קורץ למיעוטים? היישובים הבדואים בצפון יקבלו 900 מלש"ח

התכנית מסתכמת בהשקעה של 900 מיליון ש''ח וכוללת שיפור ופיתוח תשתיות פיזיות חיוניות בתחום הביוב, המים, התחבורה, השיכון ואזורי התעסוקה; השקעה בתחום החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי; שדרוג עבודת הרשויות המקומיות והשקעה בקידום הצוותים המקצועיים שבהם
שלום בידרמן No Comments on קורץ למיעוטים? היישובים הבדואים בצפון יקבלו 900 מלש"ח

נתניהו: "אנחנו שותפים, אין שום סיבה שציבור שלם שתורם למדינה לא יקבל שותפות בחינוך, בתשתיות, באכיפת החוק ובביטחון האישי. אני רוצה לראות צעירים וצעירות שישתלבו בחברה, בכלכלה, בחינוך ובכל"

צילום: Emil Salman
התכנית מסתכמת בהשקעה של 900 מיליון ש''ח וכוללת שיפור ופיתוח תשתיות פיזיות חיוניות בתחום הביוב, המים, התחבורה, השיכון ואזורי התעסוקה; השקעה בתחום החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי; שדרוג עבודת הרשויות המקומיות והשקעה בקידום הצוותים המקצועיים שבהם
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת השרים לענייני המגזר הערבי, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, אישרה היום תכנית ממשלתית ייחודית לפיתוח ולחיזוק היישובים הבדואים בצפון לשנים 2016 – 2020. אישור התכנית בא בהמשך להחלטת ועדת השרים הקודמת בנושא הפיתוח הכלכלי-חברתי של היישובים הבדואים בצפון.

החלטה זו מעניקה ליישובי התכנית נקודת זינוק חדשה ויציבה, מביאה להעצמת האוכלוסייה הבדואית בצפון ולהעלאת חוסנה הכלכלי והחברתי תוך שימוש בשורה של כלים לחיזוק עצמאותן הכלכלית של הרשויות הבדואיות, השקעה בתשתיות הפיזיות וכן במערך החינוך והרווחה ביישובי התכנית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר "אני רוצה להודות לשרה גילה גמליאל ולמנכ"ל משרדי אלי גרונר שפעלו ופועלים רבות בנושא. אנחנו שותפים, אין שום סיבה שציבור שלם שתורם למדינה לא יקבל שותפות בחינוך, בתשתיות, באכיפת החוק ובביטחון האישי. אני יודע שאנשים סובלים וזה לא צריך להיות כך, במאה ה-21 אנשים צריכים לחיות.

חשוב לי נושא הגיוס, אני רוצה לפעול ביחד אתכם כדי להגביר את הגיוס. זה יקדם אתכם ואת הצפון בכלל וזה יביא לשילוב בחברה. אני רוצה לראות צעירים וצעירות שישתלבו בחברה, בכלכלה, בחינוך ובכל. זו לא מטרה חדשה, אבל אני מברך על כך שיש החלטה נוספת בתחום. צריך שיהיה מעקב על התוצאות, אני רוצה להשיג תוצאות גם ברמת החיים, בתעסוקה, בגיוס ובתשתיות – ואני מאחל לנו הצלחה".

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל הסבירה כי "האוכלוסייה הבדואית בצפון משרתת בצבא, משלמת מיסים ונושאת בנטל. ההצעה שהבאתי לוועדת השרים היום היא מהלך ייחודי שנועד לסייע בסגירת הפערים בין המגזר הבדואי לכלל החברה בישראל ולתת מענה לסוגיות רבות שיש בהן להביא לשיפור באיכות החיים של האוכלוסייה. התכנית תלווה במערך של ליווי ובקרה מטעם המשרד לשוויון חברתי במטרה להביא לניצול מקסימאלי של המשאבים אשר הוקצו במסגרתה".

התכנית מסתכמת בהשקעה של 900 מיליון ש"ח וכוללת שיפור ופיתוח תשתיות פיזיות חיוניות בתחום הביוב, המים, התחבורה, השיכון ואזורי התעסוקה; השקעה בתחום החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי; שדרוג עבודת הרשויות המקומיות והשקעה בקידום הצוותים המקצועיים שבהם; עידוד שילובם של הצעירים הבדואים בשוק העבודה ובאקדמיה באמצעות מרכזי ההכוון התעסוקתי; וקידום מעורבות חברתית של אוכלוסיית הצעירים; תמיכה בעסקים ובעידוד יזמות כלכלית ופיתוח ענף התיירות הבדואית; עידוד השתלבותם של הצעירים הבדואים בשירות הצבאי ובמערך השירות הלאומי-אזרחי.



0 תגובות