סקר קובע: 20% ממצביעי ש"ס לא מתנגדים לתחבורה ציבורית בשבת

אבי יעקב 3 Comment on סקר קובע: 203 ממצביעי ש"ס לא מתנגדים לתחבורה ציבורית בשבת

סקר מכון סמית שנעשה עבור עמותת חדו"ש בסוגיית התחבורה הציבורית בשבת, מציג נתונים מפתיעים: רוב מצביעי הבית היהודי בעד תחבורה ציבורית בשבת • המפלגות החרדיות: בש"ס – 80% מתנגדים, ביהדו"ת – 100% מתנגדים

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום, בוועדת השרים לענייני חקיקה התקיים דיון בנושא חוק שהגישה חברת הכנסת יעל גרמן לפיו תופעל תחבורה ציבורית בערים בשבת. החוק לא אושר, אך הבוקר התפרסם סקר שהזמינה עמותת חדו"ש המעלה כי מרבית מצביעי המפלגות הדתיות בעד החוק.

על פי הסקר, 72% מהציבור היהודי בישראל תומכים בתחבורה ציבורית בהיקף מלא או מוגבל בשבתות וחגים. מתוכם 41% תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית "בהיקף מצומצם בקווים מרכזיים ובתדירות נמוכה יותר, אולי במוניות שירות", ו-31% תומכים בהפעלת "תחבורה ציבורית בהיקף מלא כמו ביום חול".

כמו כן, מפילוח הציבור היהודי לפי מגזרים, עולה כי 52% מהדתיים תומכים, מתוכם 49% בתחבורה ציבורית בהיקף מצומצם ו-3% בהיקף מלא. הסקר נערך על ידי מכון סמית ביום רביעי שעבר באמצעות הטלפון, בקרב מדגם מייצג של 500 איש מקרב האוכלוסייה היהודית הבוגרת.

התמיכה מבין מצביעי מפלגות הקואליציה: 65% ממצביעי 'הבית היהודי' תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת בהיקף חלקי או מלא: 65% ממצביעי הליכוד, כולנו – 86%, ישראל ביתנו – 91%, הבית היהודי – 65%. מפלגות באופוזיציה שרוב מצביעיהן תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת הן: המחנה הציוני – 93%, יש עתיד – 94%, מרצ -94%.

הנתון המעניין הוא הפילוח בקרב המפלגות החרדיות. 'רק' 80% ממצביעי ש"ס מתנגדים, ו-100% ממצביעי יהדות התורה. עם זאת, ניתן להניח כי 20% התומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת, נמנים על מצביעיה הערביים והדרוזים של המפלגה.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    רוב חרדים שאני מכיר לא איכפת להם מתח"צ כל הסיפור הזה שאנחנו צריכים לדאוג שהמדינה יראה יהודית זה לא הדאגה המרכזי של אברכי הכוללים רק שיתנו לנו לחיות פה כמו שאנחנו רוצים

  2. 2

    בה ידוע שהרבה ממצביע ש"ס הם לא דתיים