הרצוג מציג רשימת תנאים לקואליציה, יחימוביץ: "לדחות בבוז"

    שמעתי את הלגלוג הסרקסטי ואת הנבואות על קץ דרכי הפוליטית אין ספור פעמים בחיי, מצד אותם פרשנים שהוכו בתדהמה כשהבאתי 24 מנדטים
    איתי גדסי No Comments on הרצוג מציג רשימת תנאים לקואליציה, יחימוביץ: "לדחות בבוז"

    יו"ר האופוזיציה שם קץ לשמועות והפרשנויות על כניסת מפלגתו לממשלה • בפוסט ארוך הוא מנסה להשיב למתנגדיו, להדוף את מבקריו, ולהקרין סמכות ועמידה על עקרונות • מנגד, יחימוביץ' פותחת במתקפה: "כלום אחד גדול ומהדהד שכל כולו נתפר כדי שלא להרגיז את המפלגה הימנית ביותר"

    הרצוג צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    שמעתי את הלגלוג הסרקסטי ואת הנבואות על קץ דרכי הפוליטית אין ספור פעמים בחיי, מצד אותם פרשנים שהוכו בתדהמה כשהבאתי 24 מנדטים
    18:49
    01.05.24
    אתר קול חי No Comments on מפקד פלוגה במכתב כואב: "מחבל מצליף והסיוע נוחת"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יושב ראש האופוזיציה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג מגיב לראשונה לשמועות האין סופיות על כניסת מפלגתו לקואליציה. "בימים האחרונים שמעתי הרבה תובנות ציניות ולגלגניות מצד פרשנים שתמיד יודעים הכל. אני לא יודע הכל אבל אני יודע מה האמת שלי", כתב בציניות.

    "בשנה האחרונה קיבלתי מידי יום פניות להיכנס לממשלה. לכולן עניתי: לשבת שם בלי להחזיק את ההגה- לא מעניין אותי. אני לא וועדת קישוט. השמועות על פריצת דרך היו מוקדמות. עד לרגע זה לא הונחה בפנינו הצעה הולמת – אם תהיה הצעה ראויה נשקול אותה ברצינות. כולם אוהבים את המושג "אחדות". אבל בעיניי מה שקובע היא שאלת הדרך המשותפת".

    בפוסט ארוך ברשת החברתית, גולל הרצוג את משנתו הפוליטית בסוגיית הכניסה לממשלה: "אם אקבל את המנדט לעצור את מסע ההלוויות הבא ולבלום את סכנת החרם הבינלאומי, להחזיר את ארצות הברית ואירופה להיות בנות ברית, לפתוח משא ומתן עם מדינות האזור ולהיפרד מהפלסטינים לשתי מדינות כדי לעצור את מסע הטרור המתמיד – אז אדע שהידיים שלי מחזיקות בהגה.

    "אם אקבל מנדט להוריד את יוקר המחיה, להגן על הציבור במתווה הגז, לשמור על בית המשפט העליון, לבעוט לכל הרוחות את החקיקה הגזענית המתועבת– כשזה יקרה אדע שהידיים שלי מחזיקות בהגה.

    "אני מודאג ומוטרד מהיקף השנאה ברחובות, האלימות, הגזענות וההסתה נגד אישי ציבור, קציני צבא ושופטים. יש לכולנו אחריות להפחית את השנאה ברחובות ולחזק את הפיוס הפנימי. עד לרגע זה וכפי שנאמר כל הזמן – לא הונחה הצעה שתואמת את הקווים האדומים שלי.

    "שמעתי את הלגלוג הסרקסטי ואת הנבואות על קץ דרכי הפוליטית אין ספור פעמים בחיי, מצד אותם פרשנים שהוכו בתדהמה כשהבאתי 24 מנדטים, יותר מכל מועמד בדור האחרון והובלתי את מפלגת "העבודה" ו"המחנה הציוני" לסף כיבוש השלטון.

    הוא סיים: "תפקידו של מנהיג לעמוד על האמת שלו, לא להיכנע לנהמות אלימות ולשרירי אגו, ולא להעניש את הציבור בדרדור מצב המדינה לפעולות שסופן שכול וצער! עד כאן! אני אחראי גם לגורלם ולחייהם של אלה שלא בחרו בי.

    "גם כשערימות מילים אלימות ומסיתות שוטפות את התקשורת והרשתות החברתיות אני לא שוכח שציניות והומור תפל לא באים במקום מנהיגות, אחריות ושיקול דעת קר ומפוכח. תפקידו של מנהיג לעמוד מול כל אלה, בלי חשש, להוביל ולנצח".

    יריבתו העיקרית של הרצוג, חברת הכנסת שלי יחימוביץ', פתחה במתקפה חריפה נגד כוונתו להיכנס לממשלה. "זו הצעה שהיה צריך לדחות אותה בבוז כבר מזמן. לצערי זה לא קרה. בשיחות פנימיות הבעתי את עמדתי במלים חדות וחריפות פי כמה ממה שאני כותבת כאן, ובפועל אני פשוט מונעת את השגיאה הזאת. לא מדובר על ממשלת אחדות. מדובר על ממשלת ימין לכל דבר, כשמפלגת העבודה זוחלת אליה בלא תנאי כדי לקבל תיקים וכיבודים. כלום אחד גדול ומהדהד שכל כולו נתפר כדי שלא להרגיז את המפלגה הימנית ביותר בכנסת – הבית היהודי".

    ח"כ יואל חסון הביע את מורת רוחו מהכוונה להצטרף לממשלה, אם כי בדרך מרוככת יותר: "ההצעה המדוברת לא הייתה להצטרף לממשלת אחדות אמיתית, אלא להכתיר את נתניהו לקדנציה חמישית. לי ולחברי התנועה אין שום כוונה לקחת חלק במהלך כזה. אני שמח שהרצוג קבר את ההצעה ודחה אותה על הסף, ואני סומך עליו שלא ייקח בחשבון הצעות דומות בעתיד", אמר.

    לדבריו, "בעוד מספר ימים, כשייפתח מושב הקיץ, יעלו על סדר יומה של הכנסת נושאים כבדי משקל, מתקציב ועד מתווה הגז. המחנה הציוני חייב להמשיך להוביל את האופוזיציה מול ממשלת הליכוד. עלינו להתכונן היטב למושב הקרוב ולהבטיח שנמשיך להציב אלטרנטיבה טובה יותר לציבור, אלטרנטיבה של ביטחון אמיתי, כלכלה הוגנת ואיחוי השסעים בחברה. אלה הערכים שבשמם הצביעו למחנה הציוני 800,000 אזרחיות ואזרחים. הם בחרו בנו כדי לא לבחור במדיניות הפקרת הביטחון והפגיעה בכלכלה של הליכוד".



    0 תגובות