נתניהו מבהיר: "אין קיצוץ בסיוע האמריקני, מדובר בוויכוח פנימי"

    "נתניהו מושך ומושך את החבל וסופו להיקרע. ארה"ב הולכת לקראת ישראל שנים ארוכות, אבל אובמה אינו הקופה הרושמת שלנו. יש גבול כמה אפשר להתמקח ולהתווכח ועד כמה ניתן לסכן את יחסי ישראל ארה"ב, להקריב את הקהילה היהודית ואת איפא״ק על מזבח התקציב"
    איתי גדסי No Comments on נתניהו מבהיר: "אין קיצוץ בסיוע האמריקני, מדובר בוויכוח פנימי"

    ראש הממשלה התייחס לראשונה לפרסומים אודות המשבר ביחסים בין ארה"ב לישראל • "הסיוע הביטחוני להגנה מפני טילים, לא רק שלא יקוצץ אלא יוגדל" • "ניסיון להפוך את הדיאלוג עם ארה"ב לכלי ניגוח פוליטי ישראלי"

    נתניהו ומי שקידם את ההסכם, נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה צילום: לע"מ
    "נתניהו מושך ומושך את החבל וסופו להיקרע. ארה"ב הולכת לקראת ישראל שנים ארוכות, אבל אובמה אינו הקופה הרושמת שלנו. יש גבול כמה אפשר להתמקח ולהתווכח ועד כמה ניתן לסכן את יחסי ישראל ארה"ב, להקריב את הקהילה היהודית ואת איפא״ק על מזבח התקציב"
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לראשונה לפרסומים אודות המשבר ביחסים בין ארה"ב לישראל בעקבות התנגדות הבית הלבן להרחיב את הסיוע הביטחוני לישראל.

    "בשל ריבוי הפרסומים המוטעים מבהירה לשכת רה"מ, כי אין כל קיצוץ בסיוע האמריקני. מדובר בוויכוח פנימי בין הקונגרס לבית הלבן על גודל התוספת השנתית לתכנית ההגנה מפני טילים", הבהירו בלשכת ראש הממשלה.

    "רה"מ נתניהו פועל לעגן תוספת זו כחלק מהדיונים על הסכם הסיוע ל-10 השנים הבאות. הסיוע הביטחוני להגנה מפני טילים, לא רק שלא יקוצץ אלא יוגדל. הניסיון להפוך את הדיאלוג עם ארה"ב לכלי ניגוח פוליטי ישראלי איננו ראוי, וכל ביטויי הפאניקה אינם במקומם".

    קודם לכן הבוקר, תקף יו"ר האופוזיציה יצחק בוז'י הרצוג את נתניהו ואמר כי "הסיוע האמריקני חיוני להגנה על אזרחינו ועכשיו, בגלל משחקי האגו של ראש ההמשלה אנחנו מאבדים חלק קריטי ממנו", כתב הרצוג בדף הרשת החברתית שלו.

    לדבריו, "הריב ההזוי עם בעלת הברית החשובה ביותר שלנו מגיע היום לפיצוץ, כעת אזרחי שדרות וקריית שמונה עלולים לשלם את מחיר היהירות של נתניהו וחוסר האחריות שלו בקשר עם ארצות הברית ובמיוחד עם הבית הלבן. אם ישראל תישאר במלחמה הבאה ללא מערכת הגנה אווירית אפשר כבר כעת להקים את ועדת החקירה שתבדוק איך נתניהו מקבל החלטות על ביטחון ישראל".

    גם ח"כ ד"ר נחמן שי, תקף הבוקר ואמר כי "נתניהו מושך ומושך את החבל וסופו להיקרע. ארה"ב הולכת לקראת ישראל שנים ארוכות, אבל אובמה אינו הקופה הרושמת שלנו. יש גבול כמה אפשר להתמקח ולהתווכח ועד כמה ניתן לסכן את יחסי ישראל ארה"ב, להקריב את הקהילה היהודית ואת איפא״ק על מזבח התקציב".

    בניגוד אליהם, הבוקר ב'קול חי' התייחס חבר הקבינט, שר החינוך נפתלי בנט – למשבר ואמר כי "הסיוע האמריקאי נובע מאינטרס משותף, הם רוצים להילחם באיסלאם הרדיקלי ואנחנו חוד החנית שלהם בזה. ולכן מבחינתם זו לא הוצאה אלא השקעה חשובה מאוד, בכדי למנוע טרור על היבשת האמריקאית. זו מערכת יחסים דו כיוונית ולא חד כיוונית".



    0 תגובות