מקלב למשטרה: "לאפשר כניסת מתפללים לכותל משער שכם"

    להנחיה על סגירת שער שכם יש לה משמעות ברורה וישירה על אלפי המתפללים
    איתי גדסי 2 Comment on מקלב למשטרה: "לאפשר כניסת מתפללים לכותל משער שכם"

    ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) למפקד מחוז ירושלים: "יש לאפשר מעבר מתפללים לכותל המערבי בליל חג השבועות דרך שער שכם" ● זאת בעקבות הודעת המשטרה על סגירת שער שכם לסירוגין למעבר מתפללים לכותל המערבי

    ח"כ אורי מקלב צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    להנחיה על סגירת שער שכם יש לה משמעות ברורה וישירה על אלפי המתפללים
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    ח"כ הרב אורי מקלב (יהדות התורה) פנה היום אל מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יורם הלוי, וביקש ממנו לשקול שוב את ההחלטה שתקשה על רבים מהעולים לרגל לתפילת ותיקין של חג השבועות בכותל המערבי.

    "עשרות אלפים מכל רחבי ירושלים עולים ברגל בכל שעות היום והלילה של חג השבועות לכותל המערבי ולקיים את מצוות עלייה לרגל. החלטה על סגירה לסירוגין של שער שכם ימנע מרבים להגיע לכותל המערבי בשעות הלילה, ומאידך תגרום לעומס משמעותי גדול בהרבה בשעות הבוקר המוקדמות", הסביר ח"כ מקלב בפנייתו מפקד מחוז ירושלים ומציין כי "להנחיה על סגירת שער שכם יש לה משמעות ברורה וישירה על אלפי המתפללים".

    במכתב ששיגר למפקד המחוז שיבח ח"כ מקלב את מאמצי המשטרה בכל מעגלי האבטחה בירושלים בימים אלו, תוך שהוא מזכיר את קריאת המשטרה שלא לשנות מהרגליו לנוכח היערכות המשטרה ומציין כי "החלטה מעין זו אינה תואמת את הקריאה להמשיך בשגרה".

    "על אף הקשיים אני פונה אליך שלא לשנות את אשר היה נהוג עשרות בשנים ולאפשר את מעבר המתפללים לכות המערבי דרך שער שכם", סיכם ח"כ הרב מקלב את פנייתו בנושא למפקד מחוז ירושלים במשטרה.

    פניית מקלב מגיעה בעקבות פנייתו של סגן ראש העיר הרב יצחק פינדרוס בעניין החלטת המשטרה לסגור לסירוגין את מעבר הולכי הרגל בליל חג השבועות דרך שער שכם.

    מהמשטרה נמסר כי בלילה שבין שבת לראשון יתקיים 'תיקון ליל שבועות' בכותל המערבי ובמקביל  ותפילת הלילה (תרוויח) של הרמדאן בהר הבית.

    "במטרה לשמור על בטיחות כלל הציבור ומניעת עומס וויסותו בסמטאות העיר העתיקה, לא תתאפשר תנועת מתפללים לכותל המערבי דרך שער שכם, משבת בערב  ועד לשעה 01:30  לפנות בוקר ובהתאם להערכת מצב מבצעית.  מומלץ להגיע לכותל המערבי דרך השער החדש, שער יפו, ציון, אשפות.

    "עד לשעה זו שעת סגירת שער שכם (01:30 ובהתאם להערכת מצב) לא תתאפשר גם יציאה מהכותל דרך רחוב הגיא. במסגרת ההערכות יושם דגש לתנועת מתפללים בכלל הצירים המובילים לכותל המערבי .



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לערבים ימ"ש יעשו הקלות אבל לחרדים לא

    2. 1

      מה זה חסר למעון ה'????