תקנה חדשה במירון: אסור להפיץ דברי גניזה

טונות של כתבי קודש הטעונים גניזה התגוללו והתפזרו על פני כל רחבי ההר בבזיון נורא. כמויות גניזה עצומות שעמדו מונחים במשטחים שלמים או מפורקים למחצה כמעט וחוללו
איתי גדסי 3 Comment on תקנה חדשה במירון: אסור להפיץ דברי גניזה

אין עולה אחד מירונה שלא נתקל בכמויות חוברות וקונטרסים המפוזרים בכל רחבי ההר • אלא שהכוונות הטובות בהפצת דברי תורה, הפכו למכשול גדול: דברים הטעונים גניזה – חוללו • קריאת קודש למניעת תפוצת כתבי קודש בל"ג בעומר

טונות של כתבי קודש הטעונים גניזה התגוללו והתפזרו על פני כל רחבי ההר בבזיון נורא. כמויות גניזה עצומות שעמדו מונחים במשטחים שלמים או מפורקים למחצה כמעט וחוללו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מזה כמה שנים שעסקנים מנסים להתמודד עם תופעת הררי הגניזה המצטברים בביזיון במסגרת העלייה המסורתית לציונו של הרשב"י בל"ג בעומר. מפיצים ומולי"ם שונים מציפים את המקום כולו באלפי חוברות ופרוספקטים בהם ישנן אזכרות שם שמים מפורשות, שנרמסות תחת רגלי העולים.

לאור המקרים הקשים והתמונות המזעזעות מחילול כתבי הקודש, יצאו גדולי ישראל וכן גם בד"ץ העדה החרדית באזהרה חמורה שלא לחלק דברים הטעונים גניזה במירון, וכן בשאר מקהלות עם, בכדי למנוע חילול הקודש.

דברים אלו מתפרסמים מאחר ובשנים האחרונות הולכת ומתעצמת העובדה העגומה כאשר עשרות אלפי עותקים של ספרי קודש, חוברות, קונטרסים, עלונים, סידורים וכיוצא בהם, המחולקים בל"ג בעומר במירון נרמסים בבזיון נורא תחת רגלי ההמון.

קול קורא מירון

עסקני הגניזה מציינים שאפילו וכאשר יהודי ירא וחרד שם לב לחרפה הנוראה וחש להרים את הדפים הטעונים גניזה ומניח אותם על גדר או על מעקה כלשהו, אבל העובדה העצובה היא שבסופו של דבר מושלכים כל הדברים בסופו של יום אל האשפתות, וחילול השם הנגרם הוא איום ונורא.

הם מספרים בכאב ממה שהתרחש בשנה שעברה במירון, כאשר טונות של כתבי קודש הטעונים גניזה התגוללו והתפזרו על פני כל רחבי ההר בבזיון נורא. כמויות גניזה עצומות שעמדו מונחים במשטחים שלמים או מפורקים למחצה כמעט וחוללו, ורק הודות למסירות נפשם של עסקני הגניזה ניצלו ברגע האחרון, כאשר אותם אברכים יקרים העוסקים במלאכה לשם שמים עמלו בעבודה קשה ומפרכת במשך למעלה מ-15 שעות תחת השמש הקופחת למנוע את חילול הקודש.

רבנים שהתמונות המחרידות מחילול הקודש המתחולל במירון הגיעו לפתחם, נחרדו מהמראות, ויצאו בקריאה ואזהרה חמורה לכל המפיצים האחראים לחילול כתבי הקודש הנוראי, והורו בצורה נחרצת שאסור לחלק דברי גניזה במירון בל"ג בעומר, וכמו כן גם בשאר התקהלויות והתאספויות ציבוריות ללא שום מטרה שהיא, גדולי ישראל מזהירים גם שחלילה לשתף פעולה עם האחראים לחילול הקודש ולא לקבל מהם את דברי הגניזה וכן לא לתרום עבור הדפסת כתבי קודש אלו, ובכך לא להיות מסייע לדבר עבירה וח"ו לתת יד לבזיון הקודש.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    גם אני נוכחתי לראות את בזיון הקודש המתחולל בהר מירון פשוט מזעזע לראות כל שנה הכמיות האדירות של הגניזה שנזרקות מתחת לרגליים, וכל שנה צץ לך ארגון או מוסד אחר החפץ בפירסומת וקידום מכירות וכו'… אבל השאלה הגדולה נשאלת למה עם דברי קודש ??? למה עם שמות הק'…???, בתקווה שהשנה עם התקנה החדשה העניין יסתדר ונסיר את החרפה מעל מירון והוא רחום יכפר עוון…
    תודה על פירסום הדברים.

  2. 1

    אף מפרסם לא יפרסם אא"כ הוא משאיר פרטים אם לאחר ל"ג בעומר הוא יקבל 200 טלפונים מחאת הציבור הוא יפסיק