מבוכה לחמאס • מחבלי דאעש מקבלים טיפול בבתי חולים בעזה

דובר חמאס, אבו זוהרי, מיהר להכחיש את הקשרים של חמאס עם הפעילים ממחוז סיני, ואף טען כי "ההכרזה מופרכת ונועדה לקדם הסתה נגד עזה ואת מאמצי ישראל להשתלב במערכה הבינלאומית נגד דאעש...
קובי פינקלר 2 Comment on מבוכה לחמאס • מחבלי דאעש מקבלים טיפול בבתי חולים בעזה

אתר אילאף השיג את פרטי פעילי דאע"ש המקבלים טיפול רפואי בבתי חולים ברצועה ובהם למשל: ע'סאן אלערג'אני שנפצע בתקרית ירי עם הצבא המצרי בחצי האי סיני, שהוברח במנהרה לעזה ומטופל בבית החולים שיפא.

צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90
דובר חמאס, אבו זוהרי, מיהר להכחיש את הקשרים של חמאס עם הפעילים ממחוז סיני, ואף טען כי "ההכרזה מופרכת ונועדה לקדם הסתה נגד עזה ואת מאמצי ישראל להשתלב במערכה הבינלאומית נגד דאעש...
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעת האחרונה פועלים בכירי חמאס לחזק את הקשר עם מצרים בתקווה שזו תשנה את מדיניותה כלפי הרצועה ותאפשר את פתיחת מעבר רפיח. לצד ביקורים ומגעים של בכירי חמאס בקהיר מסרבת התנועה להתנתק מאיראן ומגורמים אסלאמיים וסלפים קיצוניים בחצי האח סיני. קשרי התנועה עם קנאים מוסלמים המגלגלים פיגועים בסיני מתבררים ומתפרסמים מעת לעת וגורמים למבוכה בצמרת החמאס המבקשת לשקם את תדמיתה בקהיר.

לאחר פרסום באתר אילאף בדבר הקשר בין דאע"ש לחמא"ס התפרסמו הכחשות נמרצות מצד התנועה בנושא זה ונטען כי הצהרות מתאם הפעולות בשטחים האלוף יואב מרדכי על שת"פ בין התנועות מנותקות מן המציאות. בעקבות זאת השיג אתר אילאף את פרטי פעילי דאע"ש המקבלים טיפול רפואי בבתי חולים ברצועה ובהם למשל: ע'סאן אלערג'אני שנפצע בתקרית ירי עם הצבא המצרי בחצי האי סיני, הוברח במנהרה לעזה ומטופל בבית החולים שיפא.

"בתגובה לשאלה של האתר שהופנתה לגנרל מרדכי לפיה הוא מפרסם מידע שגוי בתקווה ליצר בלבול ועימות בין מצרים לחמא"ס השיב הגנרל, כי הוא אינו מאמין שחמא"ס מכחישה שפעיל בשם אברהים מטר מרפיח הוא אחד מאנשיה ושהוא אחראי בפועל על תאום העברת פעילי דאע"ש לטיפול רפואי ברצועה בתמורה לכספים. וזאת כמו גם סעיד עבד אלעאל שהינו, לטענת מרדכי, פעיל טרור בכיר הקשור לדאע"ש ואחראי על התאום האימונים הצבאיים של דאע"ש ברצועה" דברי האתר.

יש לציין כי חמאס האשימה לאחרונה את תופיק אלטיראוי ראש המחאבראת הפלסטיני בעבר בקשירת קשר לרצח הנשיא המצרי אלסיסי ושיש ברשותה מידע על כך שהיא העבירה לגורמים הרלוונטיים. במסגרת זאת נראה, כי העימות בין פתח לחמאס חוזר לשיאו וזאת חרף המאמצים לקדם פיוס.

דובר חמאס, אבו זוהרי, מיהר להכחיש את הקשרים של חמאס עם הפעילים ממחוז סיני, ואף טען כי "ההכרזה מופרכת ונועדה לקדם הסתה נגד עזה ואת מאמצי ישראל להשתלב במערכה הבינלאומית נגד דאעש…"



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    המצב שלנו לא יותר טוב. כולם מסכימים.

  2. 1

    המצב שלנו ממש לא יותר טוב.