יעקב אשר: "פתרון למצוקת הדיור – גם במחיר שלמות הקואליציה"

    פעם, כשהקצו דירות לחרדים, כולם אמרו: 'איך זה ייתכן? זו הרי הדרה!', אבל מקרה אחיסמך יוכיח, שם עיקר העיכוב ארוך השנים היה בדיוק בגלל זה, שמלכתחילה המכרז היה לכולם
    ישראל פריי 1 Comment on יעקב אשר: "פתרון למצוקת הדיור – גם במחיר שלמות הקואליציה"

    הח"כ ה'דגלאי' לקח על כתפיו את משא הזוגות הצעירים מחוסרי הדיור, ומציג משנה סדורה לפתרון חרדי: "למדינה יש מספיק כלים להכריח ראשי רשויות" • ומה יש לחבר הכנסת נגד הגמלים של הבדואים?

    יעקב אשר צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    פעם, כשהקצו דירות לחרדים, כולם אמרו: 'איך זה ייתכן? זו הרי הדרה!', אבל מקרה אחיסמך יוכיח, שם עיקר העיכוב ארוך השנים היה בדיוק בגלל זה, שמלכתחילה המכרז היה לכולם
    9:50
    26.04.24
    שמור וזכור No Comments on מי אחראי למחדל: הרב אברהם יוסף מתייחס לסערה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מבין כל האתגרים העומדים לפתחה של הנציגות החרדית בכנסת, נראה כי חה"כ הטרי במשכן יעקב אשר הקדיש את עצמו במיוחד לטובת מציאת פתרון לבעיה המעיקה ביותר על המשפחות חרדיות: מצוקת הדיור.

    הערב, בראיון ל'מהדורה המרכזית', שירטט ח"כ אשר קווים לדמות הפתרון האולטימטיבי, ביקש להפיק לקחים מכשלי העבר, ואף לא היסס להזהיר כי אם צרכי הציבור החרדי בנדון לא יענו – יש ללכת על כך לאופוזיציה.

    ראשית, התייחס לדבריו של שר האוצר שגילה כי ראשי הערים הם המבקשים למנוע בניית דירות למגזר החרדי: "זה חמור מאד. הדבר היחיד שאפשר לדון לכף זכות בכל הסיפור הזה, הוא שר האוצר משה כחלון, שהיה מספיק אמיתי וכנה לומר את האמת, אבל הוא כשר אוצר – לא יכול להסכים עם דבר שכזה".

    אשר האריך בביאור הסדרי תכניות הגג המתוכננות לערים, בהם המדינה – לראשונה – מתחייבת בהסכמים עם העיריות, לשאת בנטל הוצאות הפיתוח, התשתיות, מוסדות החינוך ועוד, ותבע להקצות בכל עיר בה מאושרים מעל 5000 דירות לבנייה, מתחמים המיועדים לחרדים.

    "פעם, כשהקצו דירות לחרדים, כולם אמרו: 'איך זה ייתכן? זו הרי הדרה!', אבל מקרה אחיסמך יוכיח, שם עיקר העיכוב ארוך השנים היה בדיוק בגלל זה, שמלכתחילה המכרז היה לכולם, ולאחר שהתברר שהרוכשים הם חרדים – נדרשה התאמה לאוכלוסיה, כמו שמתבקש באופן טבעי במקומות חרדים: כבישים רחבים, מוטה תח"צ, ועוד".

    אשר שיגר מסר מאיים: "למדינה יש מספיק כלים להכריח ראשי רשויות. לחלופין, אפשר בהבנה ובמו"מ אבל במצב כמו היום, בו חוץ מלנפנף בבית שמש אין מקום אחד בו הציבור החרדי יכול להתפתח, אנחנו חייבים לא להרפות עד כדי איום על שלמות הקואליציה".

    את אופציית היישוב בכסיף, ח"כ אשר דחה על אתר: "הצעתי למי שהעלה את זה היום בועדה, לשלוח קודם את ילדיו, אחרי זה יספר לנו איך היה, ואחרי זה נשקול האם לשלוח את ילדינו לשם".

    ומסתבר שהאחריות הדמוגרפית של ישוב ארץ ישראל, לא ממש רובצת על כתפיו של הח"כ ה'דגלאי', שהכריז בהתלהבות: "אל תשלחו אותנו אל מעבר לבדואים, מקום שאפילו הגמלים שלהם לא יודעים איך להגיע לשם".



    1 תגובות

    מיין תגובות