חוק המקוואות: הסוכנות תבנה ארבעה מקוואות לרפורמים

    הצעת החוק האמורה עוררה סערה תקשורתית ופוליטית רבה, ולקראת ההצבעה היום, פנו אנשיו של רה"מ לח"כ גפני, וביקשו שידחה את ההצבעה. גפני אמר כי הוא מוכן לכך, אולם יחד עם זאת חברי הכנסת החרדים לא ישתתפו בשום הצבעה, עד שתיערך הצבעה על חוק המקוואות.
    איתי גדסי 1 Comment on חוק המקוואות: הסוכנות תבנה ארבעה מקוואות לרפורמים

    ועדת הפנים של הכנסת תדון היום שוב בחוק המקוואות ובהכנתו לקריאה ראשונה • נראה כי ישנם הסכמות בנוגע לנוסח החוק שיוגש לאישורה של הכנסת • בשבוע שעבר בדיון בוועדת הפנים קם גפני ועזב את הישיבה בזעם

    אילוסטרציה צילום: Uri Lenz/FLASH90
    הצעת החוק האמורה עוררה סערה תקשורתית ופוליטית רבה, ולקראת ההצבעה היום, פנו אנשיו של רה"מ לח"כ גפני, וביקשו שידחה את ההצבעה. גפני אמר כי הוא מוכן לכך, אולם יחד עם זאת חברי הכנסת החרדים לא ישתתפו בשום הצבעה, עד שתיערך הצבעה על חוק המקוואות.
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הפנים של הכנסת תדון היום (שני) שוב בחוק המקוואות ובהכנתו לקריאה ראשונה. ונראה כי ישנם הסכמות בנוגע לנוסח החוק שיוגש לאישורה של הכנסת.

    כזכור, בהחלטה שרירותית קבע ביהמ"ש כי הרפורמים יהיו שווים לכולם בנושא המקוואות ויוכלו להטביל 'גרים' שלהם במקוואות הרגילים, כפי שפועל מערך הגיור האורתודוקסי.

    יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, הגיש הצעת חוק בשם המפלגות הדתיות, המבטלת את החלטת בג"ץ וקובעת שהמועה"ד רשאית שלא להתקשר בהסכם עם גוף כזה ולא תהיה שום הכרה ברפורמים, בניגוד למה שבג"ץ חייב בהחלטתו. על פי פשרה שהציע יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, יוקמו 4 מקוואות לרפורמים על ידי הסוכנות היהודית.

    כזכור בשבוע שעבר חשפנו כאן באתר 'קול חי' כי בדיון בוועדת הפנים בנוגע לחוק המקוואות אמר נציג משרד המשפטים כי עמדת משרד המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה היא שגם אם חוק המקוואות יאושר בכנסת, ישנה המלצה להקים מקווה מיוחד לרפורמים. בתגובה קם גפני ועזב את הישיבה בזעם.

    הצעת החוק האמורה עוררה סערה תקשורתית ופוליטית רבה, ולקראת ההצבעה היום, פנו אנשיו של רה"מ לח"כ גפני, וביקשו שידחה את ההצבעה. גפני אמר כי הוא מוכן לכך, אולם יחד עם זאת  חברי הכנסת החרדים לא ישתתפו בשום הצבעה, עד שתיערך הצבעה על חוק המקוואות.

    כאשר העלו אפשרות כי הסוכנות היהודית תבנה מקוואות לרפורמים, הודיע גפני, כי הוא מתנגד לכל בנייה של מקוואות לרפורמים, על אף שהסוכנות הינה גוף חיצוני. "מבחינת החוק לא תהיה בניית מקוואות לרפורמים ולא תהיה שום הכרה בהם", אמר, "כל רצונם הוא לקנטר ולהקניט ושתהיה להם הכרה על-ידי החוק והחוק אינו מכיר ולא יכיר בהם בשום אופן וצורה. הסוכנות היהודית שהיא גוף חיצוני יכולה הייתה גם לבנות להם בעבר, אך לא באמת מעניין את הרפורמים לא המקוואות ולא התקציבים, כי לא חסר להם משאבים כלכליים. העובדה היא שבארה"ב שם הם מונים מספר הרבה יותר גדול של חברים בקהילותיהם, הם לא הקימו ולו מקווה אחד ולכן הם גם לא יבנו על-ידי הסוכנות. עובדה זו מוכיחה שכל רצונם הוא לנגח לקבל הכרה ולגיטימציה  ולהיות יחד, והם לא יקבלו זאת לעולם".

    הבוקר אמר ח"כ דוד ביטן במהדורת הבוקר בקול חי כי "בנושא דת ומדינה לא יהיה קל בקואליציה, למרות שליברמן ויתר בנושאים האלה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      את ההצהרה הזו שהחרדים לא ישתתפו בהצבעות
      שמענו כבר בחוק הליב"ה שעד עכשיו לא עבר ובכלל לא קודם
      למה שראש הממשלה יאמין לאיום הזה כעת בעניין חוק המקוואות?
      המפלגות החרדיות הרגילו את הממשלה הנוכחית שהסכמים חתומים
      לא חייבים לקיים כלשונם, וכי כל מי שהכה וסטר על לחי הציבור החרדי
      יזכה לקבל גם את הלחי השניה
      אנא במטוטא, או במטוטא כבדו סוף סוף את עצמיכם ואת הציבור ששלח אתכם.