר כי הצורך נובע מ-600 אירועים פיזיים חמורים המתרחשים בסניפי המוסד מדי שנה, הכוללים הפרעות לסדר הציבורי, כגון הפיכת שולחן ואיומי התאבדות

    הביטוח הלאומי • אילוסטרציה צילום: מיטל כהן, פלאש 90
    ח"כ יגאל גואטה (ש"ס): "אני תוהה לגבי נחיצות העניין, מבחינת עלות-תועלת. יש מאות סניפים של המוסד לביטוח לאומי ובממוצע פחות מאירוע אחד בסניף בשנה"
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית המאפשרת למשטרה להציב שוטרים למטרות שמירה על הסדר הציבורי ושלום הציבור בסניפי המוסד לביטוח לאומי, לפי דרישת המוסד ושיקול הדעת של המשטרה. גם כיום מוצבים שוטרים (46 במספר) בחלק מסניפי הביטוח הלאומי, אך הדבר טרם עוגן בחקיקה.

    ראש אגף הביטחון במוסד לביטוח לאומי, עופר גולן, ועו"ד שלומי מור מהלשכה המשפטית סיפרו כי הצורך נובע מ-600 אירועים פיזיים חמורים המתרחשים בסניפי המוסד מדי שנה, הכוללים הפרעות לסדר הציבורי, כגון הפיכת שולחן ואיומי התאבדות. 80 מהאירועים כוללים תקיפה פיזית או איום פיזי על עובדי המוסד.

    גולן ציין כי למשימה הוקצו 15 מיליון שקלים וכי המוסד לביטוח לאומי הוא שיממן את עלות השיטור בסניפים.

    ח"כ יגאל גואטה (ש"ס): "אני תוהה לגבי נחיצות העניין, מבחינת עלות-תועלת. יש מאות סניפים של המוסד לביטוח לאומי ובממוצע פחות מאירוע אחד בסניף בשנה".

    גולן בתגובה: נוכחות השוטרים מונעת התרחשות של אלפי מקרים כאלה". לדבריו, הצבת מאבטחים אינה מונעת את התקיפות. "האזרחים לא סופרים את המאבטחים, לשוטר כן מתייחסים".

    מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו) ציינה כי האישור הזמני שנתן היועץ המשפטי לממשלה להעסיק שוטרים בסניפי המוסד בטרם יאושר החוק עומד לפוג תוך ימים, ולכן יש דחיפות רבה באישור הצעת החוק.



    0 תגובות