קַאגְ'דַה סַאבֶּרוּצַה תּוֹרָה • ילדים מקדישים משניות

אביחי מתנאל 1 Comment on קַאגְ'דַה סַאבֶּרוּצַה תּוֹרָה • ילדים מקדישים משניות
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כאלף ילדים שהשתתפו בפרויקט הגדול מסוגו בעולם; 'לומדים זוכרים' המופעל בישראל על ידי ארגון 'אנחנו וצאצאינו' ללימוד שש מיליון מאתיים וחמישים אלף משניות השתתפו במעמד מפואר 'נעשה ונשמע' וסיום המשניות שהתקיים ביום שלישי, מוצאי אסרו חג מתן תורה בתפוצות ישראל, באודיטוריום העירוני 'משואות' בבני ברק.

הלימוד הוא לזכרם ולעילוי נשמתם של ששת מיליוני אחינו היקרים ובראשם גדולי עולם אדירי התורה והיראה זצוק"ל הי"ד שנהרגו עקה"ש ושל כרבע מיליון הקדושים שחירפו נפשם במלחמה נגד הנאצים במסגרת צבאות בעלות הברית ובמחתרות. הסיום נערך במלאת שבעים ואחת שנים ליום שחרור והצלת שארית הפליטה באירופה.

במכתב מיוחד של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א שהוקרא ע"י נאמן ביתו, הרה"ג רבי איסר זלמן שוב, כתב מרן שליט"א: 'שמחתי לשמוע כי ארגון אנחנו וצאצאינו מוסיף חיילים לתורה ע"י לימוד המשניות במסגרת ארגון מבקשי תורה לעי"נ וזכרם של קדושי השואה ביוזמתו של ר' גבריאל גרמן זכרייב שיחי' ואין מה להאריך בשבח הדבר. וזכות גדול זה של לימוד התורה יעמוד ללומדים והמסייעים לזכות ע"י זה ברוחניות ובגשמיות ולכל טוב סלה'.

המעמד המרשים והמרגש במיוחד התקיים בראשות גדולי ישראל שליט"א ומשלחת בראשות נשיא 'ועידת רבני אירופה' ורבה של מוסקבה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט ויוזם הפרויקט, הנגיד גבריאל גרמן זכרייב שהגיעה במיוחד ממוסקבה. רגעים מרגשים במיוחד במהלך האירוע; שירתם של הילדים; 'כַּד יַתְבִין יִשְׂרָאֵל' בשפה הרוסית – 'קַאגְ'דַה סַאבֶּרוּצַה יֶעבְרֶיֵיעִי אִי בּוּדְיֶיט אִיח רַאדָאסְטְיוּ תּוֹרָה, אִיח אוּבִידִיט וְסֶייוִוישְׁנִיי אִי סְקַאזֶ'עט אוֹן סְוִויצְיֶע סְוַואיֶיעֵי, סְמַאטְרִיצְיֶיע קַאק סִינַאוְויַיה דַּארַאגִיֶע-יֶיע לְיוּבִּימִי-יֶיע מַאִי, אַ גּוֹרִיֶיע טְיַאגַאטַאח זַאבִּעִילִי אִי רַאדֶאסְצְ מַאיוּ וַאזִנִיעֶסְלִי'.

בסיומה העניקו הילדים, לצלילי 'ואהבתך אל תסור', למר זכרייב תעודה מרהיבה על קלף מאויר בעבודת יד אומנותית בחתימת ידם המעניקים זכות במיליוני המשניות ושעות הלימוד לזכותו, לזכות אמו שתחי' ולזכות בני משפחתו הי"ו.

המעמד נפתח בתפילת מנחה ע"י ראש ישיבת 'תורת חיים במוסקבה', הרה"ג רבי משה לבל ובאמירת פרקי התהילים המיוחדים במלאת שבעים ואחת שנים ליום שחרור והצלת שארית הפליטה באירופה, מפי סגן הרב הראשי למוסקבה, הרב שמעון לוין ומגיד השיעור בסניף רכסים, הרב נתן פוגל.

לאחר שירתם המיוחדת לכבוד התורה של הר"ר אהרון וינטרוב, ר' יענקי עקשטיין והילד דודי פוקס, נשא דברים בשם 'אנחנו וצאצאינו'; הרב יוסף גולדברגר. את המשא המרכזי נשא הגר"פ גולדשמידט שאמר כי; 'לימודם של תינוקות של בית רבן במיוחד בימים קודרים לעם ישראל הוא האות והנצח של עם התורה והערובה להמשך קיומנו כעם ה' לנצח נצחים. 'מפי עוללים ויונקים יסדת עוז' – ואין עוז אלא תורה, ורק היא מסוגלת – 'להשבית אויב ומתנקם'.

לאחר קטעי השירה המרגשת; קהילות הקודש' מפי החזן העולמי, הר"ר דוד וינבך בליווי מצגת על חורבנה של יהדות אירופה, התכבד מר זכרייב להדליק נרות לזכרם של קדושי השואה הי"ד ולכבוד התורה ולומדיה. במהלך הדלקת הנרות הסביר הר"ר אליעזר הרשקוביץ לתלמידים אודות השיר – אני מאמין – שהתנגן ברקע מפיו של הילד, דודי פוקס; 'אחד הסיפורים המרטיטים בשואה, הוא הסיפור של השיר אני מאמין.

אחד המלחינים לבית מודזיץ. החסיד ר' עזריאל דוד פסטג, הלחין את השיר הזה ברכבת המוות בדרך לטרבלינקה. ליהודים שהצטרפו לשירתו הבטיח שמי שינצל ויעביר את השיר לרבי ממודזיץ, יקבל חצי מחלקו בעולם הבא'. באולם שררה חשיכה. אלף הילדים עמדו על רגליהם, כל אחד הדליק נר אלקטרוני והאורות ריצדו באפילה כשהחזן נשא את תפילת 'אל מלא רחמים…כזוהר הרקיע מזהירים…

צילום סטילס: אלי איטקין ושוקי לרר

צילום וידיאו: יהודה גרובייס



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הרב ברוך נויבירט ראש ישבתפנ"ש וולפסון וחכמת שלמה גם היה שם נפלא