היצירתיות של מוזס • מה הקשר בין מצוקת הדיור לחוק הספרים?

    בבית שמש דרשו החילוניים לקבל מחצית מהתכניות וקיבלו. הם הריצו קמפיין "תנו גם לנו" וקיבלו. כך צריך לעשות למשל בקרית גת "תנו גם לנו החרדים בקרית גת"!
    איתי גדסי No Comments on היצירתיות של מוזס • מה הקשר בין מצוקת הדיור לחוק הספרים?

    מצוקת הדיור במגזר החרדי שוב עולה לכותרות • "תנו גם לציבור החרדי את חלקו בהיצע הדיור, מגיע לנו לפחות 20% מכלל הדירות המתוכננות" • ואיך מצוקת הדיור קשורה לחוק הספרים?

    פרוש ומוזס
    בבית שמש דרשו החילוניים לקבל מחצית מהתכניות וקיבלו. הם הריצו קמפיין "תנו גם לנו" וקיבלו. כך צריך לעשות למשל בקרית גת "תנו גם לנו החרדים בקרית גת"!
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מצוקת הדיור במגזר החרדי שוב עולה לכותרות. אתמול, יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ אליעזר מנחם מוזס העלה את הנושא הבוער הזה בדיון בכנסת, "תנו גם לציבור החרדי את חלקו בהיצע הדיור, מגיע לנו לפחות 20% מכלל הדירות המתוכננות", טען מוזס.

    מליאת הכנסת קיימה דיון בחוק הספרים והסופרים. במהלך הדיון התייחס מוזס דווקא אל נושא הדיור. "אנחנו דנים כאן על חוק הספרים, אבל אני מבקש לדבר על משהו גדול יותר: היכן להניח את הספרים. אין לציבור החרדי היכן להתגורר", הפתיע מוזס את המתכנסים.

    "שמחתי לשמוע כי קבינט הדיור התכנס כדי לדון בהצעות להגדלת היצע דיור, מעבר ל150,000 אלף היחידות שכבר אושרו. מעבר לכל אותן יחידות שאושר בינהן בראש העין 10,000 יח"ד, בקרית גת 10,000 יח"ד, באור יהודה 3,000 יח"ד, באשקלון 11,000, מעבר לכל אלה ואחרים, במטרה להגדיל עוד ועוד את ההיצע. ועיניי יוצאות מקנאה! היכן הפתרון לציבור החרדי בכל התכניות הללו? כיצד יתכן שציבור המונה כ 20% מהאוכלוסייה מודר מכל התכניות? אנשים בציבור החרדי מתגוררים במחסנים, בחניונים תת קרקעיים, תחת האדמה, ללא אור. מדוע זה מגיע לנו? ואני חושב לעצמי, האם אנחנו באופוזיציה? האם לא מגיע לנו כשאנחנו שותפים לממשלה לקבל חלק יחסי מכל אותן יחידות?".

    "התכניות הללו מלכתחילה מתוכננות כך שהציבור החרדי ידיר מהם את רגליו" האשים מוזס. "בנינים גורדי שחקים, ללא מרפסות סוכה, ללא מטבח מותאם. מדוע? מדוע מה שמובן בבית שמש לא מובן בשאר המקומות. בבית שמש דרשו החילוניים לקבל מחצית מהתכניות וקיבלו. הם הריצו קמפיין "תנו גם לנו" וקיבלו. כך צריך לעשות למשל בקרית גת "תנו גם לנו החרדים בקרית גת"! מתוך 17,500 יח"ד מתוכננות, חלקן באזור הגובל בקריה החרדית עם תשתיות מותאמות. "תנו גם לנו!, אני מקווה שכנס הקיץ של הכנסת יסתיים כשבפינו תהיה בשורה לפתרון מצוקת הדיור במגזר החרדי".



    0 תגובות