בזכות הערבים: חוק המקוואות של גפני עבר בוועדת הפנים

    "הרפורמים פסקו בארה"ב שבריכה כשרה לגיור בדיוק כמו מקווה. זה מראה שדרישת בג"צ להכניס למקוואות ארגוני חוץ שמטרתם ליצור מלחמת דת במדינת ישראל".
    יעקב גרודקה No Comments on בזכות הערבים: חוק המקוואות של גפני עבר בוועדת הפנים

    ועדת הפנים אישרה את חוק המקוואות וזאת למרות שח"כי ש"ס לא השתתפו בהצבעה בוועדה • אייכלר בוועדה: "אם בג"צ יחולל מלחמת דת – יש לנו שמונה מאות אלף יהודים שיפרו את חוקי שאר רשויות השלטון ויעשו כרצונם"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    "הרפורמים פסקו בארה"ב שבריכה כשרה לגיור בדיוק כמו מקווה. זה מראה שדרישת בג"צ להכניס למקוואות ארגוני חוץ שמטרתם ליצור מלחמת דת במדינת ישראל".
    13:08
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on "שיר השירים": הרב שלמה רוזנשטיין ונפתלי קמפה מתכוננים לשבת חול המועד | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הפנים אישרה היום (שני) בצהריים את חוק המקוואות של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וקבוצת חברי כנסת מיהדות התורה, ש"ס והבית היהודי, וזאת למרות שח"כי ש"ס לא השתתפו בהצבעה בוועדה, בעקבות ההחרמה המדוברת מהשבוע שעבר עקב דבריו לכאורה של רמי סדן יו"ר חדשות 10.

    החוק דורש שכוחה של הרבנות הראשית בנושא המקוואות יוחזר אליה, זאת לאחר פסיקת בג"צ בנושא. ולמרות העדרם של חברי הכנסת מש"ס, הח"כים הערבים תרמו את חלקם והחוק עבר.

    עוד לפני תום הדיון ניסה יו"ר הועדה ח"כ דודי אמסלם להציע את הפשרה של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן לפיו הסוכנות היהודית תבנה ארבעה מקוואות לרפורמים, אך החוק עדיין יאושר.

    גפני שהחוק כתוב על שמו הודיע כי הוא מתנגד בתוקף לפשרה של יו"ר הקואליציה בנושא בנית המקוואות על ידי הסוכנות לרפורמים.

    ח"כ מקלב אמר בדיון ועדת הפנים בחוק המקוואות: "בכל פעם שאנו מחוקקים בנושאים הקשורים לדת אנו נתונים למסע הסתה משומן של התנועות הרפורמיות. אך חשוב להדגיש כל מקום שנידרש, נשוב ונתקן את החוק ע'מ שלא יפגעו עניייני הדת שהיו נהוגים עד כה".

    ח"כ אייכלר אמר בדיון על המקוואות כי "הרפורמים פסקו בארה"ב שבריכה כשרה לגיור בדיוק כמו מקווה. זה מראה שדרישת בג"צ להכניס למקוואות ארגוני חוץ שמטרתם ליצור מלחמת דת במדינת ישראל".

    "בן גוריון הגיע להסכמה עם הדתיים שחיי הדת במדינה יתנהלו על פי ההלכה שנקבעת על ידי הרבנות הראשית. לא תמיד אהבנו את הרבנות אבל המדינה מכירה רק בה", לדבריו, "אם בג"צ יחולל מלחמת דת ויפר את סמכות הרבנות ההלכתית ויאפשר לכל ארגון להפר חוקים וסדרים; יש לנו שמונה מאות אלף יהודים שיפרו את חוקי שאר רשויות השלטון ויעשו כרצונם נגד השלטון החילוני במדינה".

    בתגובה לאישור חוק המקוואות לקריאה ראשונה בועדת הפנים, אמרה ח"כ עליזה לביא מ'יש עתיד' כי "מי שצעקה הכי חזק כנגד החוק, בהצגת יחיד רועשת ונרגשת בשביל המצלמות והכותרות, היא זו שהכשירה את השרץ", לדבריה, "חברת הכנסת רחל עזריה מכרה את האינטרסים של הציבור שלה בנזיד עדשים ועוד מציגה זאת כהישג".



    0 תגובות