"גם שורש נשמתו של הבן הרשע נמצאת בתורה"

    איתי גדסי No Comments on "גם שורש נשמתו של הבן הרשע נמצאת בתורה"

    מאות מרביצי תורה בישיבות לצעירים השתתפו בוועידת 'יחליפו כח' שע"י מרכז 'הקשיבה' של עיריית בני-ברק • המטרה: לדון יחדיו לעומקן בסוגיות חינוכיות של זמן הלימודים בישיבות

    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות ראשי ישיבות, מנהלים רוחניים, רמי"ם ומשגיחים בישיבות לצעירים בבני-ברק ומחוצה לה התכנסו בתקופת "בין הזמנים" האחרונה לועידת "יחליפו כוח", שהתקיימה מטעם מרכז "הקשיבה" של העירייה, במרכז הכנסים ציפורי שבקיבוץ חפץ חיים, במטרה לדון יחדיו לעומקן בסוגיות חינוכיות של זמן הלימודים בישיבות ולמתן דגש על כלים מעשיים להתמודדויות המצויות בתקופות אלו.

    על-סמך ניסיון קודם על רמתן הגבוהה והיחודית של התכנסויות אלו מטעם מרכז הקשיבה נוצר ביקוש חסר תקדים של צוותות בישיבות לצעירים להשתתפות ביום-העיון, ומשום כך התקיימה הועידה האיכותית בקבוצות, בהשתתפותם של כ-300 ראשי ישיבות, רמי"ם ומשגיחים בישיבות לצעירים, שנועדו ובאו להכשרה ולהדרכה לחיזוק בתחומי החינוך, כאשר נושא "נתיבות החינוך בשנה הראשונה בישיבה" עמד במרכז הדיונים ועלו בהם מגוון נושאים ודילמות חינוכיות ספציפיות לשנה הראשונה בישיבה.

    מרכז "הקשיבה" הוקם לפני כשנתיים, ביזמתו של חנוך זייברט במטרה להגיש סיוע לבני ישיבות, באמצעות התייעצויות ושיחות עם מומחים בתחום, וכמו"כ מקיים המרכז ימי עיון לראשי ישיבות ולמנהלים רוחניים להקניית כלים לזיהוי סימנים של קושי ומצוקה אצל תלמידים ולמצוא פיתרונות מתאימים לבעיות אלו, ובכך למנוע מהקושי לההפך לבעיה קבועה.

    הרב אברהם פדר, מנהל מרכז הקשיבה פרס בפני הנוכחים את משנתה החינוכית של 'הקשיבה' וסקר בפני מאות מרביצי התורה את מכלול המענים הקיימים במרכז, כגון אבחונים דידקטיים, פסיכולוגים ורגשיים, אבחונים בגמרא וסדרות של מפגשים חינוכיים לכל בעיה או קושי העומדים בפני בן העלייה בישיבה. הוא הזכיר מדברי חז"ל עה"פ "והיה כי יאמרו אליכם בניכם לאמור מה העבודה הזאת לכם", …"ויקוד העם וישתחוו", כמובא ברש"י שהשתחוו על בשורת הבנים, לכאורה, הרי מדובר ברשע ומהי הבשורה, אלא לרמז בא שכל ילד שורש נשמתו נמצא בתוה"ק, וצריך למצוא את הנתיב המיוחד בדרכו שלו. כשהוא מכריז שזוהי משנתה של 'הקשיבה'.



    0 תגובות