עסקני 'דגל' בכוננות: מי ימונה במקום אשר למזכ"ל התנועה?

    הייתי מניח שתפקיד המזכ"ל יישאר אצל יעקב אשר, מהטיעון ההגיוני, חברותו בכנסת במסגרת החוק הנורבגי היא זמנית, עד הפיצוץ הבא עם שלומי אמונים
    משה נתנאל 2 Comment on עסקני 'דגל' בכוננות: מי ימונה במקום אשר למזכ"ל התנועה?

    לקראת כניסתו הצפויה של יעקב אשר לכנסת, מתלבטים ב'דגל' האם להותיר בידיו את תפקיד מזכ"ל המפלגה או להעבירו לידי אחד מעסקניה הצעירים • גורם בכיר: "הייתי מהמר שיישאר מזכ"ל, הרי הוא ח"כ על-תנאי, עד הפיצוץ הבא עם פרוש"

    צילום: שלומי כהן / ליפא מזור
    הייתי מניח שתפקיד המזכ"ל יישאר אצל יעקב אשר, מהטיעון ההגיוני, חברותו בכנסת במסגרת החוק הנורבגי היא זמנית, עד הפיצוץ הבא עם שלומי אמונים
    18:55
    13.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on לזכר החברים שנפלו: כך ציינו את יום הזיכרון ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחר, (ג') ימונה מזכ"ל דגל התורה יעקב אשר לחבר כנסת במקומו של סגן שר החינוך מאיר פרוש שפרש במסגרת החוק הנורבגי.

    בעקבות כך, עולה השאלה מי ימונה במקומו של אשר לתפקיד המזכ"ל: האם אשר ימשיך להחזיק בתפקיד זה במקביל לתפקידו כח"כ, או שיפנה את מקומו לטובת העסקנים הנוספים.

    הדעות חלוקות בשאלה זו. הדעה הרווחת אומרת כי יעקב אשר ימשיך לכהן במקביל בשני התפקידים, "בדיוק כמו שגפני כיהן כח"כ ומזכ"ל שנים רבות". בפרט שיעקב הוא ממקורבי מרן ראש הישיבה ומקדם את ענייני המפלגה גם ללא קשר לחברותו בכנסת.

    דעה אחרת גורסת כי בכוונת ראשי דגל התורה לקדם עסקנים צעירים נוספים. ואם יעקב אשר הופך לח"כ, אין סיבה שהתפקיד לא יעבור הלאה לעסקנים אחרים בתנועה. כשהם מזכירים את עסקני דגל הבולטים כמו הרב אברהם רובינשטיין, מנחם שפירא, ועוד.

    בכיר ב'דגל' אומר לאתר 'קול חי': "אם הייתי צריך להמר, הייתי מניח שתפקיד המזכ"ל יישאר אצל יעקב אשר, מהטיעון ההגיוני, חברותו בכנסת במסגרת החוק הנורבגי היא זמנית, עד הפיצוץ הבא עם שלומי אמונים. ואילו תפקיד המזכ"ל מספק משכורת ותעסוקה באופן קבוע".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      העיקר שיש להם מה לעשות לריב על תפקידים וכסאולוגיה.

    2. 1

      סביר להניח כי התפקיד לעת עתה יישאר בידי יעקב אשר, עם זאת מניסוח ההודעה של פרוש על התפטרותו שיש שראו בכך כהצהרה על תפקיד בדגל, ייתכן ובהמשך מי שיקח את זה יהיה לא אחר מדוד שפירא, אבל לפני זה עוד נכונו לו שנים רבות לשימוש סבו בעזה"י