אזולאי מבהיר: "חס ושלום, אין ביני לבין רב הכותל שום מריבה"

    "אני לא מוציא אנרגיה במלחמה בקבוצה שולית, זה שמגיעים 30 איש ומקבלים כותרות זה לא אומר שצריך אסטרטגיה ואיומים - שמזה כולנו נסבול לאחר מכן. הכותל נוהג על פי ההלכה ומי שקובע שם זה רב הכותל המערבי".
    דוד לזר No Comments on אזולאי מבהיר: "חס ושלום, אין ביני לבין רב הכותל שום מריבה"

    השר לשירותי דת דוד אזולאי מגיב לראשונה לפרסומים אודות המדנים בין לשכתו ללשכת רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ • "אמשיך לגבות אותו, אנחנו פועלים רק על פי ההלכה שמחייבת את כולנו" • הראיון המלא

    השר דוד אזולאי ורב הכותל, הגר"ש רבינוביץ'
    "אני לא מוציא אנרגיה במלחמה בקבוצה שולית, זה שמגיעים 30 איש ומקבלים כותרות זה לא אומר שצריך אסטרטגיה ואיומים - שמזה כולנו נסבול לאחר מכן. הכותל נוהג על פי ההלכה ומי שקובע שם זה רב הכותל המערבי".
    17:13
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלקוחות המומים: גם 'יש חסד' בירושלים מוכר ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לשירותי דת דוד אזולאי התייחס אמש (חמישי) לשתיקת השרים והח"כים החרדים בכנסת מול הפרובוקציות של הרפורמים בכותל המערבי.

    לדבריו של אזולאי ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי', "מדובר בקבוצת אנשים שהגיעו לכותל לא בשביל להתפלל אלא בשביל לעורר פרובוקציה כדרכם, לעורר מהומה ולקבל כותרות".

    "היועצים המשפטיים, לצערי הרב, הם לא כפופים לשר אלא ליועץ המשפטי לממשלה ולמערכת המשפט, אם הייתי צריך להחליט, לא הייתי מוציא את המכתב הזה, כי שם הוא קובע דברים שאינם בסמכותו", אמר השר בהתייחסותו למכתב שפרסם היועץ המשפטי במשרדו בעד תפילת הרפורמים בכותל.

    "לא באתם לכותל למחות ברפורמים, אתם מתעסקים בדברים יותר חשובים?", הֵטִיחַ מימרן בשר המופתע.

    "פניתי ליועץ המשפטי לממשלה ויש אצלי מסמך ממנו שהכותל הוא מקום מקודש ומי שקובע בו את מנהגי המקום – זה רב הכותל וזו הפעולה שאני עשיתי".

    לדבריו של השר אזולאי, "מי מגיע לשם? מיעוט של אנשים שעמדו מספר דקות, קבוצה שולית וקטנה לא צריך להתייחס אליהם", אמר והוסיף ב'קול חי', "זו לא בעיה לקום ולפרוש מהקואליציה, אבל שהיינו באופוזיציה הם חיזקו את מעמדתם וכיום אנחנו מנהלים את המאבק מתוך הקואליציה, הרפורמים לא יכולים לעשות מה שהם רוצים".

    "אני לא מוציא אנרגיה במלחמה בקבוצה שולית", הסביר השר את השאננות החרדית, "זה שמגיעים 30 איש ומקבלים כותרות זה לא אומר שצריך אסטרטגיה ואיומים – שמזה כולנו נסבול לאחר מכן. הכותל נוהג על פי ההלכה ומי שקובע שם זה רב הכותל המערבי".

    אתה מזכיר את רב הכותל, לאחרונה פורסם כי קיים מאבק בין לשכתך ללשכת רב הכותל?

    "חס ושלום, אין ביני לבין רב הכותל שום מריבה ושום ויכוח. רק הבוקר ניהלנו שיחה חברית וקבענו להיפגש בשבוע הבא. תיאמנו עמדות, גם השבוע הוא נפגש עם המנכ"ל שלי, אני לא רואה כאן שום מריבה. אני פועל, לא ידעתי של מי הסמכות הלכתי ללמוד כמו תלמיד טוב בבית הספר, כך היה כשהוצאתי את המכתב. באמת רציתי לדעת של מי הסמכות. כציבור חייבים לגבות אותו ואמשיך לגבות אותו, אנחנו פועלים רק על פי ההלכה שמחייבת את כולנו, אני לא הולך לריב עם אף אחד", הבהיר השר חד משמעית.

    מתי התייעצתם לאחרונה על נושא הרפורמים עם נשיא המועצת מרן חכם שלום?

    "הצהרתי לא פעם, ברגע שהדברים יבואו לידי ביטוי, אני הראשון שאלך למועצת החכמים לשאול את דעתם ואת הדרך שבה נלך".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות