ליצמן מצהיר: בלי תיק הבריאות – אשב באופוזיציה

    דרעי עושה עבודה מצוינת, ומשום מה לא מקבל קרדיט על זה. הוא עושה דברים. דואג לחלשים, עושה בפריפריה. מהפכות. אבל במנדטים לא רואים
    ישראל פריי 1 Comment on ליצמן מצהיר: בלי תיק הבריאות – אשב באופוזיציה

    יהדות התורה, הבריאות והשבת • שר הבריאות קשור למשרדו, עד כדי הבעת חוסר עניין בתיק האוצר ונכונות לישיבה באופוזיציה • ולא תאמינו מה הוא כן שואף להיות "כשיהיה גדול"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    דרעי עושה עבודה מצוינת, ומשום מה לא מקבל קרדיט על זה. הוא עושה דברים. דואג לחלשים, עושה בפריפריה. מהפכות. אבל במנדטים לא רואים
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכישרון ובחן לא מועטים, הצליח יעקב ליצמן להפוך כישלון פוליטי מהדהד להצלחה מסחררת. היה זה כאשר הפסיד בהצבעה פנים-סיעתית על תפקיד יו"ר ועדת הכספים, ונאלץ להסתפק בתפקיד השני בחשיבותו: שר הבריאות.

    מאז, הכל היסטוריה. ליצמן, שנטל את התפקיד באי חשק בולט, נכנס למשרד במלוא עצמתו, וגילה את חייו הפוליטיים מחדש. הוא הפך לרפורמיסט מוערך, לשר פופולרי, והזניק את התיק נמוך הפרופיל התקשורתי לצמרת משרדי הממשלה המחוזרים.

    אך ראיון שהעניק ליצמן ל'ישראל היום', מעלה תהיות על מידת הפרופורציות שנציג היהדות החרדית – הנשלח בראש ובראשונה לשרת את האינטרסים של עולם התורה והציבור החרדי – תופס את משרת חלומותיו.

    כשהמראיינים שאלו אותו על אפשרות בה לא יקבל בעתיד את תיק הבריאות, הבהיר ליצמן כי הדבר כלל לא בחשבון. כשנשאל מה יעשה אם יאיר לפיד יהיה בקואליציה וירצה שוב את תיק הבריאות, כמו ב־2013, ענה ליצמן: "אז אני אהיה באופוזיציה. לעולם לא אשב איתם בממשלה", ומה עם משרד האוצר? "אם לא בריאות – כלום. מה יש לי לעשות באוצר?".

    ליצמן חזר בראיון על האיבה שהוא רוחש ל'יש עתיד' ולעומד בראשה: "אני לא לוחץ לו ידיים ולא אומר לו שלום. את הפצעים שהוא עשה לציבור החרדי אנחנו נלקק עוד הרבה זמן. העובדה שהוא מגיע לכותל, חובש כיפה ואומר 'חזרתי בתשובה' לא אומרת שהכל נסלח לו. הייתי מקבל אותו, אם היה תומך בכל החוקים שאנחנו מחזירים עכשיו אחרי שהוא הרס אותם".

    הוא התייחס לסקר שהעניק ליהדות התורה 10 מנדטים והציב את ש"ס על גבול אחוז החסימה: "סקרים זה כמו מזג אוויר. פעם יפה, פעם מעונן חלקית. עד יום הבחירות יש זמן. כואב לי על הירידה של ש"ס, היהדות החרדית בלי ש"ס לא חזקה מספיק. אנחנו צריכים אותם חזקים".

    "דרעי עושה עבודה מצוינת, ומשום מה לא מקבל קרדיט על זה. הוא עושה דברים. דואג לחלשים, עושה בפריפריה. מהפכות. אבל במנדטים לא רואים". על החקירה, אמר: "אמרו שאוטוטו הוא נחקר, בינתיים עוד לא קרה. אני מקווה שהוא ייצא זך כשלג. אני חושב שזה חשוב לנציגות החרדית. הוא מוביל שיתוף פעולה בינינו, ויחד עם גפני אנחנו כוח טוב".

    על יציאת חרדים לשוק העבודה, אמר השר: "כבר היום כולם מבינים שהחרדים הם העובדים הכי טובים. יש להם ראש חריף ומסירות. אנחנו צריכים לעמוד על המשמר שלא יעשו תרגילים דרקוניים נגד מי שרוצה לצאת לעבודה, כי יש מוסדות של המדינה שבהם אפשר להתקבל לעבודה רק עם תואר ראשון. למה תלמיד ישיבה, שיש לו ראש טוב יותר, לא יכול להתקבל? הלימודים בישיבות לא פחות מסובכים מלא מעט תארים. צריך לתת לכולם הזדמנות שווה".

    וברוח חג מתן תורה הקרב, קבלו את סיום הראיון ב'ישראל היום':

    מה אתה רוצה לעשות כשתהיה גדול?

    "ללמוד בכולל".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הכסא במשרד הבריאות!
      אמת מה נהדר היה כהן גדול בצאתו מבית קדשי הקדשים…
      חוץ מזה כלום! אמת, גם במשרד הבריאות אפשר לעזור הרבה לעם ישראל
      אבל חוץ מזה כלום?
      אין דבר כזה שקוראים לו תיק החינוך, אין חינוך, אין פגיעה בעצמאות החינוך החרדי
      אין פגיעה בתקציבים, הכל שם בסדר (בזכות האח בנט)
      שיהיה לנו בריא! ובאמת יותר יתרום אם יפנה את מקומו לכוחות חדשים וילך לכולל!